Wie heeft dit filter gemonteerd in zijn bus ?? ipv het gewone filter element ??? Vebetering ???
Fred
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
K&N-sportluchtfilters
K&N-sportluchtfilters
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Re: K&N-sportluchtfilters
Hoi rij al een paar jaar met een k&n filter (1.9 td) kon er goedkoop aankomen,merk er met standaard motor niet veel van.Het is een vervanging van het origineel filter,neem geen sportfilter die het luchtfilterhuis vervangt,want die zuigen de warme lucht van de motor naar binnen. grt jan
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: K&N-sportluchtfilters
ik had ook een K&N in het filterhuis, nooit anders gereden.
over het algemeen merk je weinig tot geen verschil denk ik
er zijn mensen die zeggen dat de open structuur ook meer fijn stof doorlaat, anderzijs gaat een papierfilter bij veel stofhappen dichtzitten, bij veel stofhappen moet je een K&N vaker schoonmaken
over het algemeen merk je weinig tot geen verschil denk ik
er zijn mensen die zeggen dat de open structuur ook meer fijn stof doorlaat, anderzijs gaat een papierfilter bij veel stofhappen dichtzitten, bij veel stofhappen moet je een K&N vaker schoonmaken
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: K&N-sportluchtfilters
Maakt geen verschil.
Het is wel zo dat een K&N bij goed gebuik en schoonmaken dus een leven lang meegaat.
Ikzelf heb een open luchtfilter op de 205 zitten, direct op de turbo, achter het motorblok. Geeft wel een heel erge turbofluit en hij blaast af als je van het gas af ga.
Nadeel is dat je met 130 km/h helemaal gek wordt van de constante turbofluit.
mvg Rick
Het is wel zo dat een K&N bij goed gebuik en schoonmaken dus een leven lang meegaat.
Ikzelf heb een open luchtfilter op de 205 zitten, direct op de turbo, achter het motorblok. Geeft wel een heel erge turbofluit en hij blaast af als je van het gas af ga.
Nadeel is dat je met 130 km/h helemaal gek wordt van de constante turbofluit.
mvg Rick
Re: K&N-sportluchtfilters
Ik heb dan een gechipte 88 pkér naar 120 pk . En een K & N filter er in zitten . Maar ik heb het gevoel dat de bus iets feller is , vooral als het filter net is schoon gemaakt ( na 60.000 km ). Maar dat kan ook illusie zijn want er is iets meer gebeurd dan enkelt een filter veranderen . Dikkere uitlaat / grotere velgen / inter- cooler en de EGR afgedopt.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Re: K&N-sportluchtfilters
Ik rij sinds een jaar of 2 met een inlegfilter en kan niet zeggen of het betere prestaties oplevert, wellicht wel t.o.v. een papieren filter als je het hele in- en uitlaatraject optimaliseert, maar ik denk niet dat het de bottleneck is in een standaard systeem. Scheelt op den duur wel centjes met (originele) papieren filters. Ik heb nu 2x schoongemaakt met 1 cleanersetje en heb nog over.
T4 TDI 75kW Kombi LWB bj 2002
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
Re: K&N-sportluchtfilters
voor de power hoef je het niet te doen denk ik ,ik merk er niks van teminste
als je nog een paar jaar met je bus rijd is het wel kostenbesparend
als je nog een paar jaar met je bus rijd is het wel kostenbesparend