Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Duurtest Multivan
-
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 27 mar 2007, 19:33
Duurtest Multivan
In de nieuwste Auto Motor und Sport staat een 100.000 km-duurtest met een Multivan 2.5 TDi 174 pk. Ze vonden het een fijne auto, alleen er mankeerde nogal wat aan. Ook lezersreacties waren niet zonder gebreken.
Hebben jullie ook last van onderstaande gebreken?
Ik dacht juist dat de T5 aardig betrouwbaar was, binnenkort krijg ik er ook een van de zaak, een 1.9 TDi 102, maar hoop deze gebreken niet tegen te komen
- Diverse accu's leeg
- Defect alarm
- Defecte startmotor (bij 30.000 km!)
- Verlies koelvloeistof
- Haperende wisserbladen
- Gordelsluiters vervangen
- Defecte standverwarming
- Diverse waterpompen
- Haperende schuifdeuren
- Haperende boordelektronica
- Defect schuifdak
- Afbladderende kunstofdelen dashboard
- Stoelen wiebelen
- Zwaar sluitende achterklep
- Wateroverlast bij regen
- Weigerende achteruitversnelling
- Defecte Pompverstuiver-eenheid
- Defecte dynamo
- Voorste schokdempers doorgeroest
- Defecte Park Distance Control-sensoren
- Weigerend navigatiesysteem
Hebben jullie ook last van onderstaande gebreken?
Ik dacht juist dat de T5 aardig betrouwbaar was, binnenkort krijg ik er ook een van de zaak, een 1.9 TDi 102, maar hoop deze gebreken niet tegen te komen
- Diverse accu's leeg
- Defect alarm
- Defecte startmotor (bij 30.000 km!)
- Verlies koelvloeistof
- Haperende wisserbladen
- Gordelsluiters vervangen
- Defecte standverwarming
- Diverse waterpompen
- Haperende schuifdeuren
- Haperende boordelektronica
- Defect schuifdak
- Afbladderende kunstofdelen dashboard
- Stoelen wiebelen
- Zwaar sluitende achterklep
- Wateroverlast bij regen
- Weigerende achteruitversnelling
- Defecte Pompverstuiver-eenheid
- Defecte dynamo
- Voorste schokdempers doorgeroest
- Defecte Park Distance Control-sensoren
- Weigerend navigatiesysteem
- Diverse accu's leeg dit heeft waarschijnlijk als oorzaak de elec. schuifdeur achter. Als men de klink namelijk bediend als de auto op slot staat dan gaat het canbus syteem weer in werking, met het gevolg dat deze pas weer na 2 uur in absolute rust staat. De regelapperaten blijven met elkaar communiceren en hierdoor krijg je eeh hogere lekstroom.
- Waterpomp --> regelmatig
- Schuifdeur probleem --> af en toe en dan alleen de electrische uitvoering
- Boordnetregelapp. --> Kunnen hele vreemde toestanden van komen bv. Shuifdak wat niet open en dicht gaat, ruitenwissers die het niet doen
- Achterklep die zwaar sluit komt alleen voor bij het eerste modeljaar daarna is dit geweizigd
Voor de rest van de lijst nog niks meegemaakt op het werk
- Waterpomp --> regelmatig
- Schuifdeur probleem --> af en toe en dan alleen de electrische uitvoering
- Boordnetregelapp. --> Kunnen hele vreemde toestanden van komen bv. Shuifdak wat niet open en dicht gaat, ruitenwissers die het niet doen
- Achterklep die zwaar sluit komt alleen voor bij het eerste modeljaar daarna is dit geweizigd
Voor de rest van de lijst nog niks meegemaakt op het werk
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 10:43
- Locatie: Herne, België
- Contacteer:
Bij mij (105.000 km):
- Defect alarm (3 maal hersteld), schakelt in naar eigen believen
- Haperende wisserbladen
- Waterpomp
- Defecte Park Distance Control-sensoren (al 6 maal hersteld)
- Roterende trekhaak
Bij het herstellen van het alarm zijn ze er ook in geslaagd bepaalde stekkers niet terug in de fiches te pluggen in het dashboard. heb ik dan zelf moeten doen.
Verder geen klachten, de bus rijdt geweldig.
Rollin
- Defect alarm (3 maal hersteld), schakelt in naar eigen believen
- Haperende wisserbladen
- Waterpomp
- Defecte Park Distance Control-sensoren (al 6 maal hersteld)
- Roterende trekhaak
Bij het herstellen van het alarm zijn ze er ook in geslaagd bepaalde stekkers niet terug in de fiches te pluggen in het dashboard. heb ik dan zelf moeten doen.
Verder geen klachten, de bus rijdt geweldig.
Rollin
Zeer tevreden Multivan 174 pk rijder
Ik kan mij niet vinden in deze mankementen. Mijn T5 Multivan van juni 2004 heeft nu 75.000 km gereden, Voor garantie is mijn versnellingsbak vernieuwd en is de stuurbekrachtigingspomp vernieuwd. De auto is verder probleemloos en functioneerd naar volle tevredenheid.
- Evert-Jan (T5 180)
- Berichten: 299
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:55
- Locatie: Gelderland
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50
duurtest
sinds Febr 2007 in het bezit van een 174 Pk caravelle nu 61000 op de teller
Klachten: (Meeste waarschijnlijk voornamelijk een erfenis van de vorige eigenaar)
*Bedrading telefoonvoorbereiding zoek (garantie)
*Twee keer waterpomp vervangen (garantie)
*Afvoer schuifdak dicht waardoor lekkage via beide A-stijlen(garantie)
*Zwembad links-voor onder vloerbekleding (garantie)
*Roestende deurrubber (garantie)
*Vocht in de zijknipperlichtjes(garantie)
*Afstelling luchtrooster rechtsvoor kapot (garantie)
*Slot van veiligheidsgordel rechts-voor kapot(garantie)
*Kentekenplaat-verlichting defect ( 50% garantie)
*Vastzittende achterruitenwisser (garantie)
Kortom in
de drie maandan dat ik de auto nu in mijn bezit heb heeft ie 6 dagen in de garage gestaan
Ik houd het maar op aanloopproblemen want anders ga ik nog heel erg terug verlangen naar mijn T4
Groeten,
Walter
Klachten: (Meeste waarschijnlijk voornamelijk een erfenis van de vorige eigenaar)
*Bedrading telefoonvoorbereiding zoek (garantie)
*Twee keer waterpomp vervangen (garantie)
*Afvoer schuifdak dicht waardoor lekkage via beide A-stijlen(garantie)
*Zwembad links-voor onder vloerbekleding (garantie)
*Roestende deurrubber (garantie)
*Vocht in de zijknipperlichtjes(garantie)
*Afstelling luchtrooster rechtsvoor kapot (garantie)
*Slot van veiligheidsgordel rechts-voor kapot(garantie)
*Kentekenplaat-verlichting defect ( 50% garantie)
*Vastzittende achterruitenwisser (garantie)
Kortom in
de drie maandan dat ik de auto nu in mijn bezit heb heeft ie 6 dagen in de garage gestaan
Ik houd het maar op aanloopproblemen want anders ga ik nog heel erg terug verlangen naar mijn T4
Groeten,
Walter
Het is ook maar net hoe je het leest en interpreteert zo`n test.
Is het voertuig constant in gebruik geweest?
Zijn het gebreken van een aantal jaren?
Is het een ervaren rijder?
Zaten er meerdere berijders op?
Werd er zuinig of ruw mee omgesprongen?
Zijn er stads of snelweg km`s mee gereden?
Is er mee gescheurd,of lekker warm laten lopen?
En is het onderhoud op tijd gedaan,en was het een dealer,of........
Zo kun je natuurlijk wel even door gaan.
Gezien het aantal T5-jes dat ik zie rijden,denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Is het voertuig constant in gebruik geweest?
Zijn het gebreken van een aantal jaren?
Is het een ervaren rijder?
Zaten er meerdere berijders op?
Werd er zuinig of ruw mee omgesprongen?
Zijn er stads of snelweg km`s mee gereden?
Is er mee gescheurd,of lekker warm laten lopen?
En is het onderhoud op tijd gedaan,en was het een dealer,of........
Zo kun je natuurlijk wel even door gaan.
Gezien het aantal T5-jes dat ik zie rijden,denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.