Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

zelf motor chippen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vdn
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:12
Locatie: Ertvelde/Belgié
Contacteer:

zelf motor chippen

Bericht door vdn »

zou men dat zelf kunnen
met de software te vinden op kapazaa
http://www.kapaza.be/detail/5357619/


noel/belgie t5 63 kw
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Absoluut NIET aan beginnen als je geen kennis van zaken hebt !! Er zijn tuners die al jaren met deze materie bezig zijn, en het nog voor elkaar krijgen de boel in de soep te laten draaien. Ten tweede denk ik dat je T5 iets teveel geld heeft gekost om daar een of andere vage software op los te laten......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
vdn
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:12
Locatie: Ertvelde/Belgié
Contacteer:

Bericht door vdn »

ja
schildertje
Ik ga er niet aan beginnen mijn t5 moet nog lang meegaan
T' zal verder moeten met 63 kw een beetje weinig vermogen vind ik.
Anders toffe bus om mee te rijden

t5 63 kw 2006 Noel/belgie
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Je kunt er wel aan beginnen als je het maar door een specialist laat doen zoals bijvoorbeeld JD-Engineering. Dan ga je van 86 naar 115 pk.........
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Luc
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2007, 08:34
Locatie: Dicht bij Brussel

Bericht door Luc »

Ik begrijp het niet zo goed dat VW nog zo zwakke moteren in die wagens plaatst, mijn T4 was ook zo'n geval, en eigenlijk vind ik het wel gevaarlijk rijden met zo iets, vooral in het gebergte of op enkelvaksbanen, bv in Frankrijk, als je trager verkeer wilt inhalen, ronduit gevaarlijk. Het is pas achteraf, als je zo'n wagen rijdt dat je merkt dat dit soms niet te doen is...
Mvg
Luc
vaniac
Berichten: 1203
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

vermogend

Bericht door vaniac »

Luc schreef:Ik begrijp het niet zo goed dat VW nog zo zwakke moteren in die wagens plaatst, mijn T4 was ook zo'n geval, en eigenlijk vind ik het wel gevaarlijk rijden met zo iets, vooral in het gebergte of op enkelvaksbanen, bv in Frankrijk, als je trager verkeer wilt inhalen, ronduit gevaarlijk. Het is pas achteraf, als je zo'n wagen rijdt dat je merkt dat dit soms niet te doen is...
Mvg
Luc
Je moet niet vergeten dat de T5 ook vaak als bedrijfswagen alleen maar in stadsverkeer wordt ingezet. In zo'n situatie is de lichtste motor zeker voldoende.
Luc
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 feb 2007, 08:34
Locatie: Dicht bij Brussel

Bericht door Luc »

Klopt, maar verkopers hebben soms de neiging dit te vergeten, schatten de zaak dan ook fout in, in ons geval, een groot gezin, de wagen goed geladen die niet echt vlot vooruit geraakt en ja dan geraak je regelmatig in echte stress-situaties.
Met ons huidig busje rijd ik veel relaxer, laat ik ook veel meer afstand met de voorliggers, ik vind het veiliger rijden.
Mvg
Luc
vaniac
Berichten: 1203
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

anti-stress

Bericht door vaniac »

Ik vind het altijd prettig om extra vermogen te hebben. Zeker op de lange afstand rijdt dit relaxter. Inhaaloperaties op de autoweg zijn snel achter de rug,
bergop met volle belading kan in de 5e of zelfs 6e versnelling etc.
Bovendien vind ik de 5-cilinders rustiger lopen dan de 4-cilinders.
Kortom, voor mij moet het minstens een 2.5 tdi met 130 pk zijn.
Gebruikersavatar
vdn
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:12
Locatie: Ertvelde/Belgié
Contacteer:

Bericht door vdn »

In mijn geval is mijn t5 uitsluitend als bedrijfswagen bedoeld
en soms ook met aanhangwagen 750 kg
En dan heeft hij het zeer moeilijk hij rijd maar t' is ook al
Mijn volgende t5 nog 4 jaar zal zeker meer vermogen hebben
zal dan ook weer duurder moeten kosten

T5 63 halve kw 2006 kwb noel/belgie
Gebruikersavatar
crafter koerier
Berichten: 180
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Purmerend

Bericht door crafter koerier »

Ik heb 2 jaar met een T4 1.9 D door heel europa gereden..wat een ellende was dat vooral in de bergen. Daarna kreeg ik een T4 tdi met 88 pk en dat was al een hele verbetering..maar ook net iets te kort. Toen een T5 met 105 pk en die deed het toch wel erg goed...Ik reed voornamelijk lange afstanden met nooit meer als 500 kg aan boord...Mijn collega heeft een T5 met 85 pk en rijd alleen stadswerk en daar is hij uitermate geschikt voor. Ik heb nu een Crafter met 136 pk commonrail diesel motor...Nou daar kijk ik echt van op. Heb hem nu 6 weken en inmiddels 18.000 km op de teller..alles int. vervoer...Ik wil niks anders meer!!!...Kortom voor je iets gaat kopen even kijken waar je hem voor gebruikt.Mijn baas heeft dat gelukkig in de gaten en heeft mij dus goed verwent met mijn nieuwe crafter!!!
Groetjes Andy v/h Crafter koerier
Afbeelding
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

dat ga je zelf niet redden ,.....

Bericht door sep »

ook al heb je de software ,dannog heb je niet de juiste hardware ,.....met een simpel obd stekkertje en een laptop kom je er niet ,..wat wel kan is dat je met vag com wat storingen kunt uitlezen ,een airbag lampje resetten ,........verdiep je er maar eens goed in ,...heb ik ook gedaan ,dan kom je er wel achter dat het iet ingewikkelder is dan het lijkt ,.......en stel dat je de juiste hardware en software hebt ,dannog heb je waarschijnlijk geen idee welke kenvelden je moet aanpassen en wat de gevolgen hiervan zijn ,.....het steekt nogal nauw ,...de juiste inspuittijden/duur ,turbodruk /toeren ,lucht,......een nieuwe motor is een kostbare zaak ,.....ga naar een fatsoenlijke tuner en laat het motormanagement ,verantwoord updaten .

dat kan je een hoop elende besparen .

mvg sep
a de vries
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2007, 11:44
Locatie: appelscha

Bericht door a de vries »

Ik heb mijn t5 vorig jaar laten tunen van 85 pk naar 115.Op vakantie met een boot er achter van 1500 kg naar Croatie .Perfect voldoende vermogen, nog beter dan mijn oude t4 die getuned was van 102 naar 130pk
Plaats reactie