Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stekkers achter linker en rechterachterlicht

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

stekkers achter linker en rechterachterlicht

Bericht door erik 924 »

Ik wil al een tijdeje mijn 7 polige trekhaak vervangen voor een 13 polige!
Heb gisteren de beide achterlichten eraf gehaald.
Achter de doorvoer rubber zit maar een relatief klein gat en daardoor kan ik de stekkers niet normaal bereiken.
Ik zie wel een heel stekker blok waar volgens mij net als bij t4 de trekhaak stekker ingeklikt zit. Ik moet dus mijn hele betimmering eruit halen om er normaal bij te kunnen komen.

Voordat ik dat doe wilde ik wel even zeker weten wat de stekkerblokken alle maal bij zich dragen.
Vraag:
Is er een constante stroomdraad en eventueel een geschakelde aanwezig?
Als je een standaard kabelboom besteld kan ik die dan zo inplggen?
Bumper eraf en dan via de onderkant doorvoeren?

Bij voorbaat dank!
william 108 (T5)
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 feb 2007, 18:35
Locatie: Best

Stekkers li en re achterlicht

Bericht door william 108 (T5) »

Hoi Eric,
Ik had hetzelfde probleem. Ik wilde voor mijn caravan nl hetzelfde. Verkoper wist het niet. Monteur erbijgehaald. Wat bij mij mogelijk anders is, is dat ik onderweg de caravan accu wil kunnen opladen, als we een paar dagen zonder stroom paal staan. Ik had reeds een electrisch schema gemaakt, met daarin een zware draad (16 mm) vanaf de accu naar het linker achterlicht. Monteur vertelde me dat met deze wens dit de enige optie was. Er is niet gesproken of er reeds bedrading ligt, maar ik vermoed van niet. Mogelijk krijg je van één van de technische weetjewellers nog een antwoord.
Het schema zoals het bij mij gemaakt is staat bij tips en trucs voor de T5 onder caravan accu. De bedrading heb ikzelf aangeleverd en is door de dealer kostenloos gelegd. (Alles moest toch los ivm parkeersensoren die achteraf zijn ingebouwd) 13 polige stekkerdoos door de dealer aangesloten met uitzondering van constante en geschakelde plus. Dat heb ikzelf gedaan d.m.v. de relais. Ook deze zelf ingebouwd met goedkeuring van de dealer ivm garantie. De bedrading van stekkerdoos naar achterlicht is ook door de dealer gelegd (standaard). Ik hoop dat je hier iets mee kunt, anders kun je me even mailen voor meer uitleg.
voorheen: een T5 wheat beige dubbel cab 131 pk diesel 6 handgeschakeld uit 2004 (T5 fotogalerij nr 108)
huidig: een Caravelle (omgebouwd naar dubbel cab) 150pk 2.0 diesel automaat uit 2021.
Plaats reactie