Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

dubbelcab.

vragen over de T4
VWpeter
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:32
Locatie: Amsterdam Zuidoost
Contacteer:

dubbelcab.

Bericht door VWpeter »

Hallo Heren,

Weet iemand of het mogelijk is om het tussenschot met bank en al een 20cm naar achteren te plaatsen zodat de kids iets meer ruimte hebben heb nu de hele tijd de voeten in mijn rug.

vr. Groet,
vwpeter :T44EVER :T44EVER
VW PETER NR.1188
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dubbelcab.

Bericht door Multivan Generation »

Mogelijk is het misschien wel, dat hangt af van je eigen zelfwerkzaamheid/handvaardigheid.
Maar de vraag is of het wettelijk mag :knipoog
Je zult aan de eisen die in de grijs kenteken regelgeving staan moeten blijven voldoen.
Dus de laadruimte moet minimaal een fiscaal blok van 150 cm lengte kunnen bevatten..

Als je die 150 cm laadruimte haalt, dan is het toegestaan.

Zie ook hier: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ ... en-24.html
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: dubbelcab.

Bericht door Harry 341 »

Peter..is niet helemaal juist...denk om de 2/3 regel..dus minimaal twee derde van de ruimte moet laadruimte blijven.
Anders hadden al veel meer T4 rijders het schot naar achteren gezet....toch?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dubbelcab.

Bericht door Multivan Generation »

@ harry, zucht..
Heb je het linkje ook bekeken? :zwaai
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: dubbelcab.

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:@ harry, zucht..
Heb je het linkje ook bekeken? :zwaai
Ja..daarom juist...en jij?
Goed lezen........Het gaat niet alleen om de 1.50 meter...maar ook om de afmeting ten opzichte van de rest.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
VWpeter
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:32
Locatie: Amsterdam Zuidoost
Contacteer:

Re: dubbelcab.

Bericht door VWpeter »

Hallo :wjw ers,
bedankt voor jullie reacties maar ik ga hier toch maar niet aan beginnen
maar kunnen jullie mijn vertellen of dat er in een lwd wel meer ruimte is in de dubbelcad. ?

groet,
vwpeter
VW PETER NR.1188
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: dubbelcab.

Bericht door Adrie »

hallo
een lwb is 40 cm langer. Deze is verdeeld met 15 cm dubbelcabine en 25 cm laadruimte (of andersom ?).
Maar voor lange mensen ideaal. Ik ga altijd met plezier naar Italië en mensen willen graag achterin zitten vanwege de ruimte.
gr Adrie
VWpeter
Berichten: 97
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:32
Locatie: Amsterdam Zuidoost
Contacteer:

Re: dubbelcab.

Bericht door VWpeter »

Hoi Adrie,

bedankt voor je reactie,
ik heb er wel aan zitten denken om een LWB te gaan kopen maar doordat ik veel in de stad [Amsterdam] werk en het pakeren met mijn KWB al niet altijd makkelijk is denk ik dat het met een LWB helemaal een probleem wordt. Heb jij nooit last met parkeren ?

Gr,
vwpeter
VW PETER NR.1188
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: dubbelcab.

Bericht door frank884 »

Alleen omdat mijn vrouw het niet zag zitten om ermee te parkeren heb ik destijds ook een KWB gekocht ipv een LWB (scheelt 40 cm)
een KWB lijkt ook groot,....maar meet hem maar eens na
een Passat is langer door die nutteloze lange motorkap die personenwagens hebben.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: dubbelcab.

Bericht door Egbert&Manon »

Ik zie ook wel eens een kwb met een bijzondere achterklep.
De ruit is iets naar achteren gemonteerd (zoals Vito en Hi-ace).
Zal hierbij het tussenschot iets verder naar achteren geplaatst zijn?

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Adrie
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2007, 10:17

Re: dubbelcab.

Bericht door Adrie »

VWpeter schreef:Hoi Adrie,

bedankt voor je reactie,
ik heb er wel aan zitten denken om een LWB te gaan kopen maar doordat ik veel in de stad [Amsterdam] werk en het pakeren met mijn KWB al niet altijd makkelijk is denk ik dat het met een LWB helemaal een probleem wordt. Heb jij nooit last met parkeren ?

Gr,
vwpeter
Tja, het is geen Mini die je overal in de stad kwijt kan.
Ik houd hier dus rekening mee en rijd dan een extra rondje voor een behoorlijke parkeerplaats.
Het liefst ga ik niet naar de stad en kies de winkelcentra met grote parkeerplaatsen.
Voor het rijden maakt het niet uit, die extra 40 cm volgt vanzelf.

Ik werk zelf ook in de stad en ga met de fiets. Doe ik nog iets aan mijn conditie :knipoog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34205
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: dubbelcab.

Bericht door Multivan Generation »

Egbert&Manon schreef:Ik zie ook wel eens een kwb met een bijzondere achterklep.
De ruit is iets naar achteren gemonteerd (zoals Vito en Hi-ace).
Zal hierbij het tussenschot iets verder naar achteren geplaatst zijn?

Egbert
Ja Egbert, daarvoor is het.. Maasje in de wetgeving... :knipoog

Laadruimte van een T4 is over de vloer gemeten rond de 240 cm.
Dus 2/3 van de laadruimte zou 160 cm bedragen.
Mijn OMOS DC-wand stond op 154 cm.
Later is die 2/3 regelgeving er bij gekomen.
Bij bussen die reeds voor ingang van die regelgeving met DC op kenteken stonden,
mag dus 150 cm aangehouden worden.
Als het fiscale blok er maar in past.

Als je huidige auto je erg goed bevalt,
dan kun je hem ook aanpassen..
Het "probleem" wat je dan hebt is als je niet meer aan de eisen voor grijs kenteken voldoet,
je voor geel kenteken moet betalen, de eventuele rest BPM moet ook afgedragen worden.

Dus wat je dan hebt, ik laat maar een proef ballonnetje op, om mensen aan het denken te zetten:

Bijvoorbeeld: wegenbelasting grijs kenteken particulier zonder kortingen is zeg 110 euro
wegenbelasting geel kenteken particulier is zeg 140 euro
Je betaald dan dus de eventuele rest-bpm en 30 euro in de maand meer,
en je hebt dan een auto die je helemaal aan je wensen en ideeën aan kunt passen..
Mits het binnen de regelgeving van het voertuigreglement past natuurlijk..
Probleem dat je dan kunt hebben is de gordelpunten..

Maar je kunt je licht eens opsteken.

Een andere auto kopen kan altijd nog he.. :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: dubbelcab.

Bericht door Harry 341 »

Egbert&Manon schreef:Ik zie ook wel eens een kwb met een bijzondere achterklep.
De ruit is iets naar achteren gemonteerd (zoals Vito en Hi-ace).
Zal hierbij het tussenschot iets verder naar achteren geplaatst zijn?

Egbert
Nee,dit moest bij deze auto's omdat ze anders helemaal niet aan de eisen voldeden,,let maar op deze oudere types,ze hebben die ruit allemaal.
En ondanks dat kon je op de achterbank niet eens een kinderzitje kwijt,die moest altijd in het midden zodat het kind met de beentjes tussen de voorstoelen kon.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: dubbelcab.

Bericht door Roger B. (11)61 »

er was toch ook nog een beperkting dat het tussenschot maximaal een x aantal cm vanaf het stuurwiel mag staan?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: dubbelcab.

Bericht door Harry 341 »

De oorspronkelijke laadruimte die men meet..begint 115cm achter het achterste punt (dus NIET het midden) van het stuurwiel.Daar is dan een fictief schot waarachter de laadruimte minstens een blok van 150 cm lang en 130 cm hoog moet kunnen hebben.LET WEL! die ruimte MOET tevens minimaal 2/3 van de oorspronkelijke laadruimte zijn en minstens 40% van de laadruimte moet vóór het hart van de achteras zijn.
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie