Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

knal boem ratel

vragen over de T4
Gebruikersavatar
cor123
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:25

Re: knal boem ratel

Bericht door cor123 »

Pascal-141 schreef:Die kun je niet afstellen .
Wanneer je koppeling van de 102PK slipt , dan is er wat misgegaan bij de montage vermoed ik , want een 102PK koppeling slipt alleen maar door wanneer hij bvb versleten is , daar zijn nagenoeg geen problemen mee.
Yuk, dan maar doorrijden tot tie het begeeft..... is wel snel hoor; die andere koppeling (1e) was nog steeds goed bij 385K en is alleen vervangen omdat de bak er toch uitlag.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: knal boem ratel

Bericht door Pascal-141 »

cor123 schreef:
Pascal-141 schreef:Die kun je niet afstellen .
Wanneer je koppeling van de 102PK slipt , dan is er wat misgegaan bij de montage vermoed ik , want een 102PK koppeling slipt alleen maar door wanneer hij bvb versleten is , daar zijn nagenoeg geen problemen mee.
Yuk, dan maar doorrijden tot tie het begeeft..... is wel snel hoor; die andere koppeling (1e) was nog steeds goed bij 385K en is alleen vervangen omdat de bak er toch uitlag.
Dat bedoel ik : de 102PK koppelingen zijn heel goed , en gaan ook lang mee . Dus als die van jou zo snel na het vervangen al slipte , dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan bij de montage vermoed ik .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
cor123
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:25

Re: knal boem ratel

Bericht door cor123 »

Pascal-141 schreef:Dat bedoel ik : de 102PK koppelingen zijn heel goed , en gaan ook lang mee . Dus als die van jou zo snel na het vervangen al slipte , dan is er waarschijnlijk iets niet goed gegaan bij de montage vermoed ik .
Ja, het is een beetje laat om van garantie gebruik te maken dus als ik het wil herstellen moet de bak weer los; dat is best weer een flinke klus voor biten op straat......... Dus als ik nou doorrijd heb ik twee mogelijkheden:

1) hij gaat nog 50.000 mee, wat gezien mijn huidige jaarkilometers 3 jaar betekent of
2) hij begeeft het op enig moment of slipt zoveel dat ik moet repareren.

In het 1e geval vervang ik de auto, in het tweede geval vervang ik alleen de plaat.

Overigens heb ik vorig jaar een aanrijding gehad en is mijn auto total-loss. Qua schade dan want ik kom er wel mee door de APK en rij er al 9 maanden mee rond. Hele fijne auto om een aanrijding mee te hebben trouwens; ik heb de ander 3 keer geraakt en voelde er bijna niets van.

Tegenpartij probeerde rechts in te halen, reed in een gestolen auto met valse Belgische kentekenplaten en was niet in het bezit van een rijbewijs. Bovendien was hij niet teruggekeerd van een proefverlof..... :groteogen
Ik zit nu dus te wachten op 4.000 euro schadevergoeding maar helaas..... verdachte is in hoger beroep gegaan en behandeling van de zaak laat nog minstens een jaar op zich wachten.
Gebruikersavatar
cor123
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:25

Re: knal boem ratel

Bericht door cor123 »

En dan de laatste T4 update..... hij is overleden. Tenminste, hij ligt in coma en ik ga hem niet meer reanimeren. De distributie of de pomp is een tandje versprongen dus nu loopt tie niet meer. Was al de tweede keer in 13 maanden. Vorige keer alles nog laten vervangen maar helaas weer niet goed. Hij is ook weer toe aan een nieuwe APK en aangezien ik toch wel al wat puntjes had verzameld loont het niet meer.

Eindstand 488.000 en een beetje.
Heb vandaag een T5 gekocht. 174 PK Highline Automaat. Beetje link maar ik heb er wel vertrouwen in. Vrijdag ga ik hem halen.

RIP :T44EVER welcome :T54LIFE

Wat doe ik met mijn patient? iemand nog dringend op zoek naar onderdelen?
Gebruikersavatar
Geert G
Berichten: 1030
Lid geworden op: 20 mar 2011, 10:22
Locatie: Venray, Noord-Limburg

Re: knal boem ratel

Bericht door Geert G »

Bij deze kilometerstand is vaak de brandstofpomp inwendig gaar.
Brandstofpomp revisie of andere brandstofpomp en je was weer het heertje vermoed ik. :toppie

En die koppeling: Niet toevallig toentertijd een 88PK koppeling of een Valeo gemonteerd?
Daarvan zijn de veren een stuk slapper. :gif
Of de software aanpassen, zodat het koppel er meer geleidelijk inkomt bij een iets hoger toerental.
Zeker bij een 220mm koppeling werkt dit erg goed. :lach

Misschien is deze T4 een leuk project voor een andere :wjw
Motorisch zijn ACV's beresterk.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Plaats reactie