Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Taxatie inbranden reflectoren multivan koplampen!

vragen over de T5
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Taxatie inbranden reflectoren multivan koplampen!

Bericht door erik 924 »

Ik ben bij de taxateur geweest van Pon voor mijn ingebrande koplampen.
De verkoper bij heron Hoorn had er nog nooit van gehoord dat de reflectoren inbranden en daarom ook "nooit" meegemaakt.

Staat er een exact dezelfde T5 als de mijne als inruiler naast mijn parkeerplek met hetzelfde probleem!!! Dus ik zeg tegen hem kijk eens naast me en daar was toevallig de 2 e die hij tot nu toe gezien had!!!
Werkte er zeker pas een dag ofzoiets.

Fotoos van gemaakt door de taxateur en hij vertelde dat er ook omdat mijn T5 al 2,5 jaar oude is een coulange regeling was.

Vandaag telefoon gehad dat er niets aan gedaan wordt???
Krap 60000 km op de teller!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zoek het maar uit, mijn probleem moet je maar eerder komen!!

Het valt pas echt op als er een bolletje stuk is en deze moet worden vervangen. Alles altijd laten doen door de garage!!!!!!
De mijne is zelfs gescheurd door het inbranden en hard worden.

Reflektoren zijn niet te vervangen!

Lekkere afhandeling zeg ik dan.
Zou dat bij Mercedes ook zo gaan?

erik 230
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Pon is en blijft waardeloos als het op aftersales, garantie en coulance aankomt...
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

Erik ,bij mercedes gaat het niet zo ,althans niet dat ik mee heb gemaakt (18 jaar ongeveer)niet in den-haag of hilversum maar VW,??t5 goeie wagen ??ik heb meer in 7maanden in de garage gestaan dan in 18 jaar bij mb.
maar zijn het wel originele lampen dan?
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Daan schreef:Erik ,bij mercedes gaat het niet zo ,althans niet dat ik mee heb gemaakt (18 jaar ongeveer)niet in den-haag of hilversum maar VW,??t5 goeie wagen ??ik heb meer in 7maanden in de garage gestaan dan in 18 jaar bij mb.
maar zijn het wel originele lampen dan?
Daan, orgineel af fabriek besteld!!!!
Ik had eerder heen moeten gaan maar nu de reflector niet alleen zwart was maar ook begint te scheuren werd het wel tijd.
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Bericht door EricP »

Volgens mij staat er tegenwoordig iets in de wet van aansprakelijkheid / garantie: dingen waarvan je een bepaalde levensduur mag verwachten en die veel eerder kapot gaan moeten na rato vergoed worden / vervangen worden.
Van koplampen mag je verwachten dat ze meer als 15 jaar mee gaan (levensduur van een auto). indien ze na 2.5 jaar vesleten zijn moeten ze volgens mij tegen een vergoeding vervangen worden. De garantie eindigd niet bij 2 jaar VW is aansprakelijk ingeval van ernstige tekort komingen!!!!
Zo maar eens navraag doen bij de consumenten bond.

Succes ermee

Groet EricP
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

EricP schreef:Volgens mij staat er tegenwoordig iets in de wet van aansprakelijkheid / garantie: dingen waarvan je een bepaalde levensduur mag verwachten en die veel eerder kapot gaan moeten na rato vergoed worden / vervangen worden.
Van koplampen mag je verwachten dat ze meer als 15 jaar mee gaan (levensduur van een auto). indien ze na 2.5 jaar vesleten zijn moeten ze volgens mij tegen een vergoeding vervangen worden. De garantie eindigd niet bij 2 jaar VW is aansprakelijk ingeval van ernstige tekort komingen!!!!
Zo maar eens navraag doen bij de consumenten bond.

Succes ermee

Groet EricP
Gaan we proberen!!! bedankt
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

gewoon volgende keer in Duitsland kopen. Goedkoper en andere behandeling.Pon de pot op.
wie goed doet , goed ontmoet!
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

He Daan,

Ik begrijp af en toe niet wat je hier op het forum doet.....???
Ik kom je naam alleen maar tegen in berichten die het woord Mercedes bevatten.... :ie

Ik snap dat het vervelend is, dat je een T5 hebt met veel problemen, maar alsmaar over Mercedes beginnen en de T5 afkraken komt de sfeer op het forum niet echt ten goede!

Dus kop op en laat ook eens wat positiefs horen...!

Groeten,

Niels949
Laatst gewijzigd door Niels949 op 24 mei 2007, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
T4 102 PK uit 2003
popeye
Berichten: 115
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:01

Bericht door popeye »

ik wil alleen maar T5. De volgende wordt bijna zeker Mutivan , lange uitvoering en automaat met alle extra luxe die ik nu oo heb. Pracht auto , de kleine dingen heb je overal. maar koop hem ws. niet via dealer van Pon.
Maar goed , als je baalt kan ik me voorstellen dat je moppert op het merk , maar je hebt gewoon pech .
wie goed doet , goed ontmoet!
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

Niels,ik geef antwoord op de vraag ,en ik kraak toch ook mijn eigen t5 af ?
maar de mijne rijd weer dus ik ben positief !maar normaal is het toch niet van de dealers ?of vind je van wel dan al die k;'..,t smoesjes.
IK vind het niet gek dat audi zich wil afscheiden van vw.
Maar rij jij een t4 ?
gr. Daan
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Hey Daan,

Dat gedoe met Pon is ook tien keer niks, daar heb je gelijk in!
Maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik.

Vervelend dat je zoveel problemen met je T5 hebt.
Gelukkig rijdt ie weer en ik hoop voor je dat ie zonder problemen blijft rijden!

Ik rijd inderdaad een T4! (zie avatar) en die bevalt mij uitstekend!!!

Heb zelf ook een paar ongelukkige jaren gekend met mijn vorige busje, de Vito. Veel problemen mee gehad. Dus op een gegeven moment had ik iets van, daar moet ik vanaf. Dus heb toen deze T4 gekocht. Dat wou ik eigenlijk al eerder , maar toen had ik geen geld voor een mooie TDI. Die Vito's zijn goedkoper.

Heb me eerst verdiept in de T4 en T5. En las toen dat er toch aardig wat kinderziektes in die nieuwe T5ies zaten. Dus toen voor het laaste bouwjaar van de T4 gegaan, waar ik alleen maar goede dingen over las.

En inderdaad, hij doet het prima... :lach ...!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Daan
Berichten: 111
Lid geworden op: 18 jan 2007, 18:56
Locatie: baarn
Contacteer:

Bericht door Daan »

Niels ,had ik maar een t4 150 pk had ik geld overgehouden
Gebruikersavatar
De Bloemenman 211
Berichten: 97
Lid geworden op: 16 jan 2007, 10:19
Locatie: Kaatsheuvel / Tilburg
Contacteer:

Hey Daan,

Bericht door De Bloemenman 211 »

Hallo Daan,

Laat iedereen maar ouwe *** maar het is een gegeven dat idd een MERCEDES vele malen minder in de garage komt dan die nieuwe T5. Hier heb je helemaal gelijk in. Overigens moet ik wel zeggen dat de garantiegevallen idd bij PON in een hoekje getrapt worden want volgens hun kan en gaat er nix kapot aan de VW T5. Ik kan het beamen dat dat niet het geval is.

Ook ik Mercedes rijder in hart en nieren (ong. 15 jaar) heb ik veel minder problemen gekent als heden bij de eerste volkswagen en een nieuwe T5 (nr.211).

Verder moet ik de bedrijfswagencentrum van Mossel te Tilburg een pluim geven voor het zoeken en oplossen van problemen een hele grote pluim. Deze willen het oplossen en worden idd veelal tegen gehouden door PON. Bij Pon werken Heel veel struisvogels denk ik. Horen zien en zwijgen ons product is beter dan wie wat en waar dan ook. Kop in hget zand en niet over praten. Heelaas worden door deze mensen de problemen in Duitsland volgens mij niet opgelosd en zullen er nog vele volgen.

de groenten

De Bloemenman 211
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Bericht door Kobus »

Vergeet Pon; je hebt je auto bij de dealer gekocht en niet bij Pon. Je dealer moet dus jouw problemen oplossen. Gewoon duidelijk stellen wat je wilt en er een redelijke termijn aan stellen. Altijd vriendelijk blijven maar duidelijk laten merken dat je je niet laat afschepen met "dat moeten we bij Pon navragen".

Wat betreft de koplampen: je hebt als consument meer rechten dan je denkt en je mag toch niet verwachten dat je koplampglazen bij normaal gebruik na 60.000 km ingebrand zijn. Of hebben alle auto's dat en mag het dus als normaal beschouwd worden? Ik denk van niet.... Kwestie van weten waar je staat en je poot stijf durven houden als je idd in je recht staat. Zoals hierboven al is gemeld: vraag het gerust eens na bij de juridische afdeling van de ANWB. Zij hebben vaak een onpartijdig advies. Succes!
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

Kobus schreef:Vergeet Pon; je hebt je auto bij de dealer gekocht en niet bij Pon. Je dealer moet dus jouw problemen oplossen. Gewoon duidelijk stellen wat je wilt en er een redelijke termijn aan stellen. Altijd vriendelijk blijven maar duidelijk laten merken dat je je niet laat afschepen met "dat moeten we bij Pon navragen".

Wat betreft de koplampen: je hebt als consument meer rechten dan je denkt en je mag toch niet verwachten dat je koplampglazen bij normaal gebruik na 60.000 km ingebrand zijn. Of hebben alle auto's dat en mag het dus als normaal beschouwd worden? Ik denk van niet.... Kwestie van weten waar je staat en je poot stijf durven houden als je idd in je recht staat. Zoals hierboven al is gemeld: vraag het gerust eens na bij de juridische afdeling van de ANWB. Zij hebben vaak een onpartijdig advies. Succes!
Kobus,
Heb net contact gehad met de consumentenbond maar juridischgezien heb je geen poot om op de staan!! Coulance is iets wat je gegund word en dat is bij PON niet aanwezig!
Jammer eigenlijk het is en blijft het mooiste bussie die er rondrijdt!!

Erik 230
Plaats reactie