OOK IK ZAT HIER OP TE WACHTEN ,MAAR NA HET LEZEN VAN MEERDERE DUITSE AUTOBLADEN ,KOMT STEEDS HET ZELDE VERHAAL NAAR BOVEN ,....DE ONTWIKKELING VAN EEN VR6 TDI IS MET ZEKERHEID STOPGEZET ,........MAAR ! ER IS MET GROTE ZEKERHEID WEL EEN ANDERE OPTIE OP KOMST ,DEZE MOTOR WORDT TEVENS IN DIVERSE AUDI'S TOEGEPAST ,ENWEL EEN 4 CYLINDER COMMON RAIL MET 204 PK ,.......IS WEL GEEN 6 CYLINDER ,MAAR EERLIJK IS EERLIJK EEN COMMON RAIL LOOPT MOOIER EN MINDER RAUW ........
BEN BENIEUWD ,IK HOOP DAT HET EEN WORDT MET EEN DUBBELE TURBO ,NET ALS DE 1.4 TSI .
MVG SEP
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
V6 DIESEL ,............
- crafter koerier
Nou, die mij die 6 cilinder maar...
Ik had in mij vorige auto (Mercedes Vito 110 CDI) ook een 4 cilinder commonrail dieselmotor zitten. En dat reed toch een stuk minder fijn dan de 5 cilinder TDI T4 die ik nu rijd..!
Kwaliteit van die Mercedes common rail motor was trouwens ook bagger....
kapotte verstuivers en dat soort onzin!
Dus dan ga ik over 10 jaar wel voor de V6 op benzine...ha..ha...
Groeten,
Niels949
Ik had in mij vorige auto (Mercedes Vito 110 CDI) ook een 4 cilinder commonrail dieselmotor zitten. En dat reed toch een stuk minder fijn dan de 5 cilinder TDI T4 die ik nu rijd..!
Kwaliteit van die Mercedes common rail motor was trouwens ook bagger....
kapotte verstuivers en dat soort onzin!
Dus dan ga ik over 10 jaar wel voor de V6 op benzine...ha..ha...

Groeten,
Niels949
T4 102 PK uit 2003
Een TSI heeft geen twee turbo's maar juist een compressor (een soort mechanisch aangedreven turbo) EN een turbo.
Omdat een turbo door de uitlaatgassen wordt aangedreven duurt het altijd even voor ie op druk is. Een compressor heeft dat probleem niet maar geeft meer mechanische verliezen, lees kost meer vermogen.
Bij de TSI wordt de compressor bij lagere toerentallen gebruikt en daarna uitgeschakeld terwijl ondertussen de turbo al op druk is gekomen. Een turbo kost vrij weinig aandrijfvermogen omdat de uitlaatgassen toch al een hoge uitstroomsnelheid hebben.
Omdat een turbo door de uitlaatgassen wordt aangedreven duurt het altijd even voor ie op druk is. Een compressor heeft dat probleem niet maar geeft meer mechanische verliezen, lees kost meer vermogen.
Bij de TSI wordt de compressor bij lagere toerentallen gebruikt en daarna uitgeschakeld terwijl ondertussen de turbo al op druk is gekomen. Een turbo kost vrij weinig aandrijfvermogen omdat de uitlaatgassen toch al een hoge uitstroomsnelheid hebben.