Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
van grijs naar geel
van grijs naar geel
Onlangs hebben wij onze boerderij verkocht en daarmee gaat ook de status van ondernemer weg. Dat betekent dus dat de bedrijfsbus(caravell DC 2007) automatisch op geel kenteken wordt gezet. Nu kan ik deze bus weg doen en er iets anders leuks voor terug laten komen maar behouden. Als ik hem behoudt rijdt ik natuurlijk iets goedkoper omdat de bus nog steeds voor grijs kenteken is ingericht.
Nou reed Donald ook altijd met een niet gesloten bak, bleef zijn auto dan ook als grijs kenteken ingericht?
Kan ik zomaar de DC verwijderen en er weer stoelen voor terug zetten? Was/is de caravell ook ingericht voor 7 personen? Dit veranderd wel dat ik de bus niet meer grijs heb ingericht, maar dat is een keuze..
Wie kan mij hier aan de antwoorden helpen?
Nou reed Donald ook altijd met een niet gesloten bak, bleef zijn auto dan ook als grijs kenteken ingericht?
Kan ik zomaar de DC verwijderen en er weer stoelen voor terug zetten? Was/is de caravell ook ingericht voor 7 personen? Dit veranderd wel dat ik de bus niet meer grijs heb ingericht, maar dat is een keuze..
Wie kan mij hier aan de antwoorden helpen?
- Multivan Generation
- Berichten: 34361
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van grijs naar geel
Als je de bus nieuw gekocht hebt als grijs kenteken auto, en je hebt een WV2 chassisnummer,
dan kun je hem naar personenauto(lees: geel kenteken) weer terug bouwen.
RDW-keuring moet je wel even langs.
Wel zal er wellicht nog eventuele rest-BPM betaald dienen te worden.
Maar het BPM-verhaal is voor mij een beetje ondoorgrondelijk,
maar daar kunnen vast andere mensen je mee helpen
dan kun je hem naar personenauto(lees: geel kenteken) weer terug bouwen.
RDW-keuring moet je wel even langs.
Wel zal er wellicht nog eventuele rest-BPM betaald dienen te worden.
Maar het BPM-verhaal is voor mij een beetje ondoorgrondelijk,
maar daar kunnen vast andere mensen je mee helpen

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: van grijs naar geel
Maar wat als de bus later is omgebouwd? Kan die dan nog omgebouwd worden? Wat is het verschil?Multivan Generation schreef:Als je de bus nieuw gekocht hebt als grijs kenteken auto, en je hebt een WV2 chassisnummer,
dan kun je hem naar personenauto(lees: geel kenteken) weer terug bouwen.
RDW-keuring moet je wel even langs.
Wel zal er wellicht nog eventuele rest-BPM betaald dienen te worden.
Maar het BPM-verhaal is voor mij een beetje ondoorgrondelijk,
maar daar kunnen vast andere mensen je mee helpen
Wat is de aanduiding wv2 chassisnummer? Dat staat voor...?
Re: van grijs naar geel
http://www.marcovw.nl/Motor/Chassisnumm ... nummer.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Multivan Generation
- Berichten: 34361
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: van grijs naar geel
WV1 = bedrijfswagen
WV2 = personenwagen
WV1 = enkele cabine en dubbele cabine af-fabriek
WV2 = caravelle, multivan en california.
WV2 = wel terug te bouwen naar geel kenteken (originele gordelpunten zijn aanwezig)
WV1 = geen originele gordelpunten aanwezig ---> zeer lastig om te bouwen naar geel kenteken
WV2 = personenwagen
WV1 = enkele cabine en dubbele cabine af-fabriek
WV2 = caravelle, multivan en california.
WV2 = wel terug te bouwen naar geel kenteken (originele gordelpunten zijn aanwezig)
WV1 = geen originele gordelpunten aanwezig ---> zeer lastig om te bouwen naar geel kenteken
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: van grijs naar geel
Ah dank je. Dat verhaal is nu heel duidelijk, Ik heb ook een WV2 nummer
Maar nu even over de uitvoering van Donald zijn Multivan bus. Deze was zonder tussenschot en toch grijs kenteken. Wordt dit zo geaccepteerd door de belastingdienst? Als ik mij niet vergis was in deze bus alle stoelen verwijderd behalve de voorste 2?

Maar nu even over de uitvoering van Donald zijn Multivan bus. Deze was zonder tussenschot en toch grijs kenteken. Wordt dit zo geaccepteerd door de belastingdienst? Als ik mij niet vergis was in deze bus alle stoelen verwijderd behalve de voorste 2?
Re: van grijs naar geel
regel is zo
rondom glas geen tussenschot toegestaan,
rondom geen glas tussenschot toegestaan maar niet verplicht,
dubbel cabine tussen schot verplicht.
rondom glas geen tussenschot toegestaan,
rondom geen glas tussenschot toegestaan maar niet verplicht,
dubbel cabine tussen schot verplicht.
Luitjes schreef:Ah dank je. Dat verhaal is nu heel duidelijk, Ik heb ook een WV2 nummer![]()
Maar nu even over de uitvoering van Donald zijn Multivan bus. Deze was zonder tussenschot en toch grijs kenteken. Wordt dit zo geaccepteerd door de belastingdienst? Als ik mij niet vergis was in deze bus alle stoelen verwijderd behalve de voorste 2?
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- René
- Berichten: 5293
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: van grijs naar geel
Is je bus al 5 jaar oud?
1)Nee: bus is nog geen 5 jaar oud
Dan dien je BPM te betalen ivm het van zakelijk naar prive zetten.
Je kan dan zonder nog eens BPM te betalen stoelen bijplaatsen maar moet wel omkeuren.
Je wegen belasting gaat met de opcenten omhoog.
2)Ja: Bus is 5 jaar en ouder.
Bij het prive nemen van deze bus is geen BPM verschuldigd.
Maar de bus dient dan wel zo te blijven als hij was.
Plaats je stoelen bij dan moet je omkeuren en rest BPM betalen.
Je wegen belasting gaat met de opcenten omhoog.
Berrie
1)Nee: bus is nog geen 5 jaar oud
Dan dien je BPM te betalen ivm het van zakelijk naar prive zetten.
Je kan dan zonder nog eens BPM te betalen stoelen bijplaatsen maar moet wel omkeuren.
Je wegen belasting gaat met de opcenten omhoog.
2)Ja: Bus is 5 jaar en ouder.
Bij het prive nemen van deze bus is geen BPM verschuldigd.
Maar de bus dient dan wel zo te blijven als hij was.
Plaats je stoelen bij dan moet je omkeuren en rest BPM betalen.
Je wegen belasting gaat met de opcenten omhoog.
Berrie
Re: van grijs naar geel
Hallo
ik heb mijn T5 omgebouwd van een T5DC korte wielbasis onder grijs kenteken naar een 8 persoonsbus onder geel kenteken. Het resterende BPM heb ik bij moeten betalen.
Als je bij VW (PON) je chasis no opgeeft en je een CVO verklaring aanvraagt, zie je direct of het ombouwen mogelijk is of niet. Mijn T5 DC grijs was gebaseerd op een 9 pers. bus. Dus alle voorbereidingen voor gordels en stoel en bank bevestigingspunten waren al af fabriek aanwezig. Ik bevestig de opmerkingen over de Wv1 en WV2. Let daar goed op.
Kosten van CVO verklaring waren (2 jaar geleden) 0 euro. Keuring bij RDW is met CVO verklaring en originele materialen (stoelen etc) een fluitje van een cent.
Mocht je meer info, stuur me maar een PB
Mr dBa
ik heb mijn T5 omgebouwd van een T5DC korte wielbasis onder grijs kenteken naar een 8 persoonsbus onder geel kenteken. Het resterende BPM heb ik bij moeten betalen.
Als je bij VW (PON) je chasis no opgeeft en je een CVO verklaring aanvraagt, zie je direct of het ombouwen mogelijk is of niet. Mijn T5 DC grijs was gebaseerd op een 9 pers. bus. Dus alle voorbereidingen voor gordels en stoel en bank bevestigingspunten waren al af fabriek aanwezig. Ik bevestig de opmerkingen over de Wv1 en WV2. Let daar goed op.
Kosten van CVO verklaring waren (2 jaar geleden) 0 euro. Keuring bij RDW is met CVO verklaring en originele materialen (stoelen etc) een fluitje van een cent.
Mocht je meer info, stuur me maar een PB
Mr dBa