misschien alwel eens behandeld maar toch.
Ik heb Zaterdag mijn achterruitwisser onder handen genomen!
Deze zat vast! Daar kwam ik achter nadat ik steeds een relais hoorde met interval!
Ik had het knopje ingedrukt van de interval.Maar ja er gebeurde niets.
Dus ik heb de afwerkkappen maar eens los gehaald.
Je raad het al 1 van de bevestigings haken knapt los van de achterplaat!
Kijk maar eens naar de pics!
Misschien wel handig voor degenen die het nog nooit los hebben gehaald!
Als je wat wilt weten mail me maar.





Nadat ik de ruiten wisser los had ben ik met de excentriken bezig gegaan!De aandrijfstangen enz. Alles zat vast!
Alles gesmeerd maar dit hielp niet.
Er zit op de kop van de sproeier (Pas OP!! zeer breekbaar) een segering en die moet er eerst af!
Als dat gelukt is moet je de cilinder euit de houder tikken voorzichtig.
Achterop zit het slangetje voor de ruitensproeier laat dit zwarte koppelingetje er maar aan want trek je hem los ben je de waterdichte verbinding kwijt!
Nou ja alles los en gesmeerd en weer ingebouwd! Ik blij jipieeee! Toen weer dicht bouwen
Ging 15 keer prima tot de motor weer stil stond@#$%^%$#$%^&!
Alles weer los en toen heb ik de motor onder handen genomen!
Zie pics





Wat bleek? De koolbrstels waren op althans 1 ervan.Nieuwe erin van een andere motor.
De collector was op 1 plek ingebrand en die heb ik voorzichtg opgeschuurd en heb er een uur over gedaan met 2 man om de motor weer ingebouwd te krijgen! De veerddruk van de koolborstels en het magnetisme zijn moordend!

Maar alles doet weer en is alls nieuw
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en je weet het vraag maar raak ik weet nu nog hoe het zit!
Mustafa K