Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

OPGELOST: schokdempers vervangen, bouten lossen niet

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: schokdempers vervangen, bouten lossen niet

Bericht door Multivan Generation »

@ Bert,
is het nu al gelukt?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Bert B
Berichten: 221
Lid geworden op: 30 aug 2010, 00:01
Locatie: Hoekschewaard

OPGELOST: Re: schokdempers vervangen, bouten lossen niet

Bericht door Bert B »

Nou, uiteindelijk heb ik hem maar aan de garage overgelaten. Elke beschreven truc had ik al geprobeerd, en nog een paar andere wazige ideeen, maar helaas, geen beweging in te krijgen.
Lag niet aan mij bleek.... het koste de monteurs daar bijna 1,5 uur om de oude te verwijderen en mijn nieuwe te monteren.
De bouten wilden uiteindelijk wel los komen, maar de bus van de schokdempers zat erom vast geroest alsof het gelast was dus zijn die, nadat ze uit het chasis waren, doorgezaagd en door nieuwe bouten vervangen.

Ze hebben me wel een beetje gematst vindt ik, had wat kleine klusjes aan ze gevraagd en oa het even los/vast draaien van de schokdemper bouten zodat ik die zelf zou kunnen vervangen. Uiteindelijk werd het zo'n klus dat ze maar gelijk mijn dempers er op hebben gezet, ook al waren die geen vw origineel bij hun vandaan. heel netjes van ze vind ik dat.

Overigens, ik heb nu achter schokdempers via ATP (ebay duitsland), de versterkte versie. ik ben benieuwd hoe die zich gaan houden op langere termijn.
Voor nu ben ik er zeer tevreden over, ze geven er 2 jaar garantie op en dat terwijl die dempers ongeveer €50,= kosten inclusief verzenden.
Wie vraagt wordt wijzer, die zwijgt alleen maar grijzer!

2.4D 1995 lwb dubb. cab.
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: OPGELOST: schokdempers vervangen, bouten lossen niet

Bericht door René »

Mooi dat ht opgelost is.
Neem aan dat nu alles netjes ingevet is tegen corrosie enzo.

In ieder geval veel rijplezier gewenst

René
Plaats reactie