Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chippen 2500 5 cijl. 128 kw
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
chippen 2500 5 cijl. 128 kw
beste wjw
de prijzen en de werkwijzes van het chippen van tdi motoren , daar zitten enorme verschillen in.
helaas zitten de bekende goede chippers allemaal ver weg van rotterdam.
heb er een paar gevonden;
in oud beijerland, terlouw, zeer prof. dieselspecialist 40 jr. diesel ervaring! met rollenbank ed maar rekend bijna 1000 euro voor het chippen
in rotterdam , charloiselagendijk zit J en G / jacobs en gauw
die rekenen een hele nette prijs van 399 euro, hebben ook min 30 jr dieselerv.
hun werkwijze is dat je langskomt, ze maken een copy van je bestaande software
, die wordt helemaal handmatig aangepast, na een dag kom je weer langs en wordt die aangepaste software erin geladen.
het lijkt mij een betere werkwijze dan simpelweg met de hele software te overschrijven met een kant en klaar bestand wat je voor alle modellen gebruikt.
ik wil dit bedrijf Jacobs en Gouw best een kans geven , komt zeer betrouwbaar en degelijk over op mij, of zijn er wjw. die hier een andere mening over hebben ???
de prijzen en de werkwijzes van het chippen van tdi motoren , daar zitten enorme verschillen in.
helaas zitten de bekende goede chippers allemaal ver weg van rotterdam.
heb er een paar gevonden;
in oud beijerland, terlouw, zeer prof. dieselspecialist 40 jr. diesel ervaring! met rollenbank ed maar rekend bijna 1000 euro voor het chippen
in rotterdam , charloiselagendijk zit J en G / jacobs en gauw
die rekenen een hele nette prijs van 399 euro, hebben ook min 30 jr dieselerv.
hun werkwijze is dat je langskomt, ze maken een copy van je bestaande software
, die wordt helemaal handmatig aangepast, na een dag kom je weer langs en wordt die aangepaste software erin geladen.
het lijkt mij een betere werkwijze dan simpelweg met de hele software te overschrijven met een kant en klaar bestand wat je voor alle modellen gebruikt.
ik wil dit bedrijf Jacobs en Gouw best een kans geven , komt zeer betrouwbaar en degelijk over op mij, of zijn er wjw. die hier een andere mening over hebben ???
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
@Robert,
30 jaar diesel ervaring zegt niet dat je ook goed met software bent.
Daarmee wil ik dat bedrijf niet te kort doen hoor.
Maar zolang mensen er een rit vanaf België of Duitsland de rit naar de tuners die volgens jou te ver weg zitten nog steeds maken
zegt mij genoeg over hun kunde.
Kun je trouwens op de terugrit heerlijk genieten van je nieuwe vermogen!

30 jaar diesel ervaring zegt niet dat je ook goed met software bent.
Daarmee wil ik dat bedrijf niet te kort doen hoor.
Maar zolang mensen er een rit vanaf België of Duitsland de rit naar de tuners die volgens jou te ver weg zitten nog steeds maken
zegt mij genoeg over hun kunde.
Kun je trouwens op de terugrit heerlijk genieten van je nieuwe vermogen!




groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
Die rit is echt wel de moeite waard!
Het gehele chiptuning gebeuren heeft meer met software ontwikkeling te maken dan met diesel ervaring.
En eenmaal gechipt wil je toch rijden, dus kan je beter maar ergens ver uit de buurt laten doen
Het gehele chiptuning gebeuren heeft meer met software ontwikkeling te maken dan met diesel ervaring.
En eenmaal gechipt wil je toch rijden, dus kan je beter maar ergens ver uit de buurt laten doen

- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
@ RobertTrebor,
ik dacht dat jij zo tevreden was over Tunex?
Ik kan je Marja aanbevelen,
die zitten in Waddinxveen.
En al jarenlang een goed en vertrouwd adres, ook voor chiptuning.
En betaalbaarder als de bedragen die je hierboven noemde.
ik dacht dat jij zo tevreden was over Tunex?
Ik kan je Marja aanbevelen,
die zitten in Waddinxveen.
En al jarenlang een goed en vertrouwd adres, ook voor chiptuning.

En betaalbaarder als de bedragen die je hierboven noemde.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
ook ik ben in het verleden bij marja geweest en was zeer tevreden
theo
theo
Multivan Generation schreef:@ RobertTrebor,
ik dacht dat jij zo tevreden was over Tunex?
Ik kan je Marja aanbevelen,
die zitten in Waddinxveen.
En al jarenlang een goed en vertrouwd adres, ook voor chiptuning.![]()
En betaalbaarder als de bedragen die je hierboven noemde.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
even reageren;
mijn 2500tdi 6-2002 88pk is prima door tunex.nl getuned naar 110pk
zeker 4 jr. probleemloos mee gereden
en zeker voor de prijs van 250 euro , ieder spreekt toch uit eigen ervaring ?
wel beetje geschrokken van het verhaal van de 128kw recent ook door tunex.nl
gedaan die ineens vol storingen zat
echter na 6 mnd. te hebben gereden met mijn 2500tdi 128kw 8-2008
toch weer nieuwsgierig naar hoe die zou lopen getuned.
net te laat lees ik dat marja in waddinxveen zit,
vreemde naam voor een tuner trouwens, is het een vrouw ????
in ieder geval vanmiddag mijn software
laten copy door jacobsengouw in rotterdam
ik heb de zgn EDC 16 software, het hele bestandje is 2MB groot.
over paar dagen kan ik weer langs komen en gaat de aangepaste software
er weer in compleet met een uitgeschreven EGR klep.
ik snap sowieso niet dat die tuners niet een beetje samenwerken.
dat hele 2MB bestand stuur je zo via de mail weg naar welke tuner dan ook.
als hun dat aanpassen en terug emailen, das minder werk dan dat ik
helemaal naar de andere kant van het land ga rijden,
alsof internet niet bestaat !
hoe goed je ook je motor laat chippen , de snelheid van een email zal je nooit
halen :-)
verder weet ik dat tunex.nl niets aanpast maar gewoon een copy op een cd zet van je bestaande software, met een laptop de "snelle" software erop zet
en je dan geld terug en oude software terug garantie krijgt indien het niet bevalt.
voordat je je koffie ophebt, word je bus alweer naar buiten gereden.
de werkwijze van jacobs en gouw spreekt me veel meer aan.
hun passen je bestaande software aan.
wie weet emailen ze mijn 2MB bestandje ook wel naar JD !!!
nou ik zie het allemaal wel
laat het eindresultaat wel weten.

mijn 2500tdi 6-2002 88pk is prima door tunex.nl getuned naar 110pk
zeker 4 jr. probleemloos mee gereden
en zeker voor de prijs van 250 euro , ieder spreekt toch uit eigen ervaring ?
wel beetje geschrokken van het verhaal van de 128kw recent ook door tunex.nl
gedaan die ineens vol storingen zat
echter na 6 mnd. te hebben gereden met mijn 2500tdi 128kw 8-2008
toch weer nieuwsgierig naar hoe die zou lopen getuned.
net te laat lees ik dat marja in waddinxveen zit,
vreemde naam voor een tuner trouwens, is het een vrouw ????
in ieder geval vanmiddag mijn software
laten copy door jacobsengouw in rotterdam
ik heb de zgn EDC 16 software, het hele bestandje is 2MB groot.
over paar dagen kan ik weer langs komen en gaat de aangepaste software
er weer in compleet met een uitgeschreven EGR klep.
ik snap sowieso niet dat die tuners niet een beetje samenwerken.
dat hele 2MB bestand stuur je zo via de mail weg naar welke tuner dan ook.
als hun dat aanpassen en terug emailen, das minder werk dan dat ik
helemaal naar de andere kant van het land ga rijden,
alsof internet niet bestaat !
hoe goed je ook je motor laat chippen , de snelheid van een email zal je nooit
halen :-)
verder weet ik dat tunex.nl niets aanpast maar gewoon een copy op een cd zet van je bestaande software, met een laptop de "snelle" software erop zet
en je dan geld terug en oude software terug garantie krijgt indien het niet bevalt.
voordat je je koffie ophebt, word je bus alweer naar buiten gereden.
de werkwijze van jacobs en gouw spreekt me veel meer aan.
hun passen je bestaande software aan.
wie weet emailen ze mijn 2MB bestandje ook wel naar JD !!!
nou ik zie het allemaal wel
laat het eindresultaat wel weten.

vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
marja is geen vrouw maar twee vw monteurs die vroeger vaak op weetjewel kwamen.
robertTREBOR schreef:even reageren;
mijn 2500tdi 6-2002 88pk is prima door tunex.nl getuned naar 110pk
zeker 4 jr. probleemloos mee gereden
en zeker voor de prijs van 250 euro , ieder spreekt toch uit eigen ervaring ?
wel beetje geschrokken van het verhaal van de 128kw recent ook door tunex.nl
gedaan die ineens vol storingen zat
echter na 6 mnd. te hebben gereden met mijn 2500tdi 128kw 8-2008
toch weer nieuwsgierig naar hoe die zou lopen getuned.
net te laat lees ik dat marja in waddinxveen zit,
vreemde naam voor een tuner trouwens, is het een vrouw ????
in ieder geval vanmiddag mijn software
laten copy door jacobsengouw in rotterdam
ik heb de zgn EDC 16 software, het hele bestandje is 2MB groot.
over paar dagen kan ik weer langs komen en gaat de aangepaste software
er weer in compleet met een uitgeschreven EGR klep.
ik snap sowieso niet dat die tuners niet een beetje samenwerken.
dat hele 2MB bestand stuur je zo via de mail weg naar welke tuner dan ook.
als hun dat aanpassen en terug emailen, das minder werk dan dat ik
helemaal naar de andere kant van het land ga rijden,
alsof internet niet bestaat !
hoe goed je ook je motor laat chippen , de snelheid van een email zal je nooit
halen :-)
verder weet ik dat tunex.nl niets aanpast maar gewoon een copy op een cd zet van je bestaande software, met een laptop de "snelle" software erop zet
en je dan geld terug en oude software terug garantie krijgt indien het niet bevalt.
voordat je je koffie ophebt, word je bus alweer naar buiten gereden.
de werkwijze van jacobs en gouw spreekt me veel meer aan.
hun passen je bestaande software aan.
wie weet emailen ze mijn 2MB bestandje ook wel naar JD !!!
nou ik zie het allemaal wel
laat het eindresultaat wel weten.
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
vandaag pas door druktes mijn aangepaste software in mijn T5 laten plaatsen door jacobs en gouw uit rotterdam.
de EGR klep hadden ze software matig op mijn verzoek helemaal dicht geschreven.
verder is het vermogen van 178 pk naar ca 205 pk verhoogd middels software matige aanpassingen.
wat verder een enorme verbetering is , is dat de motor nu niet meer zo snel afslaat.
vroeger als het toerental maar even onder de 500 omw. kwam dat sloeg met een grote klap de hele motor stil.
vreselijk irri , en gevaarlijk ook , ook dat probleem is helemaal verholpen.
hoe hard het nu allemaal rijdt is natuurlijk moeilijk te testen in nederland zonder je rijbewijs op het spel te zetten.
maar die EGR klep dicht , en dat de motor nu niet meer afslaat en de trekkracht over een grote range met ca 10-15%
verbeterd is , dat is me die 399 euries , graag waard geweest.
verder is jacobs en gauw in rotterdam een zeer prof. dieselspecialist met de duurste app. om verstuivers van de
allernieuwste generatie diesels te testen (common rail.)
heb je een ( DIESEL) probleem kan je er zeker terrecht voor vakkundige hulp.
Mijn eerste ervaring met dit bedrijf is ronduit positief !
de EGR klep hadden ze software matig op mijn verzoek helemaal dicht geschreven.
verder is het vermogen van 178 pk naar ca 205 pk verhoogd middels software matige aanpassingen.
wat verder een enorme verbetering is , is dat de motor nu niet meer zo snel afslaat.
vroeger als het toerental maar even onder de 500 omw. kwam dat sloeg met een grote klap de hele motor stil.
vreselijk irri , en gevaarlijk ook , ook dat probleem is helemaal verholpen.
hoe hard het nu allemaal rijdt is natuurlijk moeilijk te testen in nederland zonder je rijbewijs op het spel te zetten.
maar die EGR klep dicht , en dat de motor nu niet meer afslaat en de trekkracht over een grote range met ca 10-15%
verbeterd is , dat is me die 399 euries , graag waard geweest.
verder is jacobs en gauw in rotterdam een zeer prof. dieselspecialist met de duurste app. om verstuivers van de
allernieuwste generatie diesels te testen (common rail.)
heb je een ( DIESEL) probleem kan je er zeker terrecht voor vakkundige hulp.
Mijn eerste ervaring met dit bedrijf is ronduit positief !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
Hoe weet jij of hij wel echt 205 p.k's heeft? Of is hij op de rollenbank geweest? Ik ben vaak op meetings geweest waar een rollenbank stond en er waren veel die heel beteutert keken als hij van de rollenbank kwam, de tuner had vaak overdreven met de pk's die hij zou moeten hebben. Het is vaak eerst zien en dan geloven.
En dat de motor afslaat is volgens mij gewoon een gebrek aan koppelings gevoel, is bij mij in 5 jaar en 2 t5's verder misschien 3 a 4 keer voorgekomen.
En dat de motor afslaat is volgens mij gewoon een gebrek aan koppelings gevoel, is bij mij in 5 jaar en 2 t5's verder misschien 3 a 4 keer voorgekomen.

WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
Ja Ruud, met een automaat krijg jij het zelfs voor elkaar de motor te laten afslaan.BigRuud schreef:Hoe weet jij of hij wel echt 205 p.k's heeft? Of is hij op de rollenbank geweest? Ik ben vaak op meetings geweest waar een rollenbank stond en er waren veel die heel beteutert keken als hij van de rollenbank kwam, de tuner had vaak overdreven met de pk's die hij zou moeten hebben. Het is vaak eerst zien en dan geloven.
En dat de motor afslaat is volgens mij gewoon een gebrek aan koppelings gevoel, is bij mij in 5 jaar en 2 t5's verder misschien 3 a 4 keer voorgekomen.
Hoest verder in keukenland ?
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: chippen 2500 5 cijl. 128 kw
nogmaals heel irri dat mijn 2500 tdi toen 178pk heel snel afsloeg.
echt geen gebrek aan koppelingsgevoel want met mijn t4 uit 2002 en alle andere auto's had ik daar nooit last van.
mijn vriendin kwam er niet eens mee een holletje op destijds, ook constant afslaan die kut-motor.
had gewoon geen kracht onder de 1000 toeren voor het chippen !!
denk achteraf dat tie gewoon te zuinig stond ofzoiets.
toerental onder de 600 of 500 BOEM en met een grote klap sloeg de motor af.
heden na gechipt te zijn is dat probleem heeeelemaaaal weg !! heerlijk rijden nu !!
verder weet ik natuurlijk nix van de pk's, want een handgeschakelde korte T5 van 1700 kg is al bloedsnel.
maar zoals ik eerder heb gezegd, de dichtgeschreven EGR klep ( geen kapotte turbo door roet.)
het NIET meer afslaan van de motor, veel soepeler wegrijden vanuit stilstand.
en misschien 10% meer vermogen, lekker belangrijk pfff, of tie nou 190 of 200 rijdt topsnelheid ,
is me die 399 euri graag waard geweest.

echt geen gebrek aan koppelingsgevoel want met mijn t4 uit 2002 en alle andere auto's had ik daar nooit last van.
mijn vriendin kwam er niet eens mee een holletje op destijds, ook constant afslaan die kut-motor.
had gewoon geen kracht onder de 1000 toeren voor het chippen !!
denk achteraf dat tie gewoon te zuinig stond ofzoiets.
toerental onder de 600 of 500 BOEM en met een grote klap sloeg de motor af.
heden na gechipt te zijn is dat probleem heeeelemaaaal weg !! heerlijk rijden nu !!
verder weet ik natuurlijk nix van de pk's, want een handgeschakelde korte T5 van 1700 kg is al bloedsnel.
maar zoals ik eerder heb gezegd, de dichtgeschreven EGR klep ( geen kapotte turbo door roet.)
het NIET meer afslaan van de motor, veel soepeler wegrijden vanuit stilstand.

en misschien 10% meer vermogen, lekker belangrijk pfff, of tie nou 190 of 200 rijdt topsnelheid ,
is me die 399 euri graag waard geweest.

vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)