Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelsysteem probleem/ brandstofpomp (OPGELOST)

vragen over de T4
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Oliepomppakking vraag

Bericht door danieltje »

sgsdebruijn schreef:ok, hier al gekeken, klopt meestal wel :knipoog
http://www.t4-wiki.de/wiki/%C3%96lpumpe
Thanks, daar gaat het zeker mee lukken. Kan het zelf nooit op de duiste wiki wat vinden, want ik weet alle benamingen niet.

@koekie: Het is echt de pakking achter de oliepomp. Je ziet het er ook vandaan komen. Eerst lekte hij niet zoveel. Maar ik dacht ik ga het complete blok schoonmaken na de revisie en toen heb ik waarschijnlijk het vuil weggehaald wat de lekkage wat tegenhield. Maar bedankt voor het meedenken.
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Oliepomppakking vraag

Bericht door danieltje »

Vandaag even een pakking voor de oliepomp, carter en een carterring besteld. Deze komen morgen binnen.

Ondertussen kon ik toch niet veel doen, dus heb ik alvast de carterpan en de oliepomp ervanaf gehaald. Gelukkig kon de versnellingsbak blijven zitten. Het is wel even oppassen met de boutjes eruit halen die in de uitsparingen van het vliegwiel zitten. Als je een boutje laat vallen, dan zul je wel de versnellingsbak even los moeten halen om hem eruit te vissen of een beetje geluk met een magneetje.

Tot mijn verbazing zag het er superschoon uit in het onderblok terwijl de oude olie wel echt smerig was. Wat ik wel raar vindt is dat de looprol van de distributieriem inwendig draad heeft, terwijl deze niet gebruikt wordt. De oliepomp heeft ook schroefdraad M10 en het blok M6. Hoe kan je deze ooit goed afdichten? Ik heb ook de originele bout besteld, maar die heeft gewoon 1 type draad M10. Iemand een idee?
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Carter en oliepomp verwijderd...

Bericht door danieltje »

Alles is gefixed en de motor loopt als een trein inmiddels. Ik heb trouwens gewoon de originele pakkingen gekregen van de vw dealer en geen stalen. Geen lekkage meer. Ben nu bezig met de buitenkant een beetje te poetsen. Als ze helemaal klaar is zal ik eens wat fototjes schieten van het oude beestje.

Iedereen nog bedankt voor het meedenken en helpen van de storingen/problemen. Superforum!
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Diesellek!

Bericht door danieltje »

Vandaag weer een schrik. Na het rijden de bus weer terug gezet in de tuin en toen in eens een plas met diesel onder de auto. Nee hè! Toch geen pomplek...

Gelukkig zag me pa dat er een slangetje lek was van de terugvoer. Deze iets ingekort en de lekkage was weer weg. :toppie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Diesellek!

Bericht door Multivan Generation »

er is volgens mij een revisie geweest in oliepomp pakkingen.
De oude versie was van papier en lekte soms,
de nieuwere versies zijn van metaal..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bedankje aan iedereen voor het meedenken!

Bericht door danieltje »

Bij deze wil ik iedereen nog even bedanken voor het meedenken en zelfs nog nabellen voor onderdelen om mijn bus weer in topstaat te brengen! Echt super, heb deze spirit op veel forums nog niet meegemaakt. :peace en respect!

De bus rijdt weer zoals het hoort. Superlekker en desondanks het maar een 2.4D is gaat hij als de brandweer. Het is toch een zware bak van bijna 1500 kilo.

Nu alles motorisch en technisch in orde is ga ik me volledig op het interieur en extrieur werpen.

Van binnen moet er zeker een nieuwe mat in komen, want deze is compleet gescheurd en vooral smerig. Ook ga ik de stoelen een flinke poetsbeurt geven, want deze zijn zo zwart als roet. Op sommige plekken kan je nog net het profieltje zien van wat het hoort te zijn. En er moeten wat kapjes vervangen worden, omdat deze gescheurt zijn bij de ophangpunten. Daarnaast ga ik er een mooi setje speakers en een mp3 radio inbouwen.

Van buiten wou ik hem eerst een facelift geven, maar daar heb ik toch vanaf gezien, omdat het een oude bus is en deze look steeds schaarser wordt wil ik hem zijn uiterlijk laten houden. Wel krijgt hij over een tijdje een nieuw fris kleurtje. De kleur hou ik nog even voor mezelf, want ik twijfel nog tussen een paar kleuren. Wel ga ik langzaam per deel alle roest verwijderen en alvast in de grondlaag zetten. Verders wil ik hem zo origineel mogelijk houden. Wat betreft de bak die achterop zit, wordt compleet in het wit bestickerd. De bak is van een soort gelamineerd spul, dus dat kan niet gespoten worden. Voordeel hiervan is dat ik hem niet hoef te schuren. ;)

Ik ga jullie op de hoogte houden in dit topic!

Gr. Daniel
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bedankje aan iedereen voor het meedenken!

Bericht door danieltje »

Is er iemand uit omgeving Arnhem die een dieselpomp kan afstellen van mij T4 2.4D uit '92 met motorcode AAB voor een redelijke prijs?

Het probleem zit hem namelijk in dat hij best veel zwarte rook uitblaast na het vervangen van de riem van de dieselpomp en ik merk ook dat er een flinke vermogensverlies is. Starten is ook erg slecht, maar als hij even gelopen heeft dan gaat het starten heel erg goed. Ik kom met heel veel moeite naar de 120km toe. Sinds dat ik de revisie heb laten uitvoeren heb ik dit weekend pas voor het eerst echt een hoop km's op de snelweg gereden en dit geconstateerd. Hij gaat ook steeds harder roken, dus durf er nu niet meer mee verder te rijden voordat ik wat kapot maak.

Ik kan ook een setje zelf aanschaffen, maar ik weet niet precies welke set gaat passen op mijn pomp. Het afstellen gaat dan wel lukken. Zal me er dan wel weer even in moeten verdiepen.

Ik hoop dat er iemand met spoed de pomp op tijd kan zetten, want ik ben bang dat de vw dealer hier een flinke duit voor gaat vragen zoals ik al meer gelezen heb hier op het forum dat de prijs rond de 250 euro zit.
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Dieselpomp afstellen omg. Arnhem. Wie o wie?

Bericht door pluuke »

Even tussen 2 haakjes :

De titel van de topic iedere keer veranderen als ook het onderwerp veranderd is erg verwarrend ! :bonk
Waarom maak je niet gewoon een nieuwe topic aan op het moment dat er een nieuwe vraag opkomt ????
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
danieltje
Berichten: 77
Lid geworden op: 19 mei 2011, 23:10
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Koelsysteem probleem/ brandstofpomp (OPGELOST)

Bericht door danieltje »

Alles is inmiddels opgelost qua koelsysteem en brandstofpomp. Hij is netjes afgesteld door de VW garage.
Plaats reactie