Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

vragen over de T4
Plaats reactie
leonard 1233
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:54
Locatie: Doetinchem

2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door leonard 1233 »

Accu en startmotor zijn prima,en slaat ook normaliter altijd meteen aan,
maar ca 2 x per jaar wil die niet in ene aanslaan en maakt ook geen aanstalte om aan te slaan.
Ik heb de wagen nu al ca 2,5 jaar en ik heb al 4 x gehad dat na het tanken(dus met warme motor),
die niet aan wil slaan,originele transpondersleutel erbij,maakt niets uit,na een paar minuten proberen
is het probleem blijkbaar opgelost,want hij doet het dan weer.

Vanochtend,de koude start ging prima,4 km gereden,even naar de bank en weer terug en weer het probleem-alleen de startmotor en maar niet aan willen slaan-iets met de brandstoftoevoer,neem ik aan.
Wegenwacht erbij,brandstofleidingen los gedraaid-geen diesel lekt-luchtslang eraf spraytje er in,blok maakte enorme harde klopgeluiden
(kan toch niet goed wezen voor het blok?),maar ging het niet doen.Wegenwachter na een half uur ten einde raad en alles maar weer in elkaar gezet en wat denk je?
Hij deed het weer,de wegenwachter snapte er niets van,maar hij was al lang blij dat hij weer deed.
Bij m'n garage geweest,die zeggen;zet hem maar neer morgenochent,dan kijken wij wel even,maar willen ook niet even
zeggen wat het evt zou kunnen zijn.
Vorig jaar al even gegoogled,relais 137 en nog andere relais,met contactspray ingespoten/gereinigd,maar de wegenwachter zag het probleem niet in de electronica,maar ik eigenlijk wel.

Wie weet raad?
Alvast bedankt.

Leonard.
Spanje 4'2011
Spanje 4'2011
Foto053.jpg (16.58 KiB) 588 keer bekeken
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: 2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door matje86 »

ik mocht bij mijn 1.9 td uit 96 zo af en toe met de sleutel rommelen om hem aan de praat te krijgen
gebeurde soms maar werdt steeds vaker, dus werdt het tijd om sleutel huis te vervangen
laat er nu net nog meer aan het bussie moeten gebeuren (banden- remmen- dakramen weer dicht, lekvrij maken)
komt er op dat moment net een ander bussie op mijn pad
toch maar besloten die ander aan te schaffen
Bijlagen
22.jpg
t4 002 (4).JPG
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10830
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: 2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door Pascal-141 »

leonard schreef:Wegenwacht erbij,brandstofleidingen los gedraaid-geen diesel lekt-luchtslang eraf spraytje er in,blok maakte enorme harde klopgeluiden
(kan toch niet goed wezen voor het blok?),maar ging het niet doen.]
Hij heeft dus startpilot gebruikt .Het is een hulpmiddel , maar het is inderdaad zéér ongezond voor het blok , zeker als je zoveel gaat inspuiten dat je het blok hoort kloppen . Dan krijgen de drijfstanglagers zo hard op hun donder dat ze er soms wel aan geloven ...
Toch maar mee opletten hoor , zo weinig mogelijk gebruiken .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
leonard 1233
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:54
Locatie: Doetinchem

Re: 2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door leonard 1233 »

Ik was er ook helemaal niet blij mee,maar hij zei dat deze blokken er wel tegen konden.
Bijlagen
Spanje Jan'2011
Spanje Jan'2011
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: 2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door bartt4 »

vermoed het witte blokje achter op je contactslot die af en toen geen goed contact maakt en je diesel toevoer( de diesel stop op je brandstofpomp) niet het signaal geeft om open te gaan. Zou ook relais kunne zijn.
Gebeurd het weer, ff meten op de draad op je brandstofpomp staat hier geen spanning op tijdens het starten is het je contactslot(witteblokie achterop) of relais
RUBBEREXPRESS
leonard 1233
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:54
Locatie: Doetinchem

Re: 2 x per jaar wil m'n 1.9td'96 niet aanslaan

Bericht door leonard 1233 »

Bedankt voor de tip,ik heb zojuist iets van een wit blokje op een belgisch forum gelezen.
Ik ga er van uit dat het gewoon 12 volt is,die van het witte blokje komt,dan ga ik daar van de week een ledje op aansluiten.
Maar als dat contact tijdens het rijden stoord,valt de motor dan ook uit?want dat heb ik nog niet gehad.
Plaats reactie