Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
me motor slaat op hol .
me motor slaat op hol .
Heeft er iemand ervaring hier mee.
Ik ben vanmiddag aan het rijden en ineens gaat me motor op hol hij gaat zelf in eens heel veel toeren maken .
Ik heb de bus net 1.5 week in mijn bezit en nu dit probleem.
Hebben jullie misschien ideeen of tips.
Mi
Ik ben vanmiddag aan het rijden en ineens gaat me motor op hol hij gaat zelf in eens heel veel toeren maken .
Ik heb de bus net 1.5 week in mijn bezit en nu dit probleem.
Hebben jullie misschien ideeen of tips.
Mi
je bent nooit te oud om te leren.
- Multivan Generation
- Berichten: 34475
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
het is een 1.9 td en het is een vw t4 uit 3-96 en het gebeurd gewoon onder het rijden niet met control en ik heb vandaag de eerste -300 km goed gereden en toen ik bijna thuis was kwam dit en ik wist niet wat er gebeurde joh hij sloeg echt op hol hij ging heel veel toeren draaien en net hebben we hem laten afkoelen toen liep hij ff goed en daarna begon hij weer die toeren omhoog te gooien.
hij rook ook giganties.
En als je gas geeft lijkt het net of het gas blijft hangen.
nou meer weet ik ff niet hoor.
Mi
hij rook ook giganties.
En als je gas geeft lijkt het net of het gas blijft hangen.
nou meer weet ik ff niet hoor.
Mi
je bent nooit te oud om te leren.
op hol slaan
Mi schreef:het is een 1.9 td en het is een vw t4 uit 3-96 en het gebeurd gewoon onder het rijden niet met control en ik heb vandaag de eerste -300 km goed gereden en toen ik bijna thuis was kwam dit en ik wist niet wat er gebeurde joh hij sloeg echt op hol hij ging heel veel toeren draaien en net hebben we hem laten afkoelen toen liep hij ff goed en daarna begon hij weer die toeren omhoog te gooien.
hij rook ook giganties.
En als je gas geeft lijkt het net of het gas blijft hangen.
nou meer weet ik ff niet hoor.
Mi
hallo, kijk eens naar het motorolie peil als er teveel olie in de motor zit (dus echt veelste veel boven pijl )dan kan de motor op de motor olie gaan lopen.
en op hol slaan.
Re: op hol slaan
we hebben het denk ik al gevonden het is waarschijnlijk de turbo die kapot is.tommy schreef:Mi schreef:het is een 1.9 td en het is een vw t4 uit 3-96 en het gebeurd gewoon onder het rijden niet met control en ik heb vandaag de eerste -300 km goed gereden en toen ik bijna thuis was kwam dit en ik wist niet wat er gebeurde joh hij sloeg echt op hol hij ging heel veel toeren draaien en net hebben we hem laten afkoelen toen liep hij ff goed en daarna begon hij weer die toeren omhoog te gooien.
hij rook ook giganties.
En als je gas geeft lijkt het net of het gas blijft hangen.
nou meer weet ik ff niet hoor.
Mi
hallo, kijk eens naar het motorolie peil als er teveel olie in de motor zit (dus echt veelste veel boven pijl )dan kan de motor op de motor olie gaan lopen.
en op hol slaan.
En ff antwoord op jouw idee het olie peil is laag dus dat was het ook niet geweest.
maar toch bedankt.
je bent nooit te oud om te leren.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Kijk ook even hoe het luchtfilter er uit ziet.
Zou me niks verbazen dat de carterontluchting verstopt is en hij de overdruk + de olie het luchtfilter in blaast.
De motor loopt dan op pure motorolie.
Zet nooit in paniek de auto van het contakt af.
Ten eerste helpt dat niet, de motor loopt gewoon door en je hebt kans dat hij op het stuurslot gaat.
Als je dan een bocht door wilt krijg je zoveel troep
Gewoon in een hoge versnelling laten staan, niet de koppeling intrappen en hard remmen, net zolang dat je stilstaat.
Zou me niks verbazen dat de carterontluchting verstopt is en hij de overdruk + de olie het luchtfilter in blaast.
De motor loopt dan op pure motorolie.
Zet nooit in paniek de auto van het contakt af.
Ten eerste helpt dat niet, de motor loopt gewoon door en je hebt kans dat hij op het stuurslot gaat.
Als je dan een bocht door wilt krijg je zoveel troep

Gewoon in een hoge versnelling laten staan, niet de koppeling intrappen en hard remmen, net zolang dat je stilstaat.
- Charles 1065
- Berichten: 1061
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
- Locatie: Silvolde
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Kijk ook even of het heveltje op de dieselpomp waar de gaskabel aanzit niet blijft hangen/kleven. Gaat de kabel nog wel soepel?
Ik denk niet dat het de turbo is, of die moet zo ruim in zijn lager zitten dat de smeerolie mee naar binnen gezogen wordt. Bij een defecte turbo wordt de motor trager en heeft ie weinig pit.
Meest voorkomend is inderdaad carterdamp en carterolie dat verbrand, zeker gezien de kleur van de rook die er uit komt.
Als het allemaal niet vertrouwd, laat dan ook even bij een (andere) garage de compressiemeten !!! Misschien zijn de zuigerveren wel op en heeft de motor meer gedraaid dan de verkoper heeft verteld.
Je ziet erg vaak dat busjes uit de bouw ivm de aanschafkosten besteld worden met laag vermogen, dan moeten ze volgeladen ook nog volle tandemassers mee trekken met allerhande bouwspul.
De chauffeur heeft zoiets: ach toch van de baas.
Tijdens de prive vakanties mooi de caravan erachter naar Lago di Ellende.
Na een paar jaar komen ze weer op de markt met versleten koppelingen vanwege de files en de zware wagens. Veelal een paar servicebeurten overgeslagen, want daar was even geen tijd voor.
Tja en dan nog even de teller terug, levert de bus net weer even meer op........
Het zal je maar overkomen........
Succes, houdt ons op de hoogte.
Ik denk niet dat het de turbo is, of die moet zo ruim in zijn lager zitten dat de smeerolie mee naar binnen gezogen wordt. Bij een defecte turbo wordt de motor trager en heeft ie weinig pit.
Meest voorkomend is inderdaad carterdamp en carterolie dat verbrand, zeker gezien de kleur van de rook die er uit komt.
Als het allemaal niet vertrouwd, laat dan ook even bij een (andere) garage de compressiemeten !!! Misschien zijn de zuigerveren wel op en heeft de motor meer gedraaid dan de verkoper heeft verteld.
Je ziet erg vaak dat busjes uit de bouw ivm de aanschafkosten besteld worden met laag vermogen, dan moeten ze volgeladen ook nog volle tandemassers mee trekken met allerhande bouwspul.
De chauffeur heeft zoiets: ach toch van de baas.
Tijdens de prive vakanties mooi de caravan erachter naar Lago di Ellende.
Na een paar jaar komen ze weer op de markt met versleten koppelingen vanwege de files en de zware wagens. Veelal een paar servicebeurten overgeslagen, want daar was even geen tijd voor.
Tja en dan nog even de teller terug, levert de bus net weer even meer op........
Het zal je maar overkomen........
Succes, houdt ons op de hoogte.
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Oplossing kan goedkoop zijn...
Hoi,
Heb ik ook eens gehad met een golf. Was een drama, vooral als je met 3000 toeren moet file rijden op een warme dag... Enfin, de oplossing werd bij toeval gevonden. Als rubber slangen gaar zijn gaan ze lekken. Hierdoor kunnen ze bv veel lucht aanzuigen en het toerental kan daardoor oplopen (vraag mij niet welke slangetjes van toepassing kunnen zijn, dat weten de andere jongens wel). Als ze heet worden neemt de poreusiteit toe en doet de klacht zich voor.
JMJ
Heb ik ook eens gehad met een golf. Was een drama, vooral als je met 3000 toeren moet file rijden op een warme dag... Enfin, de oplossing werd bij toeval gevonden. Als rubber slangen gaar zijn gaan ze lekken. Hierdoor kunnen ze bv veel lucht aanzuigen en het toerental kan daardoor oplopen (vraag mij niet welke slangetjes van toepassing kunnen zijn, dat weten de andere jongens wel). Als ze heet worden neemt de poreusiteit toe en doet de klacht zich voor.
JMJ