Klinkt verdacht veel als een kapot druklager op de koppelingsplaat. Deze altijd samen vervangen.
Ik heb het nog niet bij een T4 gedaan, dus kan het niet gedetailleerd beschrijven hoe het bij een T4 uitziet, maar dat kan een ander forumlid wel doen.
gr Joop
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
schakelmechaniek
Re: schakelmechaniek
Hoi Joop,
Bedankt voor de tip.
Ga ermee aan de slag.
Nog meer onkosten, dus.
Bedankt voor de tip.
Ga ermee aan de slag.
Nog meer onkosten, dus.
Re: schakelmechaniek
Dan nog even het volgende:
De versnellingsbak is wel vervangen.
Ik ben daar echt niet blij mee.
Ik mag van een monteur/garage, n.b. gespecialiseerd in VW Transporters toch wel verwachten, dat hij koppelingsproblemen onderkend.
Nu weer een nieuwe drukgroep, enz. enz.
Kan ik hen daarop aanspreken?
Ik ben dat wel van plan.
De versnellingsbak is wel vervangen.
Ik ben daar echt niet blij mee.
Ik mag van een monteur/garage, n.b. gespecialiseerd in VW Transporters toch wel verwachten, dat hij koppelingsproblemen onderkend.
Nu weer een nieuwe drukgroep, enz. enz.
Kan ik hen daarop aanspreken?
Ik ben dat wel van plan.
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: schakelmechaniek
wellicht loont het de moeite om de afstelling van de schakelstangen eens te controleren,
en met name de positionering van de schakelgaffel op de bak..
Dat de bus achteruit reed kan ook zijn, doordat de weg wat afliep..
Als het een probleem met de koppeling is,
dan lijkt mij,
dat je er in alle versnellingen last van zou moeten hebben.
Laat in ieder geval de versnellingsbak olie op niveau controleren.
Als er iets te weinig in zit,
dan kun je ook last hebben/krijgen met schakelen en -precisie..
en met name de positionering van de schakelgaffel op de bak..
Dat de bus achteruit reed kan ook zijn, doordat de weg wat afliep..
Als het een probleem met de koppeling is,
dan lijkt mij,
dat je er in alle versnellingen last van zou moeten hebben.
Laat in ieder geval de versnellingsbak olie op niveau controleren.
Als er iets te weinig in zit,
dan kun je ook last hebben/krijgen met schakelen en -precisie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...