Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
grote kosten en nog de moeite?
grote kosten en nog de moeite?
Hoi T4-ers,
Ik bezit een 1998 T4 transporter, carrosserie in goede staat, 2500cc, 5 cyl, benzine, 203.000km op de teller, maar al 150.000km rijdend op gas met een BRC gasinjectiesysteem.
Nu heb ik echter drukverlies op de 5e cylinder. Klep moet vervangen worden, en "joint-de-culasse" + werkuren.
Wat mag dit ongeveer kosten,
is dat nog de moeite,
kent er iemand een betrouwbare garage in de omgeving van Antwerpen die dit kan ?
Bedankt!
Ivo
Ik bezit een 1998 T4 transporter, carrosserie in goede staat, 2500cc, 5 cyl, benzine, 203.000km op de teller, maar al 150.000km rijdend op gas met een BRC gasinjectiesysteem.
Nu heb ik echter drukverlies op de 5e cylinder. Klep moet vervangen worden, en "joint-de-culasse" + werkuren.
Wat mag dit ongeveer kosten,
is dat nog de moeite,
kent er iemand een betrouwbare garage in de omgeving van Antwerpen die dit kan ?
Bedankt!
Ivo
Re: grote kosten en nog de moeite?
Nog vergeten: is een automaat.
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: grote kosten en nog de moeite?
Waarom zou het niet meer de moeite zijn om dit te laten repareren ? Is je T4 dan in zo'n slechte staat ?greetivo schreef:Hoi T4-ers,
Ik bezit een 1998 T4 transporter, carrosserie in goede staat, 2500cc, 5 cyl, benzine, 203.000km op de teller, maar al 150.000km rijdend op gas met een BRC gasinjectiesysteem.
Nu heb ik echter drukverlies op de 5e cylinder. Klep moet vervangen worden, en "joint-de-culasse" + werkuren.
Wat mag dit ongeveer kosten,
is dat nog de moeite,
kent er iemand een betrouwbare garage in de omgeving van Antwerpen die dit kan ?
Bedankt!
Ivo
Wat de preciese kosten zullen zijn kan ik niet zeggen , meer die 2.5 benz kunnen heel wat kilometers aan hoor , dus die 203000km valt nog heel goed mee.
Indien interesse , ik weet wel een betrouwbaar adres voor de reparatie . Stuur maar een PB dan .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: grote kosten en nog de moeite?
Oef !
Geen verbrande kleppen, geen joint-de-culasse, geen mega-kosten van 2000 à 4000 Euro, dit in tegenstelling tot wat de officiële vw-dealer mij meedeelde (herstelling is de moeite niet meer waard, kosten op het sterfhuis, en na 5000 km is het weer wat anders, en dan nog op lpg, dan is de bus helemaal waardeloos, lpg is de oorzaak en meer blablabla).
Wat was het dan wel?
Nieuwe bougiekabels, nieuwe (hoe noem je het?) "kleppendoendalers" voor 4 van de 5 cylinders en nog wat kleinigheden. Factuur van 650 Euro en 1 jaar garantie op de herstelling.
Met heel veel dank aan garage S... uit Mortsel, en we zijn weer vertrokken voor de volgende 200.000 km rijplezier op lpg !
Moraal van het verhaal: I will never trust an official VW-dealer anymore !
Geen verbrande kleppen, geen joint-de-culasse, geen mega-kosten van 2000 à 4000 Euro, dit in tegenstelling tot wat de officiële vw-dealer mij meedeelde (herstelling is de moeite niet meer waard, kosten op het sterfhuis, en na 5000 km is het weer wat anders, en dan nog op lpg, dan is de bus helemaal waardeloos, lpg is de oorzaak en meer blablabla).
Wat was het dan wel?
Nieuwe bougiekabels, nieuwe (hoe noem je het?) "kleppendoendalers" voor 4 van de 5 cylinders en nog wat kleinigheden. Factuur van 650 Euro en 1 jaar garantie op de herstelling.
Met heel veel dank aan garage S... uit Mortsel, en we zijn weer vertrokken voor de volgende 200.000 km rijplezier op lpg !
Moraal van het verhaal: I will never trust an official VW-dealer anymore !
Re: grote kosten en nog de moeite?
niet alleen vw dealers doen dat hoor, kan bij elke garage gebeuren
maar gelukkig valt de schade dus mee
maar gelukkig valt de schade dus mee
Re: grote kosten en nog de moeite?
Inderdaad, er zullen wel correcte VW-dealers zijn, maar ik ben er al 3 verder en heb die nog niet gevonden in Antwerpen of Brussel.
Ik krijg altijd het nare gevoel dat ik al 100€ betaal vooraleer er ook maar iéts gebeurd is aan mijn auto: voor de in de grond ingebouwde verlichting, de bareel van de parking, het hondenvoer voor de parkingbewaking, de verwarming van de veel te grote showroom, de 3 mensen die achter de balie zitten, de werkbonnen met doorslag, de plastiek hoesjes op de zetel en rond het stuur, de perfecte afzuiging van de uitlaatgassen in de werkruimte, de computer die vanalles uitleest maar die toch de oorzaak niet aanwijst, de werken die ik niet vroeg maar toch uitgevoerd werden, de veel te dure Originalstücke etc etc.
En daarom zal ik voortaan naar mijn eigen "vuil" garageke blijven gaan voor "vidange" en kleine dingen, en heeft garage S uit M mijn voorkeur voor de grote herstellingen, die man is gespecialiseerd in Seat en VW, maar zonder het officiële dealership en ook zonder de show die daar rond hoort blijkbaar.
En die het ook niet op de gasinstallatie steekt zonder dat hij het heeft bekeken... want die is bij mij nog NOOIT de oorzaak geweest van panne aan de motor, in tegenstelling tot wat de 3 VW-dealers tot nu toe beweerden.
En, die schrijft mijn T4 niet direct af als "waardeloos", want dat is hij niet, en dat is toch wel een gevoel dat ik bij vele T4-ers ervaar: een prachtige bus waar je veel "gerief" aan hebt, emotionele waarde en goeie mechaniek. Blijkbaar is die kompleet "passé" voor de VW-dealer die liever een T5 verkoopt...
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen?
Groeten van een gelukkige T4-er die blij is dat zijn bus nog jaren meekan
Ik krijg altijd het nare gevoel dat ik al 100€ betaal vooraleer er ook maar iéts gebeurd is aan mijn auto: voor de in de grond ingebouwde verlichting, de bareel van de parking, het hondenvoer voor de parkingbewaking, de verwarming van de veel te grote showroom, de 3 mensen die achter de balie zitten, de werkbonnen met doorslag, de plastiek hoesjes op de zetel en rond het stuur, de perfecte afzuiging van de uitlaatgassen in de werkruimte, de computer die vanalles uitleest maar die toch de oorzaak niet aanwijst, de werken die ik niet vroeg maar toch uitgevoerd werden, de veel te dure Originalstücke etc etc.
En daarom zal ik voortaan naar mijn eigen "vuil" garageke blijven gaan voor "vidange" en kleine dingen, en heeft garage S uit M mijn voorkeur voor de grote herstellingen, die man is gespecialiseerd in Seat en VW, maar zonder het officiële dealership en ook zonder de show die daar rond hoort blijkbaar.
En die het ook niet op de gasinstallatie steekt zonder dat hij het heeft bekeken... want die is bij mij nog NOOIT de oorzaak geweest van panne aan de motor, in tegenstelling tot wat de 3 VW-dealers tot nu toe beweerden.
En, die schrijft mijn T4 niet direct af als "waardeloos", want dat is hij niet, en dat is toch wel een gevoel dat ik bij vele T4-ers ervaar: een prachtige bus waar je veel "gerief" aan hebt, emotionele waarde en goeie mechaniek. Blijkbaar is die kompleet "passé" voor de VW-dealer die liever een T5 verkoopt...
Zijn er nog mensen met dezelfde ervaringen?
Groeten van een gelukkige T4-er die blij is dat zijn bus nog jaren meekan
Re: grote kosten en nog de moeite?
Het verhaal krijgt nog een vervolg...
Auto ruikt naar benzine, dus terug naar garage S uit M waar de herstelling aan de cylinders werd uitgevoerd.
Wat blijkt? De derde benzine-injector lekt, én ook nog een lek aan de automaatolie.
Dat zijn dus éxact de "herstellingen" die in december 2010 gedaan zijn door de officiële vw-dealer uit W.!
Eerder dit jaar moest ik al terug naar diezelfde vw-dealer omdat de uitlijning/spoor niet deftig gebeurd was, is toen met veel tegenzin in garantie opnieuw gedaan.
Van de in december 4 gevraagde herstellingen zijn er dus 3 niet deftig gedaan, kostte me toen wel 2000€.
En dus bel ik dan maar weer naar de vw-dealer vandaag: "Jamaar meneer we zitten helemaal vol, je kan pas komen op 28 september, en dan zullen we zien wat het is en of het in garantie is, en neen, je kan er dan niet op wachten, dat duurt te lang."
En dus mag ik me weer organiseren om de kinderen op school te krijgen zonder auto... en maar hopen dat de 4e herstelling wél deftig is uitgevoerd, namelijk het vervangen van de distributie- en getande riemen.
Auto ruikt naar benzine, dus terug naar garage S uit M waar de herstelling aan de cylinders werd uitgevoerd.
Wat blijkt? De derde benzine-injector lekt, én ook nog een lek aan de automaatolie.
Dat zijn dus éxact de "herstellingen" die in december 2010 gedaan zijn door de officiële vw-dealer uit W.!
Eerder dit jaar moest ik al terug naar diezelfde vw-dealer omdat de uitlijning/spoor niet deftig gebeurd was, is toen met veel tegenzin in garantie opnieuw gedaan.
Van de in december 4 gevraagde herstellingen zijn er dus 3 niet deftig gedaan, kostte me toen wel 2000€.
En dus bel ik dan maar weer naar de vw-dealer vandaag: "Jamaar meneer we zitten helemaal vol, je kan pas komen op 28 september, en dan zullen we zien wat het is en of het in garantie is, en neen, je kan er dan niet op wachten, dat duurt te lang."
En dus mag ik me weer organiseren om de kinderen op school te krijgen zonder auto... en maar hopen dat de 4e herstelling wél deftig is uitgevoerd, namelijk het vervangen van de distributie- en getande riemen.
-
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 07 jun 2008, 20:45
Re: grote kosten en nog de moeite?
Hallo,
typisch vw dealer kwaal absoluut geen interesse voor de klant
stond jaren geleden met t2 bij een dealer in brabant kan de naam nog steeds niet schrijven of uitspreken van 8.00 uur tot 16.00 uur te wachten kreeg iker plots genoeg van reed naar binnen alles op slot heeft ze 1 uur en 4 man gekost om hem weer weg te krijgen.
Bij distr.wissel doet de dealer een sticker e.d. op dekap bij de distr. met vermelding datum en kmstand
Ik zou er heen rijden en direct naar laten kijken brandstoflekkage is nl wel wat gevaarlijk
veel geluk rob
typisch vw dealer kwaal absoluut geen interesse voor de klant
stond jaren geleden met t2 bij een dealer in brabant kan de naam nog steeds niet schrijven of uitspreken van 8.00 uur tot 16.00 uur te wachten kreeg iker plots genoeg van reed naar binnen alles op slot heeft ze 1 uur en 4 man gekost om hem weer weg te krijgen.
Bij distr.wissel doet de dealer een sticker e.d. op dekap bij de distr. met vermelding datum en kmstand
Ik zou er heen rijden en direct naar laten kijken brandstoflekkage is nl wel wat gevaarlijk
veel geluk rob
- Pascal-141
- Berichten: 10957
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: grote kosten en nog de moeite?
Waarom heeft de garage dan zogezegd de distributieriem vervangen ? Bij de 2,5 benz hoeft dit namelijk niet ...greetivo schreef:Het verhaal krijgt nog een vervolg...
En dus mag ik me weer organiseren om de kinderen op school te krijgen zonder auto... en maar hopen dat de 4e herstelling wél deftig is uitgevoerd, namelijk het vervangen van de distributie- en getande riemen.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: grote kosten en nog de moeite?
Pascal-141 schreef:Waarom heeft de garage dan zogezegd de distributieriem vervangen ? Bij de 2,5 benz hoeft dit namelijk niet ...greetivo schreef:Het verhaal krijgt nog een vervolg...
En dus mag ik me weer organiseren om de kinderen op school te krijgen zonder auto... en maar hopen dat de 4e herstelling wél deftig is uitgevoerd, namelijk het vervangen van de distributie- en getande riemen.
waarom zou dit niet hoeven??
ik had bij aankoop van mijn bus een defecte waterpomp en die zit dus ook op de distributieriem en dat is mooi allemaal vervangen.
Re: grote kosten en nog de moeite?
maar wat voor motor heeft jouw bus ?limburger schreef:Pascal-141 schreef:Waarom heeft de garage dan zogezegd de distributieriem vervangen ? Bij de 2,5 benz hoeft dit namelijk niet ...greetivo schreef:Het verhaal krijgt nog een vervolg...
En dus mag ik me weer organiseren om de kinderen op school te krijgen zonder auto... en maar hopen dat de 4e herstelling wél deftig is uitgevoerd, namelijk het vervangen van de distributie- en getande riemen.
waarom zou dit niet hoeven??
ik had bij aankoop van mijn bus een defecte waterpomp en die zit dus ook op de distributieriem en dat is mooi allemaal vervangen.
Re: grote kosten en nog de moeite?
2,5 benzine bj2003



Re: grote kosten en nog de moeite?
2,5 cc benzine AET-motor uit 1998.
Heb tot nu toe ook nog nooit een antwoord gekregen of dit nu moet of niet om elke 100000 km de riemen te laten vervangen...
Heb tot nu toe ook nog nooit een antwoord gekregen of dit nu moet of niet om elke 100000 km de riemen te laten vervangen...