Ik ga de voortgang van mijn project met jullie delen in de hoop wat voor elkaar te kunnen betekenen.
Ik heb inmiddels een caravelle op het oog uit 99. Ik wil hem gaan importeren en verwacht nog zo'n duizend euro aan BPM te gaan betalen. Mijn volgorde van ombouw zou er volgens mij zo uit moeten zien: Na het importeren eerst strippen (vanwege gewichtbepaling) en een simpel keukentje erin. Ik wil kijken of ik van 1 van de de caravelle banken een bed kan maken (daar ben ik nog niet achter). Vervolgens naar de RDW met 1 dags kenteken voor het op geel kenteken zetten met minimaal 4 zitplaatsen (kampeerauto) en BPM afdragen (ga er vanuit dat ik die betaal over de nieuwprijs van de caravelle destijds, dat moet ik nog uitzoeken). Vervolgens terug naar huis en zsm het hefdak erop en aansluitend via het formulier van de belastingdienst het kwarttarief aanvragen. Daarna op mijn gemak verder ombouwen. Weet iemand of je de voltariefbelasting meteen voor een kwartaal moet betalen of ligt dit puur aan de aanvraagdatum en goedkeuring mbt het kwarttarief.
Wellicht dat ik al eerder dezelfde vragen heb gesteld, daarvoor mijn excuus. Het blijft lastig om een helder traject te krijgen in zo'n project. Ik heb het idee dat deze volgorde een aardig eind in de richting is. Hoor graag de op- of aanmerkingen van jullie.
Nu eerst eens uitzoeken hoe ik foto's toe kan voegen, want dat zal regelmatig gaan gebeuren uiteraard.

Groetjes,
Jorrit