Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ROOK
ROOK
Beste raadgevers,
Al enige tijd start mijn busje met een onregelmatige loop en produceert de uitlaat een irritante rookwolk. (T4 1900 D. zie foto 892). Herrinnerend, wat
forumleden hierover adviseerde, " Vervang de gloeibougies, Eén of meer laten het afweten " Een VW dealer in de buurt heeft niet alleen de gloeibougies
vervangen, doch ook een algehele controle, omdat we 2 maanden met het busje gaan trekken naar het zuiden.
Echter het startprobleem en het roken is gebleven. "De shoke uittrekken" is het advies van de dealer. Vanaf 2002 heb ik dat ding nooit gebruikt, waarom
nu ineens wèl ? Voor de rest rijd het karretje uit 1996 als een zonnetje. Bedankt alvast voor uw reaktie. met vriendelijke groet, Hermanus 892
Al enige tijd start mijn busje met een onregelmatige loop en produceert de uitlaat een irritante rookwolk. (T4 1900 D. zie foto 892). Herrinnerend, wat
forumleden hierover adviseerde, " Vervang de gloeibougies, Eén of meer laten het afweten " Een VW dealer in de buurt heeft niet alleen de gloeibougies
vervangen, doch ook een algehele controle, omdat we 2 maanden met het busje gaan trekken naar het zuiden.
Echter het startprobleem en het roken is gebleven. "De shoke uittrekken" is het advies van de dealer. Vanaf 2002 heb ik dat ding nooit gebruikt, waarom
nu ineens wèl ? Voor de rest rijd het karretje uit 1996 als een zonnetje. Bedankt alvast voor uw reaktie. met vriendelijke groet, Hermanus 892
-
- Berichten: 1225
- Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41
Re: ROOK
is het gekomen na het vervangen van een distributieriem?? zo ja, de brandstofpomp met een meetklok op tijd zetten.
Re: ROOK
Beste Repelsteeltje,
Je kan best eens gelijk hebben. De eerste dag van onze reis naar het zuiden in de buurt van Rouen, startte de motor weer haperend, met veel rook.
Daarna sloeg ze telkens af bij stationaire loop. Dus voor rotondes en stoplichten. Stuurbekrachtinging valt uit. Starten en rijden met choke vol open.
Je kunt nergens terecht. Het is Zondag. Camping bereikt. Maandag is het busje opgehaald door de auto-amulance.( ANWB) Staat nu nog in Evreux, te
wac hten op repatriering naar onze VW garage . Wij, mijn vrouw en ik, met leenauto (ANWB) terug naar huis. Voortijdig einde van de rondrit Frankrijk Spanje en Portugal. Jammer.
gr. Herman892
Je kan best eens gelijk hebben. De eerste dag van onze reis naar het zuiden in de buurt van Rouen, startte de motor weer haperend, met veel rook.
Daarna sloeg ze telkens af bij stationaire loop. Dus voor rotondes en stoplichten. Stuurbekrachtinging valt uit. Starten en rijden met choke vol open.
Je kunt nergens terecht. Het is Zondag. Camping bereikt. Maandag is het busje opgehaald door de auto-amulance.( ANWB) Staat nu nog in Evreux, te
wac hten op repatriering naar onze VW garage . Wij, mijn vrouw en ik, met leenauto (ANWB) terug naar huis. Voortijdig einde van de rondrit Frankrijk Spanje en Portugal. Jammer.
gr. Herman892
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: ROOK
Dat lijkt mij ook dat er een grote kans is dat de distributie gewoon niet op tijd staatHerman892 schreef:Beste Repelsteeltje,
Je kan best eens gelijk hebben. De eerste dag van onze reis naar het zuiden in de buurt van Rouen, startte de motor weer haperend, met veel rook.
Daarna sloeg ze telkens af bij stationaire loop. Dus voor rotondes en stoplichten. Stuurbekrachtinging valt uit. Starten en rijden met choke vol open.
Je kunt nergens terecht. Het is Zondag. Camping bereikt. Maandag is het busje opgehaald door de auto-amulance.( ANWB) Staat nu nog in Evreux, te
wac hten op repatriering naar onze VW garage . Wij, mijn vrouw en ik, met leenauto (ANWB) terug naar huis. Voortijdig einde van de rondrit Frankrijk Spanje en Portugal. Jammer.
gr. Herman892
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: ROOK
Na repatriering van ons busje vanuit Frankrijk naar onze VW dealer, is gebleken, dat de poulie verbinding aan de krukas niet meer te repareren valt. Klepstoters staan verkeerd.
Kortom het 1.9, 50 kw diesel motortje met 200.000 km op de teller heeft het begeven. Tja, Ik ben nogal gehecht aan het busje. Hij is dan wèl van 1996. Het carrosserie is prima.
Geen roest. Goede banden, nieuwe remmen en remschijven. En.. de laadruimte volledig ingericht om er Europa reizen mee te maken..
Wat is wijsheid. Afschrijven!!!. Een ruilmotor laten inbouwen door mijn VW garage. of deze motor laten reviseren/repareren. Tja, het kostenplaatje speelt natuurlijk ook een rol.
Morgen zal de Volkswagengarage alternatieven met me bespreken. Ik hou mijn hart vast.
Reakties met soortgelijke ervaringen of adviezen , zijn altijd welkom. Met vriendelijke groet Herman 892
Kortom het 1.9, 50 kw diesel motortje met 200.000 km op de teller heeft het begeven. Tja, Ik ben nogal gehecht aan het busje. Hij is dan wèl van 1996. Het carrosserie is prima.
Geen roest. Goede banden, nieuwe remmen en remschijven. En.. de laadruimte volledig ingericht om er Europa reizen mee te maken..
Wat is wijsheid. Afschrijven!!!. Een ruilmotor laten inbouwen door mijn VW garage. of deze motor laten reviseren/repareren. Tja, het kostenplaatje speelt natuurlijk ook een rol.
Morgen zal de Volkswagengarage alternatieven met me bespreken. Ik hou mijn hart vast.
Reakties met soortgelijke ervaringen of adviezen , zijn altijd welkom. Met vriendelijke groet Herman 892
Re: ROOK
Mijn advies:
Bel zelf eens rechtsreeks naar een motorenrevisiebedrijf, dat kan je zo honderden Euri's schelen!
Volkswagen is niet de goedkoopste en daarbij, zij bouwen de motor uit en brengen de motor ook weg.
Trek je plan...
gr Joop
Bel zelf eens rechtsreeks naar een motorenrevisiebedrijf, dat kan je zo honderden Euri's schelen!
Volkswagen is niet de goedkoopste en daarbij, zij bouwen de motor uit en brengen de motor ook weg.
Trek je plan...
gr Joop
- rubenverhaaf
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 13 jul 2011, 20:31
Re: ROOK
zeker als je het bij de Stealer laat doen
ik zelf zou naar of een revisie bedrijf gaan of naar een lokale diesel-service
ben er inmiddels wel achter dat de dealer lang net weet wat die moet weten en storing zoeken zonder computer kunnen ze al helemaal niet
maar ok ieder zijn ding, ben benieuwd naar de keuzes die gemaakt gaan worden
mvg, ruben

ik zelf zou naar of een revisie bedrijf gaan of naar een lokale diesel-service
ben er inmiddels wel achter dat de dealer lang net weet wat die moet weten en storing zoeken zonder computer kunnen ze al helemaal niet
maar ok ieder zijn ding, ben benieuwd naar de keuzes die gemaakt gaan worden
mvg, ruben
5 Cilinder For Life !!
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ROOK
als je de rekeningen van de vw dealer nog hebt,
dan heb je kans,
dat als er schade aan de onderdelen is gekomen,
die zij vervangen hebben of hadden moeten vervangen,
maar nalatig zijn geweest,
dat je in aanmerking komt voor vergoeding van de schade dan wel coulance..
Ik had vroeger een polo dieseltje van 1992.
Net voor de vakantie alle riemen en snaren laten vervangen,
zodat we safe zaten.
Op de terugweg klapt de v-snaar van de dynamo en de brokstukken daarvan slaan tussen de distributieriem,
3 tanden versprongen..
Zelf voor repatriëring gezorgd en alle kosten zijn vergoed geworden..
Gelukkig had ik de bon nog
Dus wellicht maak je een kans?
Niet geschoten is........ nooit raak he
Verder zou mijn advies zijn,
dat als de carosserie nog goed is,
om rond te zoeken naar een revisie 1,9 TD.
Die hebben net wat meer pit en zo kun je wellicht het noodzakelijke met het aangename verenigen.
Vraag anders eens advies bij Bart?
dan heb je kans,
dat als er schade aan de onderdelen is gekomen,
die zij vervangen hebben of hadden moeten vervangen,
maar nalatig zijn geweest,
dat je in aanmerking komt voor vergoeding van de schade dan wel coulance..
Ik had vroeger een polo dieseltje van 1992.
Net voor de vakantie alle riemen en snaren laten vervangen,
zodat we safe zaten.
Op de terugweg klapt de v-snaar van de dynamo en de brokstukken daarvan slaan tussen de distributieriem,
3 tanden versprongen..
Zelf voor repatriëring gezorgd en alle kosten zijn vergoed geworden..
Gelukkig had ik de bon nog

Dus wellicht maak je een kans?
Niet geschoten is........ nooit raak he

Verder zou mijn advies zijn,
dat als de carosserie nog goed is,
om rond te zoeken naar een revisie 1,9 TD.
Die hebben net wat meer pit en zo kun je wellicht het noodzakelijke met het aangename verenigen.
Vraag anders eens advies bij Bart?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ROOK
Hoi, het motorretje draait weer als vanouds. Moeilijke keuze. T4 van 1996. met kapotte motor rijp voor de allesbrander. Tja km stand 197000. Alles rond
de motor is in orde, en we zijn er aan gehecht. Onze VW garage, heeft busjes als haar specialiteit. In eigen beheer de motor gereviseerd. Nieuwe krukas,
lagers, kleppen, poulie, distributieriem, waterpomp en nog veel meer kleinere onderdelen. Kosten 2390 aan onderdelen, 1100 aan arbeidsuren. 3490 euri.
Ik weet niet of ik op een andere manier goedkoper uitkwam. 2 verwijtbare momenten: 1. de vorige poulie en disteributieriem hebben het slechts 46000 km
uitgehouden. 2. In de garage in Evreux (ANWB) was de diagnose: niet reparabel binnen 48 uur, dus repatriëring naar Nederland. Toen draaide de motor nog.
Afgeleverd bij onze dealer, was de motor vastgelopen. Ik denk niet dat juridische stappen iets zullen uithalen. Er gewoon maar bij neerleggen.
Bedankt voor alle goedbedoelde adviezen. Nu maar hopen op een fors aantal jaren rijplezier.
de motor is in orde, en we zijn er aan gehecht. Onze VW garage, heeft busjes als haar specialiteit. In eigen beheer de motor gereviseerd. Nieuwe krukas,
lagers, kleppen, poulie, distributieriem, waterpomp en nog veel meer kleinere onderdelen. Kosten 2390 aan onderdelen, 1100 aan arbeidsuren. 3490 euri.
Ik weet niet of ik op een andere manier goedkoper uitkwam. 2 verwijtbare momenten: 1. de vorige poulie en disteributieriem hebben het slechts 46000 km
uitgehouden. 2. In de garage in Evreux (ANWB) was de diagnose: niet reparabel binnen 48 uur, dus repatriëring naar Nederland. Toen draaide de motor nog.
Afgeleverd bij onze dealer, was de motor vastgelopen. Ik denk niet dat juridische stappen iets zullen uithalen. Er gewoon maar bij neerleggen.
Bedankt voor alle goedbedoelde adviezen. Nu maar hopen op een fors aantal jaren rijplezier.