Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zekering gloeien
zekering gloeien
wie weet waar de zekering zit van het gloeien
bij dit weer slaat ie wel direct aan maar loopt even onregelmatig en rookt nogal
dus kan er 1 of meerdere gloei bougies kapot zijn
heb alleen 50 of 60.000 km geleden allemaal vervangen
terwijl ze eigenlijk nooit kapot gaan (is mij toen verteld)
dus wil even kijken of de stroom wel overkomt
daarom ,wie weet waar de zekering en of relais zit, of een punt waar ik makkelijk kan meten
bedankt
bij dit weer slaat ie wel direct aan maar loopt even onregelmatig en rookt nogal
dus kan er 1 of meerdere gloei bougies kapot zijn
heb alleen 50 of 60.000 km geleden allemaal vervangen
terwijl ze eigenlijk nooit kapot gaan (is mij toen verteld)
dus wil even kijken of de stroom wel overkomt
daarom ,wie weet waar de zekering en of relais zit, of een punt waar ik makkelijk kan meten
bedankt
Re: zekering gloeien
Hallo Emile,
Bij volkswagen gaat er bijna nooit iets stuk als je ze mag geloven.
Gloeibougies bij mij waren er 4helemaal stuk en een heel heel erg matig. Bij 160000km.
Veel koude korte starts en weinig kilometers zullen dat getal wel nooit halen denk. Het zal wel om het aantal keren gloeiien gaan denk ik.
Maar jouw km zijn wel erg weinig. Gebruikelijk is even de weerstand van de gloeibougies te meten dat geeft een redelijk goede indicatie of ze nog goed zijn. Als je een gelijkstroom ampere tang hebt kun je natuurlijk ook per stuk even de stroom meten die er gaat lopen alsje gaat gloeien. Dat is misschien nog beter.
Ik weet alleen de weerstand niet meer uit mijn hoofd. Waarschijnlijk iemand hier op het forum ?
Succes
Bij volkswagen gaat er bijna nooit iets stuk als je ze mag geloven.
Gloeibougies bij mij waren er 4helemaal stuk en een heel heel erg matig. Bij 160000km.
Veel koude korte starts en weinig kilometers zullen dat getal wel nooit halen denk. Het zal wel om het aantal keren gloeiien gaan denk ik.
Maar jouw km zijn wel erg weinig. Gebruikelijk is even de weerstand van de gloeibougies te meten dat geeft een redelijk goede indicatie of ze nog goed zijn. Als je een gelijkstroom ampere tang hebt kun je natuurlijk ook per stuk even de stroom meten die er gaat lopen alsje gaat gloeien. Dat is misschien nog beter.
Ik weet alleen de weerstand niet meer uit mijn hoofd. Waarschijnlijk iemand hier op het forum ?
Succes
Re: zekering gloeien
sorry ben vergeten dat het om een 5 cil gaat
maar ik kom er zo slecht bij
daarom leek het me makkelijker om eerst de stroom toevoer te meten
maar ik kom er zo slecht bij
daarom leek het me makkelijker om eerst de stroom toevoer te meten
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: zekering gloeien
Die van mij rookt en ronkt ook met koude start. De bus schud dan heen en weer. Als de motor een poosje loopt is het weg.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Re: zekering gloeien
Ik heb me laten vertellen dat ze per gloeibougie zo'n 5 ampere trekken, dus 25 amp. in totaal.
Heeft er overigens iemand ervaring met het wisselen, komen de gloeibougies goed los.
De mijne moet ik ook vervangen en ik weet dat het een hele klus is maar als ze daarbij afbreken heb ik natuurlijk een probleem.
groetjes,
Remy
Heeft er overigens iemand ervaring met het wisselen, komen de gloeibougies goed los.
De mijne moet ik ook vervangen en ik weet dat het een hele klus is maar als ze daarbij afbreken heb ik natuurlijk een probleem.
groetjes,
Remy
Re: zekering gloeien
Het zou zekering 6 in de motorruimte moeten zijn.
Als de spanning wel klopt kun je de aansluitingen op de gloei-bougies los halen en van elke gloeibougie apart de weerstand meten.
Als je een oneindige weerstand meet is de gloeiplug niet goed.
Bijgaand een zekeringen overzicht (geleend van de Duitse Jewuwa site)
Als ik er aan toe kom zal ik dit eens in het NL vertalen.
Als de spanning wel klopt kun je de aansluitingen op de gloei-bougies los halen en van elke gloeibougie apart de weerstand meten.
Als je een oneindige weerstand meet is de gloeiplug niet goed.
Bijgaand een zekeringen overzicht (geleend van de Duitse Jewuwa site)
Als ik er aan toe kom zal ik dit eens in het NL vertalen.
- Bijlagen
-
- Belegung_Sicherungskasten.pdf
- T5 zekeringen overzicht (Duits)
- (170.36 KiB) 843 keer gedownload
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: zekering gloeien
hoe je zulk soort dingen doormeet weet ik wel maar ik wist niet waar de zekering zat
nu dus wel ,bedankt
maar waar zit het realais???
weet dat iemand??
nu dus wel ,bedankt
maar waar zit het realais???
weet dat iemand??
- T5austria
- Berichten: 132
- Lid geworden op: 06 mei 2010, 21:46
- Locatie: Avenhorn & Bad Kleinkirchheim
- Contacteer:
Re: zekering gloeien
De Zekering van de gloeibougies zit in de box onder de accu, daar bevindt zich ook het gloei relais.
Relais nummer is 103. VAG nummer 357 911 253
Relais nummer is 103. VAG nummer 357 911 253
Laatst gewijzigd door T5austria op 07 feb 2012, 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: zekering gloeien
Als je een 5 cilinder hebt met affabriek roetfilter dan zal er een storingslampje gaan branden als er 1 kapot is .
Hebt je een oudere 5 cilinder dan zul je ze door moeten meten met een ampere tang of de stekker ervan halen en met een 21 Watt lamp aan de + houden barnd de lamp fel op dan is die goed, brand de lamp niet of zwak dan is die kapot.
Voor ze te vervangen moet het front in service en het inlaat spruitstuk eraf. dus best wel een klusje.
Hebt je een oudere 5 cilinder dan zul je ze door moeten meten met een ampere tang of de stekker ervan halen en met een 21 Watt lamp aan de + houden barnd de lamp fel op dan is die goed, brand de lamp niet of zwak dan is die kapot.
Voor ze te vervangen moet het front in service en het inlaat spruitstuk eraf. dus best wel een klusje.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: zekering gloeien
Bij een 1.9 viercilinder kun je er zo bij.
Heb net 4 gloeibougies opgehaald, kostte €110,43 (incl.).
Voor straks, als het weer boven 0 is.... (maar dan gloei ik niet meer...)
Heb net 4 gloeibougies opgehaald, kostte €110,43 (incl.).
Voor straks, als het weer boven 0 is.... (maar dan gloei ik niet meer...)
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: zekering gloeien
ik heb ze al eens vervangen
zo'n 50.000km geleden
daarom wil ik eerst meten
en ik weet ook dat het best een klusje is om ze te vervangen
daarom : weet iemand waar het relais zit
zo'n 50.000km geleden
daarom wil ik eerst meten
en ik weet ook dat het best een klusje is om ze te vervangen
daarom : weet iemand waar het relais zit
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: zekering gloeien
onder de batterij
John.
John.
Re: zekering gloeien
thanks
nu nog tijd vinden
nu nog tijd vinden
-
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:39
Re: zekering gloeien
't ja.... tijd ga je onder de batterij niet vinden !
Groeten,
Johnny.
Groeten,
Johnny.
Re: zekering gloeien
Hallo emile,
als er stroom gaat lopen is je zekering en je relais toch niet stuk?
Succes
als er stroom gaat lopen is je zekering en je relais toch niet stuk?
Succes