Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verwijderen deurbekleding
verwijderen deurbekleding
Ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling die automatisch weer sluit bij het openen van de bijrijdersdeur. Waarschijnlijk een defecte veertje. Die wil ik vervangen (heb reeds in huis) maar daarvoor moet de deurbekleding eraf.
Vond hier wel aanwijzigingen voor het verwijderen van de deurbekleding: viewtopic.php?f=2&t=29062&p=188966#p188966" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ook hier nog met foto's: http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe verwijder je deze plug zodat ik achteraf ook de zaak weer vast krijg?
Vond hier wel aanwijzigingen voor het verwijderen van de deurbekleding: viewtopic.php?f=2&t=29062&p=188966#p188966" onclick="window.open(this.href);return false;.
Ook hier nog met foto's: http://www.eldiape.com/boxen/boxen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoe verwijder je deze plug zodat ik achteraf ook de zaak weer vast krijg?
Tom nr.1198
T4 Multivan Westfalia 2.4D 1995
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: verwijderen deurbekleding
Parker er een stukje in draaien en dan plug verwijderen. Slechts 1 slag is al voldoende.
Handgreep splitsen en vergeet de kruiskop aan de binnenkant niet (scharnierzijde) boven in.
Dan als deze los zijn dopje van je slot er nog af halen en deurpaneel naar boven liften.
René
Handgreep splitsen en vergeet de kruiskop aan de binnenkant niet (scharnierzijde) boven in.
Dan als deze los zijn dopje van je slot er nog af halen en deurpaneel naar boven liften.
René
Dankjewel René. Kruiskop bij schanier had ik gevonden, ook de drie binnenin de handgreep. Ga het morgen proberen. Draai je die parker met een kleine schroevendraaier? Is kunstof niet te kwetsbaar?
Tom nr.1198
Groeten, Bert
- Multivan Generation
- Contacteer:
passende imbussleutel er in en dan draaien.
De onderste (buiten) dan misschien een beetje tegen houden..
De onderste (buiten) dan misschien een beetje tegen houden..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
vergeet de schroeven achter de rooster van de luisrpeker niet, die moet er eerst uit.
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Das idd een goeie. Schroeven in speaker gedeelte.
Dank jullie allen voor de tips!
Tussen de bedrijven door ben ik weer wat verder gekomen. De plug met een inbussleutelje opengekregen:
Schroeven van speaker losgehaald. Ziet er vervolgens alleen anders uit dan op de foto's op de T4 Wiki.de en pagina van Eldiape (Peter Multivan Generation?). Heb er alleen geen foto van gemaakt...
Wat doe ik met die hoekstukjes (rode cirkel foto onder)? Als ik het deurpaneel omhoog moet schuiven zitten ze in de weg. Hoe krijg ik die eraf en achteraf weer gemonteerd (niet onbelangrijk
).
Tussen de bedrijven door ben ik weer wat verder gekomen. De plug met een inbussleutelje opengekregen:
Schroeven van speaker losgehaald. Ziet er vervolgens alleen anders uit dan op de foto's op de T4 Wiki.de en pagina van Eldiape (Peter Multivan Generation?). Heb er alleen geen foto van gemaakt...
Wat doe ik met die hoekstukjes (rode cirkel foto onder)? Als ik het deurpaneel omhoog moet schuiven zitten ze in de weg. Hoe krijg ik die eraf en achteraf weer gemonteerd (niet onbelangrijk

Tom nr.1198
ff met een voelmaatje de lipjes indrukken
viewtopic.php?f=5&t=36356" onclick="window.open(this.href);return false;
dus aan de onderzijde 3 eck en bovenzijde deurpaneel
viewtopic.php?f=5&t=36356" onclick="window.open(this.href);return false;
dus aan de onderzijde 3 eck en bovenzijde deurpaneel
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Mmm, wil nog niet zo vlotten. Driehoekje nog niet losgekregen ga zo opnieuw een tijdje pielen.
Nog suggesties om de luidspreker uit te bouwen? Zo ziet ie nog vast, de schroeven rondom zijn er wel uit.
Nog suggesties om de luidspreker uit te bouwen? Zo ziet ie nog vast, de schroeven rondom zijn er wel uit.
Tom nr.1198
Nou het driehoekje ook los. Kan het paneel nu omhoog tillen.
Nu zit er alleen nog een draad die achter de isolatie verdwijnt deze moet wel van de luidspreker zijn omdat ik geen elektrische raambediening of spiegel verwarming heb.
Het paneel is dus nog niet helemaal vrij. Maar waarschijnlijk heb ik wel genoeg ruimte om nu het slot te kunnen uitbouwen. Werkt alleen niet heel handig...

Nu zit er alleen nog een draad die achter de isolatie verdwijnt deze moet wel van de luidspreker zijn omdat ik geen elektrische raambediening of spiegel verwarming heb.
Het paneel is dus nog niet helemaal vrij. Maar waarschijnlijk heb ik wel genoeg ruimte om nu het slot te kunnen uitbouwen. Werkt alleen niet heel handig...
Tom nr.1198
Het uiteindelijke doel is bereikt! Na het verwijderen van de deurbekleding kon ik aan de slag om het slot uit te bouwen om het CV probleem aan te pakken. Het bewuste veertje bleek inderdaad gebroken. Het was wel een beetje prutsen om de nieuwe erin te krijgen, maar uiteindelijk lukte het. Het probleem is verholpen, de deur valt bij openen niet meer vanzelf terug in de centrale vergrendeling. 
Tof om zelf zo'n klusje aan te pakken, en de aanschaf van een vervangend slot uit te sparen. Dank jullie voor alle adviezen.

Tof om zelf zo'n klusje aan te pakken, en de aanschaf van een vervangend slot uit te sparen. Dank jullie voor alle adviezen.

Tom nr.1198
Hi,
Heb hetzelfde euvel, ik sta nu echter in het noorden van Noorwegen en de cv mankement is wel heel erg irritant. Heb het deur paneel eraf maar begrijp niet goed welke veer er nu bedoelt wordt. Zit m het in het mechanisme wat ik als foto heb toegevoegd? Wil niet zomaar wat openschroeven namelijk. De cv eraf halen is geen optie kwam ik achter want dan gaat mn achterklep niet meer open, slot kan geen sleutel meer in... Kwam ik hier ook achter, haha. Als iemand tips heeft, erg graag. Bij voorbaat dank
Heb hetzelfde euvel, ik sta nu echter in het noorden van Noorwegen en de cv mankement is wel heel erg irritant. Heb het deur paneel eraf maar begrijp niet goed welke veer er nu bedoelt wordt. Zit m het in het mechanisme wat ik als foto heb toegevoegd? Wil niet zomaar wat openschroeven namelijk. De cv eraf halen is geen optie kwam ik achter want dan gaat mn achterklep niet meer open, slot kan geen sleutel meer in... Kwam ik hier ook achter, haha. Als iemand tips heeft, erg graag. Bij voorbaat dank
Hier is de situatie: ik heb de beide panelen gedemonteerd, als ik de cv motor van de bestuurders kant met de hand bedien gaat alles netjes omhoog en omlaag, als ik datzelfde met de sleutel doe dan komen de problemen en gaan alle sloten direct weer op slot. De cv motor van de bestuurderskant reageert niet op de afstandsbediening en gaat alleen net de sleutel omhoog