Ha Jorrit,
Wat schiet jij lekker op. Leuk om te zien hoe het wordt. Ik heb wat minder tijd dan jij, maar onderschrijf je opmerking w.b. het schoonmaken etc. ... het voorbereidende werk. Het demonteren van alle onderdelen alleen al kost meer tijd dan ik gehoopt had. Vandaag de 2e rail voor de slaapbank uit de donorbus gehaald; wat een klus

. Uren werk om ze los te krijgen. De 1e rail had ik er vorige week al uit en die is reeds ontdaan van lijmresten en mooi opgepoetst. Wat ook een

klus is, is het loshalen van de standkachel en de "gewone" kachel (die van de laatste foto's). Ik heb de standkachel er nu onderuit na 2 uur prutsen. Alle bouten en moeren en schroeven zijn na 20 jaar volledig vastgeroest en niet meer normaal te verwijderen. Nog een nadeel is dat je er niet of heel moeilijk bij kan om ze los te boren. Iemand nog een tip om verroeste schroeven te verwijderen?
Ik ben aan het zoeken naar de bevestigingsbeugels om straks de kachels weer onder mijn bus te monteren, maar heb nog niets gevonden? Is dat soort onderdelen nog ergens verkrijgbaar, of moet ik zelf nieuwe beugels maken? De originele zijn ernstig verroest...
Eind van de week hoop ik in ieder geval de rails in mijn bus te hebben gelijmd en de verschillende doorvoeren te hebben geboord en gezaagd. De renovatie van de kastjes schiet op. Ik ben bezig de hoge kast achter van een nieuwe indeling te voorzien. Vandaag aan het meten geweest... foto's volgen. Misschien kom ik ook naar het camperweekend, nog even zien of het past in de agenda.
Wat betreft de bevestiging van de vloerplaten; in mijn donorbus zaten ze met kleine parkertjes vast aan de flensen van de rails. Aan de kant van de schuifdeur was het hoogteverschil opgevangen met repen hout van de juiste dikte en vastgezet met dezelfde zwarte rubberachtige kit waarmee ook de rails zaten gelijmd (wat is dat trouwens voor kit, sikaflex?)
Groet,
Erik.