Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Nieuwe T5
Re: Nieuwe T5
Altijd leuk een nieuwe bus uitzoeken, ik moet weer 4 jaar wachten:-)ootech schreef:Ben van plan binnenkort een nieuwe T5 te bestellen.
Wat zijn de do or don't s.
Welke motor en wel of geen DSG 7.
laat maar horen.
Do's:
DSG7
Xenon af fabriek :love
LWB
Edition pakket
Multifunctioneel lederen stuurwiel (zit ook in een pakket op het moment)
Schuif/kanteldak
Lederen interieur
Don'ts:
DC af fabriek beter kijken naar Snoeks of iets dergelijks, zeker in combinatie met KWB
Motorisch kijken wat je nodig hebt en in het budget past
Re: Nieuwe T5
Ik zou minimaal voor de 140pk gaan, 84 of 102pk is echt te traag.
Re: Nieuwe T5
Nou nou te traagGerrit354 schreef:Ik zou minimaal voor de 140pk gaan, 84 of 102pk is echt te traag.

Inderdaad als je altijd met zware aanhanger of veel belading rijd dan is een grotere motor prettig.
Een kleine motor past in sommige gevallen punt 1 beter in het budget en punt 2 kan je ermee gewoon in het Nederlandse verkeer goed meekomen.
Ik heb bij mijn vorige bus bewust voor een kleine motor en heel veel luxe accessoires gekozen, kon mijn geld maar één keer uitgeven, en zou in dezelfde situatie ook dezelfde keuze gemaakt hebben bij de aanschaf van mijn nieuwe bus
Verder zijn de 84 en 102 pk beide naar 150PK te chippen door jdengineering mocht het later tegenvallen of financieel beter uitkomen.
Natuurlijk geld hier dat als het budget het toestaat lekker voor de 140 of zelf 180pk kiezen.
Re: Nieuwe T5
Als je DSG wilt, kan dat alleen maar in combinatie met 140 pk of 180 pk




Re: Nieuwe T5
DSG7 altijd doen daar hoef je en zeker als je ermee gereden hebt helemaal niet over te denken,ik heb nog nooit een betere automaat gereden.
Gr Wimke.
Gr Wimke.
Re: Nieuwe T5
Heb vandaag nieuwe besteld.
DSG 7
140 pk
KWB
Midnight bleu parel.
enkel cab.
leder met stoelverw.
exclusieve pakket style pakket
17" thunder velgen
geen bumpers en spiegels in kleur.
alleen nog even 6 maanden wachten.
In september is mijn huidige te koop zal hem tegen die tijd op deze site aanbieden,

DSG 7
140 pk
KWB
Midnight bleu parel.
enkel cab.
leder met stoelverw.
exclusieve pakket style pakket
17" thunder velgen
geen bumpers en spiegels in kleur.
alleen nog even 6 maanden wachten.

In september is mijn huidige te koop zal hem tegen die tijd op deze site aanbieden,
Re: Nieuwe T5
Dsg en edition pakket kan niet meer. Wou ik ook, maar omdat er lange levertijd op dsg zat kon de edition niet meer. Ik heb dus voor een handbak gekozen.
Succes met het wachten (duurt altijd veeeeel te lang).
gr. Chris
Succes met het wachten (duurt altijd veeeeel te lang).
gr. Chris
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Nieuwe T5
Als je geen zin hebt in lange levertijd, kijk dan eens op Marktplaats.
Vele tientallen T5 direct zo uit voorraad met hele hoge korting vaak ook nog.
Zou in ieder geval nix voor mij zijn om 3 of 4 mnd. te moeten wachtten.
Vele tientallen T5 direct zo uit voorraad met hele hoge korting vaak ook nog.
Zou in ieder geval nix voor mij zijn om 3 of 4 mnd. te moeten wachtten.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Nieuwe T5
dan krijg je de rekening later,..... dat chippen is het spul verkrachten.......JP schreef:Verder zijn de 84 en 102 pk beide naar 150PK te chippen door jdengineering mocht het later tegenvallen of financieel beter uitkomen.Gerrit354 schreef:Ik zou minimaal voor de 140pk gaan, 84 of 102pk is echt te traag.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Nieuwe T5
Ik ken weing tot geen mensen die hun spul verkracht hebben met een JD kuurtje, ken jij ze wel?frank884 schreef:dan krijg je de rekening later,..... dat chippen is het spul verkrachten.......JP schreef:Verder zijn de 84 en 102 pk beide naar 150PK te chippen door jdengineering mocht het later tegenvallen of financieel beter uitkomen.Gerrit354 schreef:Ik zou minimaal voor de 140pk gaan, 84 of 102pk is echt te traag.
Ik denk dat je zelfs op dit forum geen één rijder vindt die jou 'idee' als ervaring heeft meegemaakt.
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Nieuwe T5
Ik ken weing tot geen mensen die hun spul verkracht hebben met een JD kuurtje, ken jij ze wel?frank884 schreef:dan krijg je de rekening later,..... dat chippen is het spul verkrachten.......JP schreef:Verder zijn de 84 en 102 pk beide naar 150PK te chippen door jdengineering mocht het later tegenvallen of financieel beter uitkomen.Gerrit354 schreef:Ik zou minimaal voor de 140pk gaan, 84 of 102pk is echt te traag.
Ik denk dat je zelfs op dit forum geen één rijder vindt die jou 'idee' als ervaring heeft meegemaakt.
Re: Nieuwe T5
Ik zie niks in chippen, als dat iets was dan zou de fabriek gelijk dat vermogen uit die motoren halen.
wat ze nu overigens wel doen, de VW 1.6 TDI heeft nu hetzelfde koppel als de VW 2.5 TDI van 1995 -2003
het loopt natuurlijk niet gelijk kapot,
maar het is altijd een combinatie van: rijstijl, wat je eraan hangt of erin hebt.
de thermische belasting kun je simpelweg veel hoger krijgen door dit geklungel aan de motor
en als je met die wagen 350.000 of hoger wil rijden of verder dan 14 a 16 jaar dan gaat dat zich wreken
als je er niet heel verstandig mee zou omgaan. maar die leeftijd hebben T5's nog helemaal niet.
wat ze nu overigens wel doen, de VW 1.6 TDI heeft nu hetzelfde koppel als de VW 2.5 TDI van 1995 -2003
het loopt natuurlijk niet gelijk kapot,
maar het is altijd een combinatie van: rijstijl, wat je eraan hangt of erin hebt.
de thermische belasting kun je simpelweg veel hoger krijgen door dit geklungel aan de motor
en als je met die wagen 350.000 of hoger wil rijden of verder dan 14 a 16 jaar dan gaat dat zich wreken
als je er niet heel verstandig mee zou omgaan. maar die leeftijd hebben T5's nog helemaal niet.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: Nieuwe T5
Iedereen heeft recht op zijn mening, Maar zoals Donald al schrijft is verkrachten hier niet aan de orde.frank884 schreef:Ik zie niks in chippen, als dat iets was dan zou de fabriek gelijk dat vermogen uit die motoren halen.
wat ze nu overigens wel doen, de VW 1.6 TDI heeft nu hetzelfde koppel als de VW 2.5 TDI van 1995 -2003
het loopt natuurlijk niet gelijk kapot,
maar het is altijd een combinatie van: rijstijl, wat je eraan hangt of erin hebt.
de thermische belasting kun je simpelweg veel hoger krijgen door dit geklungel aan de motor
en als je met die wagen 350.000 of hoger wil rijden of verder dan 14 a 16 jaar dan gaat dat zich wreken
als je er niet heel verstandig mee zou omgaan. maar die leeftijd hebben T5's nog helemaal niet.
Mocht jij andere ervaringen hebben dan lezen wij dat graag
Jouw mening is natuurlijk niet in alle gevallen de waarheid

Mijn bussies gaan 4 jaar mee en dan worden ze vervangen, dus op lange termijn heb ik er niet mee te maken.
Niet dat ik er onzuinig mee ben en dat ik alle vermogen eruit probeer te trekken, in tegendeel
Het chippen is een optie en zeker in dit geval de 84-102 en de 140 pk zijn hetzelfde blok met enkel andere software.
Dus dat het blok dit niet aan kan is gewoon onzin.
Re: Nieuwe T5
Ben na 1,5 jaar weer van plan om een T5 GP te gaan bestellen voor het bedrijf waar ik werk.
Ga denk ik voor een 102pk Edition uitvoering ( staan er nog een aantal van bij Pon) , maar er schijnt ook een speciale 65-jaar uitvoering te komen.
Wie weet wat momenteel de levertijd is van een handgeschakelde T5? En heeft iemand al iets gehoord van een speciale 65 jaar uitvoering?
Ga denk ik voor een 102pk Edition uitvoering ( staan er nog een aantal van bij Pon) , maar er schijnt ook een speciale 65-jaar uitvoering te komen.
Wie weet wat momenteel de levertijd is van een handgeschakelde T5? En heeft iemand al iets gehoord van een speciale 65 jaar uitvoering?