Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
dashboard speakers
dashboard speakers
Beste weetjewellers,
Ik ben op zoek naar passende speakers/tweeters voor inbouw in het dashboard van een T5.2 GP. Heeft er iemand een suggestie qua merk en/of type?
Ik ben op zoek naar passende speakers/tweeters voor inbouw in het dashboard van een T5.2 GP. Heeft er iemand een suggestie qua merk en/of type?
Re: dashboard speakers
Als je toch gaat schroeven, zou ik gelijk de speakers in de deuren even vervangen, deze set is pasklaar.
En de tweeters kan je wellicht in het dashboard wegwerken onder de gaasjes.
http://www.car-products.nl/webshop/spea ... 73152.html
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Ik ben daar ook naar op zoek maar blijkbaar is er niks voor te krijgen aangezien deruimte bij de ruit zeer beperkt is bij een T5 voor een luidsprekervaniac schreef:Beste weetjewellers,
Heb ook een soortgelijke set bij ACR in helmond gekocht en daar benadrukten ze met klem dat ik de tweeter bij de luidspreker moest plaatsen en niet bijvoorbeeld bij het raam!painter schreef:Als je toch gaat schroeven, zou ik gelijk de speakers in de deuren even vervangen, deze set is pasklaar.
Het is maar een tip

Tweeters zijn extreem richtingsgevoelig en bepalen in hoge mate het stereo effect. Je moet een tweeter daarom niet te dicht bij je plaatsen. De originele plaats bij de voorruit is eigenlijk ideaal. Jammer dat er weinig plaats voor fatsoenlijke midden-/hogetonen speakers is. Ik wil eigenlijk geen gaten in de deurpanelen maken voor het plaatsen van tweeters.
Misschien een idee om de gaten van de originele tweeter op te meten en kijken of je kwalitatief ergens goede tweeters kan kopen?vaniac schreef:Tweeters zijn extreem richtingsgevoelig en bepalen in hoge mate het stereo effect. Je moet een tweeter daarom niet te dicht bij je plaatsen. De originele plaats bij de voorruit is eigenlijk ideaal. Jammer dat er weinig plaats voor fatsoenlijke midden-/hogetonen speakers is. Ik wil eigenlijk geen gaten in de deurpanelen maken voor het plaatsen van tweeters.
Als ik me goed herinner is er een gat over van de originele tweeter.
Ik heb een set jbl C508 GTI geplaatst in mijn GP.
De lage tonen speaker is precies even groot als de orginele speaker, oude eruit zagen, jbl kan er zo ingeschroefd worden.

Ook de jbl tweeter is bijna even groot als de orginele, de orginele heb ik uit de behuizing "gesloopt" en het gat een beetje uitgeveild.
De jbl tweeter kun je erin kitten met sikaflex.

Het verschil in geluidskwaliteit met orgineel is best groot
Waar je bij veel compo sets rekening mee moet houden is dat er een losse scheidingsfilter bij zit.
Dit wil zeggen dat je nieuwe speakerkabels moet leggen omdat de orginele speakers werken met een standaard audio signaal wat bij de speaker zelf "gescheiden"wordt.

De lage tonen speaker is precies even groot als de orginele speaker, oude eruit zagen, jbl kan er zo ingeschroefd worden.

Ook de jbl tweeter is bijna even groot als de orginele, de orginele heb ik uit de behuizing "gesloopt" en het gat een beetje uitgeveild.
De jbl tweeter kun je erin kitten met sikaflex.

Het verschil in geluidskwaliteit met orgineel is best groot

Waar je bij veel compo sets rekening mee moet houden is dat er een losse scheidingsfilter bij zit.
Dit wil zeggen dat je nieuwe speakerkabels moet leggen omdat de orginele speakers werken met een standaard audio signaal wat bij de speaker zelf "gescheiden"wordt.

T5 GP Multivan Edition 25
Ik heb twee weken geleden een composet CDT Eurosport speakers laten monteren. Dus ook tweeters in het dashboard en scheidingsfilters.
In combinatie met mijn Pioneer sub is het alsof er een engeltje in je oor pist! :love
In combinatie met mijn Pioneer sub is het alsof er een engeltje in je oor pist! :love
hallo is er iemand die weet of je de deurpanelen van een t6 ook in een t5 facelift van 2013 kan plaatsen vind de panelen wel mooie mvg thomassen