Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Blindklinkmoertang

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Blindklinkmoertang

Bericht door Endebendebus »

Wie heeft in de buurt van Almere een bovengenoemde tang te leen volgende week. Ik weet nog niet of het maandag of dinsdag wordt...Ze zijn zeldzaam en ook de bedrijven hier willen hem niet even uitlenen. :groteogen
Bedankt vast Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door robertTREBOR »

pff das toch gewoon een popnageltang ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door pluuke »

Nee, een blindklinkmoertang is net een maatje groter....
Bijlagen
82773036.jpg
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door matje86 »

ik heb er een voor kleine maatjes
Bijlagen
t4 001.jpg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door pluuke »

Die gaat ook tot M6 denk-ik, maar als ik me niet vergis heb ik er RVS blindklinkmoeren ingezet (M6, voor het hefdak) en daar ga je het niet mee redden dan.
En een blindklinkmoer die los zit, da's mooi &^%^%.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door odorf »

Voor een beetje blinklinkmoer (m6 of m8) adviseer ik ook zo'n apparaat als pluuke laat zien. Ik heb hem destijds bij de montage van mijn stabi nodig gehad. En kon hem toen gelukkig van HenkK lenen. Maar die heeft hem geloof ik niet meer. Ik ben toen ook een tijdje op zoek geweest. Ook de bekendere gereedschappen-verhuur firma's afgezocht. Maar zonder resultaat.

Succes!
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door sgsdebruijn »

boutje, ringetje, moertje lukt ook maar een kl@tewerk, zo heb ik mijn stabi eronder gezet.
Gebruik wel spul wat een beetje trekkracht kan hebben dus geen Gamma oid 4.6kg dat gaat zo kapot
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door Beckontheroad »

sgsdebruijn schreef:boutje, ringetje, moertje lukt ook maar een kl@tewerk, zo heb ik mijn stabi eronder gezet.
Gebruik wel spul wat een beetje trekkracht kan hebben dus geen Gamma oid 4.6kg dat gaat zo kapot
Zelfde wijze als ik heb gedaan, gaat maar wel bewerkelijk.
Suc6
JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door Endebendebus »

Heb een proefklinkmoer in het donordak geprobeerd volgens de "bout-ring-moer"methode maar het probleem is dat de klinkmoer meedraait; je kan hem moeilijk tegenhouden. (Of het gat te krap maken) Overigens heb ik een gereedschapverhuur gevonden die ze verhuurd. Voor 20 euri per dag gaan we dan maar niet zitten KL&^#$! :bonk
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Beckontheroad
Berichten: 2139
Lid geworden op: 13 jan 2007, 15:00
Locatie: Utrecht

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door Beckontheroad »

Endebendebus schreef:Heb een proefklinkmoer in het donordak geprobeerd volgens de "bout-ring-moer"methode maar het probleem is dat de klinkmoer meedraait; je kan hem moeilijk tegenhouden. (Of het gat te krap maken) Overigens heb ik een gereedschapverhuur gevonden die ze verhuurd. Voor 20 euri per dag gaan we dan maar niet zitten KL&^#$! :bonk

Mooie oplossing en suc6!

JB
--==There is a thin line between insanity and genius, I passed that line a long time ago==--
Gebruikersavatar
erik988
Berichten: 184
Lid geworden op: 01 feb 2007, 00:50
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door erik988 »

Ha Thomas,
Mooi dat je een tang kunt huren. Daar kun met boutje, moertje, ringetje niet tegenop. Zorg evengoed voor krappe gaatjes, want een losse blindklinkmoer is inderdaad #$%%*^^&+. Boor een halve mm kleiner en ruim het gat met dezelfde boor iets op (boor in het gat en onder een hoek eventjes het gat rond).
Succes!

Ps. heb je het dak al terug van de spuiter?
groet.
Al ruim 500.000 km plezier met de T4
http://www.camperbus.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://pectoralis.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Endebendebus
Berichten: 934
Lid geworden op: 02 nov 2008, 13:28
Locatie: Midden Nederland

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door Endebendebus »

Hoi Erik,
Ja, dat had ik ook in gedachten...dit in tegenstelling wat westfalia voorschrijft (9,4 mm) beter ietsie kleiner boren.
Ja het dak is gister terug van de spuiter teruggekomen...je herkent het niet meer terug. Alle onderdelen morgen bij elkaar scharrelen en de bus strippen. De maten van het donor dak al overgenomen op mijn eigen dak. Ik zal van de week foto's posten.
Groetjes Thomas
Groetjes Thomas
Tot camper omgebouwde politiebus (Waddeneiland) uit 2003, 2,5 tdi ACV, licht gekieteld.
Gebruikersavatar
doka Rick
Berichten: 437
Lid geworden op: 20 jan 2007, 20:14
Locatie: Lochem

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door doka Rick »

Wat ook werkt is de methode van boutje-moertje-ringetje-klinkmoer, maar dan op de plaats van het ringetje een strip die je een beetje buigt zodat je hem vast kunt houden tegen het meedraaien van de klinkmoer.

Zorg er dan wel voor dat je de bout door de klinkmoer laat steken opdat de gehele draad draagt, dan trek je de draad er niet uit.

ik ben het er mee eens dat de tang beter is, maar zie het als een tip die je kunt toepassen als je geen tang kunt huren en met een beetje beleid kom je een heel eind.

Groet Rick
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Blindklinkmoertang

Bericht door sgsdebruijn »

Voor een stabi is het wel een rotwerk ivm ruimte en het aantal :nuts
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Plaats reactie