Ik ben al een tijdje zoekende naar een VW T4 (of T5, maar die zijn in het algemeen boven het budget) camper, met hefdak, 4 slaapplaatsen, vijf zitplaatsen, genoeg kastruimte... En toen viel mijn oog vandaag op een T5, bouwjaar 2004, camperopbouw 2009, 121.000 op de teller, voor 7700 euro.

Daar wilde ik meer van weten (geen telefoon nummer) en ik mailde.
Vanavond antwoord. Dame zit in Engeland en is Amerikaans, haar Nederlandse man zit in de VS. Zij gaat naar de VS voor werk en wil de bus SNEL verkopen. Ze stelt een constructie voor via een firma waar zij de bus aflevert, ik aan betaal, en die dan mij de bus 5 dagen op proef geven om te checken en te besluiten of ik 'm wil of niet. De eerst voorgestelde firma vond ik niet echt betrouwbaar ogen, maar ze zegt dat het via TNT ook kan.
Ik wacht nu op een mailtje met een link naar desbetreffende service via TNT, ik ben benieuwd of de transaktie dan risicoloos kan.
Ik heb NAP-check uitgevoerd en kreeg een fout bij de kilometerstand, en niet als vermist opgegeven.
Wat denken jullie, is dit een scam of niet? Proberen ze me geld afhandig te maken danwel een gestolen auto te verkopen? En als dat niet helemaal duidelijk is, hoe krijg ik zekerheid of het kosjer is?
Ter inspiratie, hier een link naar foto's van de bus, ik wil wel zeker weten of het een scam is want deze bus is ver boven mijn beschikbare budget:
http://imgur.com/a/QJvmj#0
bij voorbaat dank voor enig antwoord,
Rik
PS Ik volg en doorzoek dit forum al langer, maar heb nu een aanleiding geconden iets te posten (en registreren)