Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Wat kan ik verwachten (paardentrailer)
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Wat kan ik verwachten (paardentrailer)
Heb nog niet zolang een T4 uit 1998 130.000 km op de teller,nu heb ik de paardentrailer altijd getrokken met dikke v6 benzineslurpende wagens.(ford scorpio 2.9) en dit was altijd een fluitje van een cent voor dat soort auto's.
Nu wil ik binnenkort eens met de T4 op pad met de trailer maar ben er een beetje huiverig voor, even ter vergelijk de scorpio 150+pk de T4 88 pk weetjewel.
Daarom mijn vraag kan ik met een gerust hart de trailer achter de T4 knopen en dan ook de snelweg nog op of ben ik gebonden aan de binnenwegen ??
Nu wil ik binnenkort eens met de T4 op pad met de trailer maar ben er een beetje huiverig voor, even ter vergelijk de scorpio 150+pk de T4 88 pk weetjewel.
Daarom mijn vraag kan ik met een gerust hart de trailer achter de T4 knopen en dan ook de snelweg nog op of ben ik gebonden aan de binnenwegen ??
Re: Wat kan ik verwachten (paardentrailer)
Bij trekkracht gaat het niet om pk,s maar om :love koppel!!!!!!!!!!!Bikevouwer schreef:Heb nog niet zolang een T4 uit 1998 130.000 km op de teller,nu heb ik de paardentrailer altijd getrokken met dikke v6 benzineslurpende wagens.(ford scorpio 2.9) en dit was altijd een fluitje van een cent voor dat soort auto's.
Nu wil ik binnenkort eens met de T4 op pad met de trailer maar ben er een beetje huiverig voor, even ter vergelijk de scorpio 150+pk de T4 88 pk weetjewel.
Daarom mijn vraag kan ik met een gerust hart de trailer achter de T4 knopen en dan ook de snelweg nog op of ben ik gebonden aan de binnenwegen ??
(die 150 pk bij die ford zijn ook pas beschikbaar bij 4000rpm)
bij een diesel is de kracht bij een veel lager toerental (optimaal koppel 2000 rpm) beschikbaar.. en daar gaat het om bij het optrekken heb je die kacht nodig, en dat is niet met 4000 rpm.
let wel van de 88 pk (blouwe I) versie zijn enkele productie jaren met te lichte koppelingsplaten (dit ivm de trailer)
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Matje hoe lang duurt het voor je op de 130 zit ??matje86 schreef:![]()
![]()
![]()
![]()
ik rij met een 1.9td met caravan 1200kg 130 op de snelweg(ssssssstiekem hoor)
verder is de trailer van mij 630 kilo leeg gewicht en mag in de trailer 1650 kilo laden, kwa keteken zit het wel goed mag op keteken 2 ton trekken maar had zomaar mijn twijfels of het een beetje te doen is met de T4
@ Frank, ik weet dat het om koppel draait de scorpio had zijn maximale koppel beschikbaar bij 2500 tpm, dit was wel met een automaat, als ik achter de scorpio de trailer had hangen met de paarden erin hoefde ik alleen mijn rem maar los te laten en het spul kwam in beweging, nadeel was wel dat het vaak iets te hard ging op de snelweg, de scorpio was een beest kwa trekken, nadeel was wel dat ie begon te zuipen als een dokwerker !!
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
nou kan vertellen dat het wel even duurt voor je op 130 km/h zit maar red het wel .het is net wat je gewent bent en wat mijn collega's hiervoor al zeggen het gaat om koppel.
maar waarom 130 km/h met een trailer ,waarom die haast?
als je zoveel haast heb blijf dan je ford rijden want dan valt een t4 je alleen maar tegen hoeveel pk die t4 zal hebben je blijft heb vergelijken met de ford.
maar nogmaals waarom 130km/h.
maar waarom 130 km/h met een trailer ,waarom die haast?
als je zoveel haast heb blijf dan je ford rijden want dan valt een t4 je alleen maar tegen hoeveel pk die t4 zal hebben je blijft heb vergelijken met de ford.
maar nogmaals waarom 130km/h.
- herman
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:02
- Locatie: Hendrik Ido Oostendam Schildmanskinderen groot en klein Sandelingen Ambacht
hang hem er maar rustig achter,
paard weegt rond de 600 kilo,
trailer maximaal 600 kilo,
nog een paard 600 kilo,
is totaal 1800 kilo dus kan er gemakkelijk achter,
maar dan moet je wel e achter b hebben.
succes.
zelfs met een oude 1900 td trok hij bij mijn een 2 paards trailer met 2 paarden er in.
nu een andere bus en die heeft veel meer koppel en dan ook nog met een automaat er in.
ik heb er zelfs een aanhanger er achter gehad van meer dan 2,5 ton,
en zelfs die liet hij niet staan , en dan ook gewoon in z,n D drive weg rijden.
paard weegt rond de 600 kilo,
trailer maximaal 600 kilo,
nog een paard 600 kilo,
is totaal 1800 kilo dus kan er gemakkelijk achter,
maar dan moet je wel e achter b hebben.
succes.
zelfs met een oude 1900 td trok hij bij mijn een 2 paards trailer met 2 paarden er in.
nu een andere bus en die heeft veel meer koppel en dan ook nog met een automaat er in.
ik heb er zelfs een aanhanger er achter gehad van meer dan 2,5 ton,
en zelfs die liet hij niet staan , en dan ook gewoon in z,n D drive weg rijden.
-
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 08 apr 2007, 17:12
- Locatie: 't Veld
- Contacteer:
Kees ,ik heb geen haast en wil zowiezo niet geen 130 rijden met een trailer en levende have erin.keescv schreef:nou kan vertellen dat het wel even duurt voor je op 130 km/h zit maar red het wel .het is net wat je gewent bent en wat mijn collega's hiervoor al zeggen het gaat om koppel.
maar waarom 130 km/h met een trailer ,waarom die haast?
als je zoveel haast heb blijf dan je ford rijden want dan valt een t4 je alleen maar tegen hoeveel pk die t4 zal hebben je blijft heb vergelijken met de ford.
maar nogmaals waarom 130km/h.
Waar het mij om te vragem was of het niet zo is dat ik de combinatie met moeite op de 80 krijg en dan niks meer overheb op bv een snelweg, je komt soms situaties tegen waarin een beetje meer gas geven en iets sneller vooruit gaan je soms uit hele vervelende situaties kan halen.
Nogmaals ik wil per defenitie geen 130 rijden met aanhanger.
het gewicht van een paard , de oplossing!!!!!
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- de blue devil
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
- Locatie: kielwindeweer
- Contacteer:
wij rijden al jaren met een paarde trailer en je verneemt niet eens dat ie er achter hangt heb er twee paarden geen centje pijn hoor . dus ik zou zeggen er achter met die hap
groet tonnie
groet tonnie
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl
Ook ik ondervind geheel geen problemen met het trekken van onze trailer (eigen gewicht 800 kg en 2 paarden, samen 1100 kg). Je merkt het een beetje in de acceleratie
maar als je wat hoger in de toeren rijdt komt echt wel goed van zijn plaats
,ik trek door tot ca. 2800 omw. Op de autobaan op de CC houdt 'ie 90 gemakkelijk vol tegen de bult op, die 5-cilinders zijn echt beresterk
Van schokken of stoten van de trailer merk je niks, T4 is een heel stabiel trekplatform (volgens meerdere 4x4-rijders zelfs beter dan hun auto's, daar "voel" je de trailer veel meer
)
Btw, ik heb een 102pk LWB
Vergis je echter niet in het gewicht van een trailer, meestal is het door de fabrikant opgegeven leeggewicht ECHT leeg gewogen, dus zonder tussenschot, rubbermat en andere afwerking, kost je nog wel een paar kilo's



Van schokken of stoten van de trailer merk je niks, T4 is een heel stabiel trekplatform (volgens meerdere 4x4-rijders zelfs beter dan hun auto's, daar "voel" je de trailer veel meer

Btw, ik heb een 102pk LWB

Vergis je echter niet in het gewicht van een trailer, meestal is het door de fabrikant opgegeven leeggewicht ECHT leeg gewogen, dus zonder tussenschot, rubbermat en andere afwerking, kost je nog wel een paar kilo's


1e Wet van Constructie: maak de onderdelen te groot en sla en dan net zo lang op tot het past!
- de blue devil
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 02 jun 2007, 18:46
- Locatie: kielwindeweer
- Contacteer:
dirk wij rijden op de snel weg waar het kan met gemak 120 ik weet dat het niet mag maar als je wedsrtrijden draait en je moet 1enhalf uur in de auto zitten ga je al snel boven je boekje en dan schiet het lekker op .
nog steeds leuk het t4 gebeuren//////foto te zien op 1056 http://www.nmmluchttechniek.nl