Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Medeforumleden (wat deftig),
Ik heb mijn 5 GP 180 pk even laten kietelen bij JD. Dat gaat lekked nu. Alleen heeft de gasresponse wat bedenktijd nodig. Das wel vervelend bij inhalen enzo. Zou er dat nog uit te halen zijn? Ik heb dit ook even naar jd gestuurd, maar die zijn op vakantie heb ik begrepen. Verders, fijne bak :klappen .
Gr. Chris
Ik heb mijn 5 GP 180 pk even laten kietelen bij JD. Dat gaat lekked nu. Alleen heeft de gasresponse wat bedenktijd nodig. Das wel vervelend bij inhalen enzo. Zou er dat nog uit te halen zijn? Ik heb dit ook even naar jd gestuurd, maar die zijn op vakantie heb ik begrepen. Verders, fijne bak :klappen .
Gr. Chris
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Maandags is JD gesloten, morgen zijn ze er gewoon weer.
gr, Jan.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Ook de andere motorvarianten hebben er last van.
Heeft denk ik te maken met alle milieu eisen van deze tijd.
Je kunt eens informeren of een dpf delete zin heeft.
Waar is het vermogen op uitgekomen ?
Heeft denk ik te maken met alle milieu eisen van deze tijd.
Je kunt eens informeren of een dpf delete zin heeft.
Waar is het vermogen op uitgekomen ?
T5 GP Multivan Edition 25
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
heeft niks met emissie te zien, ik weet dat VW en audi de 2.0 motoren een aanpassing gaf in die richting een paar jaar terug, massaal veel vliegwielen stuk en turbo's de gasrespons is dan softwarematig aangepast tot ergernis van veel bestuurders...
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Yep ..daar zijn speciale plug and play modules voor die de respons op het gaspedaal verhogen....speedbuster heeft ze en volgens mij nog een paar fabrikanten...effe googlen
Mvg sep
Mvg sep
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
O, en ik maar denken dat het (mede) aan de partikel filter ligt.
T5 GP Multivan Edition 25
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Ik ben vandaag bij JD Engeneering geweest, heb er 90Nm en 65 PK bij gekregen en weet nu wat je bedoelt.
Het gaat als de brandweer maar het duurt lang voordat hij echt op het gas reageert.
Lijkt wel of de turbo veel later in komt.
Heb je al antwoord van (ik neem aan) Mark?
Ik zal ze ook even een berichtje sturen.
Het gaat als de brandweer maar het duurt lang voordat hij echt op het gas reageert.
Lijkt wel of de turbo veel later in komt.
Heb je al antwoord van (ik neem aan) Mark?
Ik zal ze ook even een berichtje sturen.
gr, Jan.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
http://www.pedalbox.com/nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor het geval dat ze er bij JD niets mee kunnen ..softwarematig dan ...
Voor het geval dat ze er bij JD niets mee kunnen ..softwarematig dan ...
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Gaspedaal respons heeft te maken met de alfawaarde in de software.
Dit zou JD aan moeten kunnen passen..
Dit zou JD aan moeten kunnen passen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Nee, ik heb nog niks van Marc gehoord. Wel een PB gestuurd. Mail naar hem werkt niet. Heb nu 225 pk en 520nm. Das dan wel weer lekker haha. Ff afwachten op de reactie van Mark. Gr. Chris. 

Laatst gewijzigd door Chrisvv op 15 aug 2012, 06:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Ik heb wel al een mail.
Dit klopt niet vind ik, we hebben namelijk 2 totaal verschillende motoren.
Beste Jan,
Dat is een beetje een eigenschap van de 1.6 TDI, echter doordat je MEER koppel gaat draaien, gaat dit meer opvallen, hij komt pas echt los als de turbo er volledig bij in komt (origineel komt die ‘duw’ geheel niet, dus dan merk je dat minder).
Maar mogelijk dat hier nog wel wat mee te doen is. Ik zal Jeroen eens vragen de file van deze Caddy hier op na te zien.
Met vriendelijke groet,
Mark
Dit klopt niet vind ik, we hebben namelijk 2 totaal verschillende motoren.
Beste Jan,
Dat is een beetje een eigenschap van de 1.6 TDI, echter doordat je MEER koppel gaat draaien, gaat dit meer opvallen, hij komt pas echt los als de turbo er volledig bij in komt (origineel komt die ‘duw’ geheel niet, dus dan merk je dat minder).
Maar mogelijk dat hier nog wel wat mee te doen is. Ik zal Jeroen eens vragen de file van deze Caddy hier op na te zien.
Met vriendelijke groet,
Mark
gr, Jan.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Ben benieuwd of het bij jou is opgelost Chris.
Mijn auto gaat dinsdag terug en krijg van hun een ruilauto mee.
Krijg een chip op maat.
Mijn auto gaat dinsdag terug en krijg van hun een ruilauto mee.
Krijg een chip op maat.
gr, Jan.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Jan, ik heb nog geen reactie van mark gehad. Misschien dat hij mijn bericht niet heeft aangekregen. Ik ga het opnieuw proberen. Gr. Cjris
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Hallo Wjwellers,
De twee massa vliegwielen hebben vooral problemen het hoge koppel bij lage toerentallen.
Ga je de vorige 174 pk en de 180 pk chippen, dan is het zaak niet het extra koppel ook nog eens bij de lage toeren in te laten komen.
Ik denk dat jd juist een beetje terughoudend is met het koppel in de lage toerentallen.
Komt het extra vermogen er later bij wat hogere toeren er wel bij dan is het verschil duidelijk aanwezig.
Het koppel er al bij lagere toeren in te laten komen zal voor jd niet zon probleem zijn, maar zal het je wel ten sterkste afraden denk ik.
Gaat je eerder dan nu al vaak het geval is problemen met je koppeling en vliegwiel opleveren.
Succes allemaal.
De twee massa vliegwielen hebben vooral problemen het hoge koppel bij lage toerentallen.
Ga je de vorige 174 pk en de 180 pk chippen, dan is het zaak niet het extra koppel ook nog eens bij de lage toeren in te laten komen.
Ik denk dat jd juist een beetje terughoudend is met het koppel in de lage toerentallen.
Komt het extra vermogen er later bij wat hogere toeren er wel bij dan is het verschil duidelijk aanwezig.
Het koppel er al bij lagere toeren in te laten komen zal voor jd niet zon probleem zijn, maar zal het je wel ten sterkste afraden denk ik.
Gaat je eerder dan nu al vaak het geval is problemen met je koppeling en vliegwiel opleveren.
Succes allemaal.
Re: Reactietijd gaspedaal 5GP 180 pk
Ik denk dat Jeroen ook wel wat aan jou responstijd kan veranderen Chris.
Ik kreeg vanmiddag deze uitdraai van Mark.
De rode lijnen is een run van voor het chippen en de blauwe hoe hij nu is.
Een verdubbeling van de PK,s
Ik kreeg vanmiddag deze uitdraai van Mark.
De rode lijnen is een run van voor het chippen en de blauwe hoe hij nu is.
Een verdubbeling van de PK,s

- Bijlagen
-
- vergelijk mini.jpg (66.86 KiB) 1893 keer bekeken
gr, Jan.