
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Oei, dan had je het uiteindelijk toch nog zwaar te pakken 

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Rafke 108
- Berichten: 691
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
- Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
ziet er mooi uit allemaal!
zal binnenkort nog es binnenspringen ;-)
zal binnenkort nog es binnenspringen ;-)
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster

Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07
Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
sidebars zitten er ook onder :

ik vind de bevestiging wel knap : deze zitten vast in de "drempels" onderaan , ipv aan de steunpunten , dus alles blijft "vrij" om er een rolkrik onder te zetten .

ik vind de bevestiging wel knap : deze zitten vast in de "drempels" onderaan , ipv aan de steunpunten , dus alles blijft "vrij" om er een rolkrik onder te zetten .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: T5 bijgekocht
Pascal-141 schreef:Gisteren de T5 even wat extra vitaminen gegeven![]()
Ik had de laatste tijd al gemerkt dat de bus steeds vaker begon te regenereren (om de 500km ongeveer), en ik wou daar vanaf. Dus heb ik de software laten aanpassen om het DPF/ regenereren uit te schakelen , en meteen ook te laten chippen . De software aanpassing is gebeurd bij Johan en Peter(Multivan Generation)
Na het chippen vond ik het verwachtte extra vermogen toch nog tegenvallen in eerste instantie , dus werd de software nogmaals aangepast naar mijn wensen . Na de aanpassingen was de toename van het vermogen beter voelbaar in het toerengebied waar ik het wou : tussen 1500 en 3000tr/min. Ik wou de aanpassing vooral op soepelheid , en trekkracht onderin. PK's bij hoge toerentallen intresseren me niet ,het blijft een diesel , dus ik wil op koppel rijden, als ik hoge toeren wil rijden, dan koop ik wel een Honda .![]()
De trekkracht was nu beter aanwezig , maar nog niet 100% zoals ik het wou , maar ik had een sterk vermoeden dat dat vooral zou kunnen liggen aan het feit dat de DPF al zo vaak regenereerde ... En dat de DPF waarschijnlijk gedeeltelijk verstopt zou zitten.
Na de softwareaanpassing en gezellige babbel met Peter , ben ik naar huis gereden en heb ik thuis de DPF eronderuit gehaald en ik zag meteen dat er stukken van het inwendige van de DPF gewoon los lagen in de behuizing. Ik merktte ook op dat er zelfs al afgebroken stukken "ontbraken" , waarchijnlijk zijn die langs de achterste sensor doorgeblazen , recht de uitlaat in...
Ik heb de filter helemaal verwijderd uit de DPF , omdat dit toch alleen maar voor blokkage zorgde. (de DPF demonteren is trouwens een simpele klus , op 20min heb je'm op de bank liggen)
De lege DPF terug gemonteerd , en gaan testrijden , en vanaf de eerste meters meteen een veel hogere trekkracht waarneembaar ! Je hoort de turbo nu ook duidelijk "spinnen"De DPF zorgde dus echt wel voor een te hoge tegendruk wegens gedeelelijke verstopping . De bus trekt stevig door nu , reeds vanaf 1500tr , gaat nu heel soepel in 1 ruk van lage naar hoge toeren , hernemingen zijn stukken beter , en ik vermoed dat hij ook een stuk zuiniger zal worden.(ik vermoed zo'n 1L/100km).
Ben best tevreden nu![]()
Johan en Peter : bedankt !!
Precies hetzelfde gehad !!! Ook losse brokken in mijn DPF . De brokstukken lagen tegen de
achterste sensor aangepropt ! Na chippen en DPF eronder vandaan 15% zuiniger en trekt van
0-100 in minder dan 10 sec.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Grappige foto...vooral dat zeildoek hefdakje "lijkt"mooi....Pascal-141 schreef:sidebars zitten er ook onder :
ik vind de bevestiging wel knap : deze zitten vast in de "drempels" onderaan , ipv aan de steunpunten , dus alles blijft "vrij" om er een rolkrik onder te zetten .

En zijn de sidebars nou zo kort? Of zitten er zwarte einden op?
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
parkeerplaats komt me bekend voor.........circuit zolder????
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Nee haha, op de parking bij mij op het werk.mulrivan-edition schreef:parkeerplaats komt me bekend voor.........circuit zolder????

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Die bevestiging triggert mijn interesse, Wat nu als je bij een net te krap genomen bocht schade rijd?Pascal-141 schreef:sidebars zitten er ook onder :
ik vind de bevestiging wel knap : deze zitten vast in de "drempels" onderaan , ipv aan de steunpunten , dus alles blijft "vrij" om er een rolkrik onder te zetten .
Daar zijn de sidebars toch eigenlijk voor bedoeld (bij mijn vrouw was het in ieder geval nodig

Bij mij hebben mijn sidebars zeker enkele honderden euro's schade voorkomen.
Ben benieuwd hoe dat hierbij zit?
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
misschien volgende keer maar de vrouw inruilen dan?Daar zijn de sidebars toch eigenlijk voor bedoeld (bij mijn vrouw was het in ieder geval nodig )
Bij mij hebben mijn sidebars zeker enkele honderden euro's schade voorkomen.

lijkt er anders wel veel op met die dennenbomenNee haha, op de parking bij mij op het werk.
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
JP , de bevestiging van deze sidebars is minstens even stevig als die van de sidebars die de bevestiging aan de kriksteun hebben.
Ik zal komend weekend eens een foto maken van hoe de bevestiging zit.
Ik zal komend weekend eens een foto maken van hoe de bevestiging zit.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Nou dat is ook het enige minpuntje van mijn vrouw, Daar kunnen veel vrouwen een puntje aan zuigenmulrivan-edition schreef:misschien volgende keer maar de vrouw inruilen dan?Daar zijn de sidebars toch eigenlijk voor bedoeld (bij mijn vrouw was het in ieder geval nodig )
Bij mij hebben mijn sidebars zeker enkele honderden euro's schade voorkomen.![]()

Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Super! Ik ben benieuwd, want het ziet er strak uit!Pascal-141 schreef:JP , de bevestiging van deze sidebars is minstens even stevig als die van de sidebars die de bevestiging aan de kriksteun hebben.
Ik zal komend weekend eens een foto maken van hoe de bevestiging zit.
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Ze zijn alvast makkelijk te monteren, ik heb ze op 45 minuten gemonteerd. Niet nodig om gaten te boren ,alles word gemonteerd in bestaande gaten.JP schreef:Super! Ik ben benieuwd, want het ziet er strak uit!Pascal-141 schreef:JP , de bevestiging van deze sidebars is minstens even stevig als die van de sidebars die de bevestiging aan de kriksteun hebben.
Ik zal komend weekend eens een foto maken van hoe de bevestiging zit.
Benodigd gereedschap : sleutel 13 en 17 en een zaagblad van metaalzaagje ,of een goede cutter. That's it .

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Ben vandaag even gaan shoppen in Essen (Motorshow) , en heb me een setje DRL's aangeschaft .
Het zijn er van Dectane geworden , dus pasklaar om in de multivanbumper zo in te bouwen . (Met de nodige E-keuring erbij , en ze gaan ook branden aan 50% lichtsterkte wanneer de normale verlichting aangaat , en met een coming home functie ingebouwd) .
Ik zal ze in een van de komende dagen eens spuiten , en dan monteren .
Deze dus : https://www.dectane.de/MODULITE-Tagfahr ... 03-09.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn er van Dectane geworden , dus pasklaar om in de multivanbumper zo in te bouwen . (Met de nodige E-keuring erbij , en ze gaan ook branden aan 50% lichtsterkte wanneer de normale verlichting aangaat , en met een coming home functie ingebouwd) .
Ik zal ze in een van de komende dagen eens spuiten , en dan monteren .
Deze dus : https://www.dectane.de/MODULITE-Tagfahr ... 03-09.html" onclick="window.open(this.href);return false;

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: T5 bijgekocht ... en we gaan wat aanpassen ...
Vandaag eindelijk tijd gemaakt om de Dagrijverlichting te monteren ...
Dit is het resultaat:
lichten uit : DRL aan

lichten aan : DRL aan 50%


Dit is het resultaat:
lichten uit : DRL aan

lichten aan : DRL aan 50%


My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper