Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

druklager past niet ????

vragen over de T4
Plaats reactie
diplomanta
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

druklager past niet ????

Bericht door diplomanta »

Hallo WJW-ers . Ik heb een probleem met de koppeling van mijn ex-:T4politie , een 2.0 benzine op gas
Afgelopen week gierde hij met schakelen , dus vermoeden was druklager.
Dit vermoeden werd bevestigd
het druklager kwam er in kleine onderdeeltjes uit

De koppeling en drukgroep zitten alweer op de motor.
Maarr.... het bijgeleverde druklager valt in de gaffel met een stukje kunsstof , en dit gaat erg licht.en zit dus nauwelijks vast.
Als je de gaffel los in de hand hebt met het lager er onder , valt het er zo goed als vanzelf weer af..
wat ik van het originele druklager heb kunnen terugvinden , lijkt daar alles van ijzer .
dus ook het gedeelte wat tegen de gaffel zit

Weet iemand hoe dit zit , of hoort te zitten.

beide koppelingen zijn van LUK , wat ik er voor heb gekocht , en wat eruit kwam..
Bij de Database van de brezan stond er maar 1 mogelijke set in
De verdamper is wel gereviseerd ..., en weer terug geplaatst.
is er tenminste iets vooruitgang.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

groeten Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: druklager past niet ????

Bericht door Roger B. (11)61 »

vaak zit een druklager niet echt vast in de gaffel, maar met een kunststof "haakje" achter de gaffel gehaakt.

dit is vooral voor de montage, niet voor tijdens het gebruik, tijdens gebruik kan het lager niet weg omdat het om de priseas zit en tussen gaffel en drukgroep opgesloten zit.


ik kan me dus voorstellen dat wat jij omschrijft niet iets is wat niet zo hoort.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
diplomanta
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: druklager past niet ????

Bericht door diplomanta »

Roger B. (11)61 schreef:vaak zit een druklager niet echt vast in de gaffel, maar met een kunststof "haakje" achter de gaffel gehaakt.

dit is vooral voor de montage, niet voor tijdens het gebruik, tijdens gebruik kan het lager niet weg omdat het om de priseas zit en tussen gaffel en drukgroep opgesloten zit.


ik kan me dus voorstellen dat wat jij omschrijft niet iets is wat niet zo hoort.
Bedankt voor je reactie .
Of iets klopt of niet is natuurlijk als je het niet in handen hebt altijd lastig te beoordelen :knipoog
Maar we zijn er achter dat het niet klopte.
Terug geweest naar de Brezan , en die hebben een nieuwe set besteld om te zien of het druklager anders was .
Ze dachten aan misschien fabricagefout.

Druklager bleek inderdaad heel iets anders , en had metalen "haakjes"die om de gaffel klemmen.
Het lager uit de eerste set was niet eens van LUK , maar van INA , en was dus verwisseld door een klant , en weer retour gedaan naar de brezan.. :politie
Hebben ze toch weer een paar tientjes bespaart , en mij een hoop uren en frustratie bezorgd :groteogen

Maar de koppeling doet het weer . Dat is het belangrijkste :wjw
Mooi wit is niet lelijk .
Plaats reactie