- Monteren
- IMG_1038k.jpg (17.12 KiB) 3106 keer bekeken
En toen de verf een beetje droog was weer alles in elkaar zetten. Tenminste ...
... Ik had een 3/8 momentsleutel maar mijn 3/8 doppendoos had geen 16 en geen 18. Geïmproviseerd met een tussenstukje zodat ik mijn 1/4 doppen erop kon zetten.
Daar had ik namelijk wel een 16 en 18 in. Maar bij de eerste bout brak mijn tussenstukje in twee delen.

Weer naar de gereedschappenwinkel voor verloopstukjes, en meteen doppen 16 en 18 in 3/8 erbij. Nu kan ik alle kanten op.
... Toen ik de tweede schokbreker monteerde hoorde ik een klein krakend geluidje ...
Ik heb nog zitten kijken waar dat vandaan kon komen maar kon niets ontdekken.
Tot ik de (tegenhoud-) steeksleutel 50 los wilde halen ... grrr deze had ik muur en muurvast klemgedraaid tussen de schokbreker en de draagarm.
Dus weer los halen.

- Links de bout van de stabi
- IMG_1036k.jpg (9.42 KiB) 3106 keer bekeken
Waar ik wel weer heel blij mee was dat was dat ik destijds bij de montage van de stabi naar de goede raad had geluisterd om de bouten wat langer te nemen. Nu is deze montage veel makkelijker dan met de standaard -te korte- boutjes. Podkrik bewees goede hulp met het positioneren, en indrukken van de rubbers.
Peter Multivan deed het heel wat sneller.
http://www.eldiape.com/schokdempers/schokdempers.htm
Maar ik heb het nu ook voor elkaar. De voorzijde komt later.
Wat heb ik gebruikt:
701513031C Schokbreker versterkt (2)
701513121 Demping ring onderaan schokbreker (4)
251413431 Plaat demping ring (2)
N10228901 Bouten onderzijde schokbreker (2)
7D0511147A Veerplaat bovenaan (1)
7D0511147B Veerplaat bovenaan dik (1)
7D0511147A Mof op veerschotel onder (2)
Ik wilde meteen kijken of ik met dikkere veerplaat bovenaan de 'Westy lean' wat op kon heffen, maar hier zal ik nog en tweede plaat bij moeten stoppen. Die had ik ook meebesteld voor de zekerheid. Maar dat komt ook later wel weer.
Hoe rijdt dat nu? Geen idee eigenlijk ... het lijkt wat rustiger op langsribbels. Maar ik heb nog maar een kort stukje gereden. Dus dat zullen we nog moeten uitvinden.
Groeten,
Odorf