RITC schreef:
Welke bandenspanning kan ik het beste doen???
Heb nu 3,7 voor en achter 3,9
Volgens mij heb je er te veel inzitten zo, zelfs over de max. van de band.
Kijk even op de zijkant naar de kleine lettertjes. Daar staat een max. waarde in Psi en KPa (100 KPa = 1 bar).
Waarschijnlijk zal dat max. 44 of 51 Psi zijn, dus zo'n 3.0-3.5 bar. Rond de 3 bar zal zat voor zo'n lege bus + benzine motor.
Dank je wel Dennis.
Dat gaan we dus ff aanpassen, de bus rolde wel fijn met de harde banden
Bandenspanning is afhankelijk of je veel vol of leeg rijdt.
Van mij mag de zomer komen haha, van het weekend een vw meeting hier in het dorp.
Haha klopt, blijft deze hoogte. Geen verlaging voor mij.
Ligt altijd wel gereedschap in de bus, maar dat is niet veel aan gewicht.
Welke bandenspanning kan ik het beste doen???
Heb nu 3,7 voor en achter 3,9
Mooi hé
Wat betreft de bandenspanning : ik dacht dat die banden max. 3,4bar erin mochten hebben . Dus ik zou er 3,3 bar indoen . (Kijk even na wat er op de zijkant vd banden staat , dan ben je zeker )
Maar 3,7 en 3,9 is toch teveel hoor .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Bandenspanning is afhankelijk of
je veel vol of leeg rijdt.
Van mij mag de zomer komen haha, van het weekend een vw meeting hier in het dorp.
Haha klopt, blijft deze hoogte. Geen verlaging voor mij.
Ligt altijd wel gereedschap in de bus, maar dat is niet veel aan gewicht.
Dinsdag worden de homokineet, wiellager, remschijf en remblokken nagekeken, hopelijk valt de schade mee.
Bumpers zitten in de primer. Nu hopen dat ik aan het eind van de maand weer aan het werk mag en kan
RITC schreef:Dinsdag worden de homokineet, wiellager, remschijf en remblokken nagekeken, hopelijk valt de schade mee.
Bumpers zitten in de primer. Nu hopen dat ik aan het eind van de maand weer aan het werk mag en kan
Je hebt het ook over schuren als je de auto opgekrikt hebt .
Schuren en kraken lijken mij 2 verschillende dingen..
als je de auto opkrikt en je draait aan het wiel hoor je meestal wel dat de remmen heel licht aanlopen , eerder licht slepen .
het mag het wiel in ieder geval niet duidelijk afremmen.
diplomanta schreef:Wanneer treed het gekraak op dan .
Je hebt het ook over schuren als je de auto opgekrikt hebt .
Schuren en kraken lijken mij 2 verschillende dingen..
als je de auto opkrikt en je draait aan het wiel hoor je meestal wel dat de remmen heel licht aanlopen , eerder licht slepen .
het mag het wiel in ieder geval niet duidelijk afremmen.
Klopt is inderdaad niet het zelfde. Dat schuren van de remmen hoort dus haha.
Bij langzaam rijden hoor je het echt knarsen/kraken, hoe meer snelheid en hoe rechter de weg is het geluid minder.
Net even de zoekfunctie gebruikt. Het geluid lijkt van rechts te komen maar volgens de zoekfunctie kan het probleem ook links zitten.