Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

natte vloer t4 camper '91

vragen over de T4
Plaats reactie
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

natte vloer t4 camper '91

Bericht door paulkr »

onze t4 camper heeft een vochtige plek in de (vloer)bedekking. deze plek centreert zich tussen de roosters van de standkachel en de ventilatie op de vloer direct achter de voorstoelen. ik heb deze roosters gedemonteerd, de houten vloerplaat is ook nat, de metaalplaat eronder vertoont geen roest. de vloerbedekking van het verhoogde deel bij de voorstoelen heb ik omhoog kunnen vouwen. tot mijn grote verbazing blijkt de vloer en de plastic onderzijde van de vloerbedekking ook vochtig. voordat ik de voorstoelen ga verwijderen; heeft iemand enig idee waar dit vocht vandaan kan komen?

ik heb onder de bus gelegen en zover mogelijk globaal gekeken naar vochtsporen; er zijn geen verse vocht-/roestplekken in vloerplaat, frame of leidingwerk zichtbaar. de brandstoftank zit goed in de weg om de bovenliggende vloerplaat te kunnen inspecteren. wel lijkt het erop dat het aangekoekt vuil en stof in de dwarse kokerbalk donkere verkleuringen vertoont. of dit vocht is kan ik niet beoordelen.

natuurlijk heb ik eerst het dak bekeken, het matras en het bedbodem/plafond vertoont geen vochtplekken en ze zijn krukdroog. regenwater van boven is dus uitgesloten. het rubber rondom de vulpijp van de brandstof doet zijn werk ook naar behoren. verder is er aan de binnenkant nergens een spoor van lekkage te zien, vuil- en schoonwatertank zijn leeg, ruitensproeiervloeistoftank nog helemaal vol, koelwaterpeil voldoende. meer wateropslag ín de bus kan ik niet bedenken.

mijn idee is dat regenwater vanuit het motorcompartiment zich een weg zoekt tussen de vloer en de vloerbedekking bij de voorstoelen, of dat dit omhoogspattend water is dat zich via de (onbeschermde) vloeropening van de versnellingspook tussen de vloerbedekking en de vloer nestelt.

wie heeft een goed/beter idee?
en een oplossing?

paul
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door matje86 »

viewtopic.php?f=2&t=268&p=1623&hilit=le ... raam#p1623" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door Multivan Generation »

Ik gok op een lekke kachel, die in je dashboard zit,
of toch afdichting bij de rubber blokken die niet 100% afdichten...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door paulkr »

via de voorruit is een goede mogelijkheid, het schijnt niet de orginele ruit te zijn, er is ooit een getint raam is gezet en slecht afgewerkt. vervanging ervan staat wel op de onderhoudswensenlijst, dit toch maar een grotere prioriteit geven.

water uit de kachel?
rubberen blokken?
help?
kun je hier meer over vertellen?
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33896
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door Multivan Generation »

kachel radiateur defect, kachel lekt.. Mis je ook koelvloeistof?
Blokken in de regengoten, die willen, zeker bij een oudere California, aan de onderzijde wel eens water doorlaten,
aan de bovenzijde is de rails daar overheen geschroefd, en die kit kan ook gaan krimpen,
met lekkage tot gevolg.

Een slechte raamsponning aan de voorzijde, dus veel roest kan ook goed.
Heb je eens geproefd aan dat water?
Lijkt vreemd, maar dan kun je koelvloeistof uitsluiten.
Neem ook eens contact op met Odorf, of kijk in zijn topic op T4 projectenforum.
ook een oude California en had daar ook wat waterprobleem mee.
Kan bijvoorbeeld ook via de schuifruit links komen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door Leo45 »

Lekke afvoer van je gootsteen op de vuilwatertank.

L
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: natte vloer t4 camper '91

Bericht door odorf »

Heb je achter de bestuurdersdeur een klapraam? (of schuifraam)

Dan ben ik bang ik dat daar het rubber van lekt :groteogen
viewtopic.php?f=12&t=37980

Groeten,
Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Plaats reactie