Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Offroad met T4?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 mar 2013, 08:51
Offroad met T4?
Op Youtube zie je veel filmpjes waar T4 of T5 offroad rijden.
Met spinnende banden bewegen ze zich voort.
Ik ben zelf een Nissan Patrol rijder en ga regelmatig met een daktent de bergen in.
De daktent is geweldig maar mijn leeftijd vraagt om meer comfort.
Om die reden ben ik me aan het oriënteren naar een auto waar ik in kan slapen maar ook behoorlijk in kan staan.
Met mijn 1.95 zijn breedte slapers uit den boze.
Wij gaan nu regelmatig off the road en dat wil ik behouden.
De hoogte hoeft geen probleem te zijn want het hefdak is een ideale oplossing.
Is de T4 of T5 geschikt om of the road te gaan?
Heeft de T4 een automatische sperdifferentieel?
Kan de bodemplaat verhoogt worden?
Met spinnende banden bewegen ze zich voort.
Ik ben zelf een Nissan Patrol rijder en ga regelmatig met een daktent de bergen in.
De daktent is geweldig maar mijn leeftijd vraagt om meer comfort.
Om die reden ben ik me aan het oriënteren naar een auto waar ik in kan slapen maar ook behoorlijk in kan staan.
Met mijn 1.95 zijn breedte slapers uit den boze.
Wij gaan nu regelmatig off the road en dat wil ik behouden.
De hoogte hoeft geen probleem te zijn want het hefdak is een ideale oplossing.
Is de T4 of T5 geschikt om of the road te gaan?
Heeft de T4 een automatische sperdifferentieel?
Kan de bodemplaat verhoogt worden?
Re: Offroad met T4?
keuze genoeg
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=vw+ ... sacat=9800" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=vw+ ... sacat=9800" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Offroad met T4?
deze is een mooie basis:
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Syncro-AXL ... 5d3bddb985
goede motor met veel reserve, perfect onderhouden.
Okee veel kilometers maar hoeft geen probleem te zijn..
http://www.ebay.de/itm/VW-T4-Syncro-AXL ... 5d3bddb985
goede motor met veel reserve, perfect onderhouden.
Okee veel kilometers maar hoeft geen probleem te zijn..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Offroad met T4?
Ja extreme filmpjes maken van Transporters in terrein is niet zo'n kunst. Stoer doen is een. Stoer zijn is twee.
Kracht/gewicht verhouding is OK. Banden zijn aan te passen. Aandrijflijn met Haldex of Syncro is af fabriek leverbaar incl optionele sperren op de achteras. De meeste exemplaren hebben ook een elektronische sper. Meningen over dat laatste zijn verdeeld. Het essentiële verschil is echter robuustheid in relatie tot levensduur. Een T4/T5 Transporter, ook met 4x4, is in basis ontworpen als on-road transportbus en geen off-road terreinwagen. Een modern kokerbalken chassis en straat-wielophanging. Een Nissan Patrol kan aframmelingen doorstaan waar een transportbus instantaan op sneuvelt. Neemt niet weg dat een Transporter een fantastische reiswagen is gebleken waar je ook off road ver mee kan komen. Zand, grind en klei: prima, grote rotsblokken: lijkt minder geschikt.
Op dit forum zal je niet zo veel off-road fanaten treffen.
Af fabriek kun je eens kijken naar een T5 Panamericana. Geen idee of het er alleen stoer uitziet of dat die dingen ook stoer zijn. De ombouw specialist voor terrein Transporters is http://www.seikel.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Bodem beschermingsplaten, verhoging, portaalassen, aangepaste wielen, lieren etc etc. Nederlander met veel ervaring met terrein Transporters is Marc Peters: http://www.mobylhome.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. NB in Nederland moet je zoeken naar een 2e hands 4x4 Transporter en dan tegen gepeperde prijzen. In Duitsland zijn 4x4 Transporters heel gewoon; 1:3 van de T5en is er mee uitgerust.
Kracht/gewicht verhouding is OK. Banden zijn aan te passen. Aandrijflijn met Haldex of Syncro is af fabriek leverbaar incl optionele sperren op de achteras. De meeste exemplaren hebben ook een elektronische sper. Meningen over dat laatste zijn verdeeld. Het essentiële verschil is echter robuustheid in relatie tot levensduur. Een T4/T5 Transporter, ook met 4x4, is in basis ontworpen als on-road transportbus en geen off-road terreinwagen. Een modern kokerbalken chassis en straat-wielophanging. Een Nissan Patrol kan aframmelingen doorstaan waar een transportbus instantaan op sneuvelt. Neemt niet weg dat een Transporter een fantastische reiswagen is gebleken waar je ook off road ver mee kan komen. Zand, grind en klei: prima, grote rotsblokken: lijkt minder geschikt.
Op dit forum zal je niet zo veel off-road fanaten treffen.
Af fabriek kun je eens kijken naar een T5 Panamericana. Geen idee of het er alleen stoer uitziet of dat die dingen ook stoer zijn. De ombouw specialist voor terrein Transporters is http://www.seikel.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Bodem beschermingsplaten, verhoging, portaalassen, aangepaste wielen, lieren etc etc. Nederlander met veel ervaring met terrein Transporters is Marc Peters: http://www.mobylhome.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. NB in Nederland moet je zoeken naar een 2e hands 4x4 Transporter en dan tegen gepeperde prijzen. In Duitsland zijn 4x4 Transporters heel gewoon; 1:3 van de T5en is er mee uitgerust.
VW T6.1 | kastenwagen Ivoor | 7 januari 2022
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
̷V̷W̷ ̷T̷4̷ | ̷1̷.̷9̷T̷D̷ ̷A̷B̷L̷/̷A̷Y̷E̷ ̷-̷ ̷k̷a̷s̷t̷e̷n̷w̷a̷g̷e̷n̷ ̷-̷ ̷P̷a̷p̷r̷i̷k̷a̷r̷o̷t̷ ̷ ̷-| ̷5̷ ̷s̷e̷p̷t̷e̷m̷b̷e̷r̷ ̷1̷9̷9̷0̷
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Offroad met T4?
Ron phillipo is denk ik degene met de best 4*4 geprepareerde T5 hier op het forum, en volgens mij is het tevens een camper.
Ik denk wel dat een T5 duurder is in onderhoud dan een T4.
Ik denk wel dat een T5 duurder is in onderhoud dan een T4.
-
- Berichten: 5456
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
- Locatie: Frankrijk Vienne
Re: Offroad met T4?
Heb jij nog mooie off-road opnames Donald? 

2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
2018 Hyundai Tucson diesel
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Offroad met T4?
Ja maar niet in het voordeel van de T5Egbert&Manon schreef:Heb jij nog mooie off-road opnames Donald?

- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Offroad met T4?
Ralph gebruikt zijn Westfalia T4 syncro al jaren naar alle tevredenheid , hij doet er ook lange reizen mee , en is niet vies om te off-roaden .
http://www.t4forum.de/wbb3/board19-tech ... tour-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;
Google ook maar eens naar "syncrotreffen am mammutpark" , om het offroaden met een syncro te zien.
Wanneer een T4 syncro word verhoogd , en voorzien van de juiste offroadbanden , kom je er al een heel eind mee.
http://www.t4forum.de/wbb3/board19-tech ... tour-2012/" onclick="window.open(this.href);return false;
Google ook maar eens naar "syncrotreffen am mammutpark" , om het offroaden met een syncro te zien.
Wanneer een T4 syncro word verhoogd , en voorzien van de juiste offroadbanden , kom je er al een heel eind mee.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Offroad met T4?
met die bandjesmatje86 schreef:keuze genoeg
http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=vw+ ... sacat=9800" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/T4-syncro-Pritsc ... 3f23661327" onclick="window.open(this.href);return false;
zal die niet snel zich vastrijden!!!!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Offroad met T4?
wat is offroad? is dat een landweggetje met wat nattigheid, of wil je gekke dingen doen waar een stevig geprepareerde terreinwagen een stevige dobber aan heeft?
goede banden is eerste vereiste, verder niet verwachten dat je met een T4/T5 syncro/4motion een terreinwagen koopt.
er zijn ook terreinwagen campers.... PSP expedition campers heeft bijvoorbeeld een camper op basis van een LandRover Defender 130...
goede banden is eerste vereiste, verder niet verwachten dat je met een T4/T5 syncro/4motion een terreinwagen koopt.
er zijn ook terreinwagen campers.... PSP expedition campers heeft bijvoorbeeld een camper op basis van een LandRover Defender 130...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Offroad met T4?
En een btje ombouw van seikel kost volgens mij ook n lieve duit.
Standaard moet je van n transporter met 4motion niet teveel verwachten. Leuk bij gladheid ed maar offroad sta je zo stil.
Standaard moet je van n transporter met 4motion niet teveel verwachten. Leuk bij gladheid ed maar offroad sta je zo stil.
T4 2.5TDI 88pk 1999
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: Offroad met T4?
ik heb zelf een T5 4 motion California en ook op het werk een transporter 4-motion. Met de goede banden kom je wel een eind maar een patrol is het niet nee. Ik heb wel goede ervaringen met MB sprinter 4x4. Met de goede banden en een sper kom je ver, heel ver.
Kijk even hier: http://www.butlercampers.nl/occasions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het camperforum/zelfbouw is iemand een Mitsubishi L300 4WD aan het ombouwen. Die heb ik ook gehad. dat waren puur terreinbussen gebasserd op de pajero. Maar vind nog maar es een goede!
Kijk even hier: http://www.butlercampers.nl/occasions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het camperforum/zelfbouw is iemand een Mitsubishi L300 4WD aan het ombouwen. Die heb ik ook gehad. dat waren puur terreinbussen gebasserd op de pajero. Maar vind nog maar es een goede!
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Offroad met T4?
kampertjes schreef:ik heb zelf een T5 4 motion California en ook op het werk een transporter 4-motion. Met de goede banden kom je wel een eind maar een patrol is het niet nee. Ik heb wel goede ervaringen met MB sprinter 4x4. Met de goede banden en een sper kom je ver, heel ver.
Kijk even hier: http://www.butlercampers.nl/occasions.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het camperforum/zelfbouw is iemand een Mitsubishi L300 4WD aan het ombouwen. Die heb ik ook gehad. dat waren puur terreinbussen gebasserd op de pajero. Maar vind nog maar es een goede!
Is de L300 echt een bus met pajero assen?
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Offroad met T4?
Nu ben je wel getriggerd he Donald





...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 06 jan 2009, 19:45
Re: Offroad met T4?
yep, dat is een volwaardige offroader met tussenbak en al.
Ik heb er 2 versleten. Geweldige dingen. 87 pk maar we trokken er een aanhanger van 3 ton mee door de blubber (en over de snelweg). Mocht niet maar ging wel.
Wel een hobbelbak, vooral de eerste want dat was een korte. Je zit op het voorwiel net als bij een T2/T3
Ik heb er 2 versleten. Geweldige dingen. 87 pk maar we trokken er een aanhanger van 3 ton mee door de blubber (en over de snelweg). Mocht niet maar ging wel.

Wel een hobbelbak, vooral de eerste want dat was een korte. Je zit op het voorwiel net als bij een T2/T3