Gr. Dirk

Dhpvloeren schreef:Vandaag me bus laten keuren. En tot mijn verbazing doen ze geen roetmeting meer, maar ze lezen de waardes van de auto uit via de obd stekker.Nu is mijn vraag... Als ik me roetfilter laat wegschrijven en me egr klep laat dichtzetten. Dan komt hij denk ik niet meer door de keuring? Want op het apparaatje wat ze hadden, meten ze de egr sensoren door En de ook de sensoren van het roetfilter.
Gr. Dirk
Geen contact kunnen maken, is een technisch defect, en dan dus Belgische taferelen ---> afkeurPascal-141 schreef:het moet niet gekker worden ...
als remedie : een fake OBD stekker installeren , en als ze dan geen contact kunnen maken met de ECU , kunnen ze de meting op de "oude" manier meten
Ja weet het ook niet .... Op het TDI forum staat er ook een hoop over geschreven.ronald tdi schreef:Dat snap k even niet..... en dat zal zeker aan mij liggen, maar ik vraag het toch.
Na alles weg gehaald te hebben is de roet meting nog steeds binnen de normen.
Althans dat lees ik steeds....
Hoe kan je dan een heffing krijgen als zijnde vervuiler?
Op de manier zonder die stekker meten ze immers
de waarde, toch??, ok het is dan niet digitaal, maar waarde blijft een waarde analoog of digitaal dat maakt toch niet uit?
Nope, alleen deze meet wel een scala aan waarden als NOx etc etc, als je het spul verbouwd moet je dus je hele motormanagement programeren, anders roept de ECu dat bijvoorbeeld Nox niet in voldoet aan de waarden > foutcode opslaat en dus APK afkeur. Bovendien als je de EGR of het Roetfilter afdopt/erafsloopt krijg je sowieso problemen, A met waarden B met bijvoorbeeld tegendruk van het roetfilterRoger B. (11)61 schreef:volgens mij zit er niks in een auto wat daadwerkelijk de roetuitstoot meet, dus vraag me ook heel erg af of dat wel kan via obd... een verstuiverprobleem dat roet veroorzaakt, is dat via de obd altijd herkenbaar? waag ik te betwijfelen.
verder is het wel zo dat je strikt genomen roetkat en EGR niet mag verwijderen, die behoren tot de typegoedkeuring van de auto. ookal blijf je onder de algemeen toegestane roetwaarde, dat wil niet zeggen dat het met de verwijderde milieu accessoires niet lager zou zijn, ergo, je vervuilt meer dan de auto in originele setup doet DUS bega je strikt genomen een milieudelict
Roger B. (11)61 schreef:volgens mij zit er niks in een auto wat daadwerkelijk de roetuitstoot meet, dus vraag me ook heel erg af of dat wel kan via obd... een verstuiverprobleem dat roet veroorzaakt, is dat via de obd altijd herkenbaar? waag ik te betwijfelen.
verder is het wel zo dat je strikt genomen roetkat en EGR niet mag verwijderen, die behoren tot de typegoedkeuring van de auto. ookal blijf je onder de algemeen toegestane roetwaarde, dat wil niet zeggen dat het met de verwijderde milieu accessoires niet lager zou zijn, ergo, je vervuilt meer dan de auto in originele setup doet DUS bega je strikt genomen een milieudelict
robertTREBOR schreef:Roger B. (11)61 schreef:volgens mij zit er niks in een auto wat daadwerkelijk de roetuitstoot meet, dus vraag me ook heel erg af of dat wel kan via obd... een verstuiverprobleem dat roet veroorzaakt, is dat via de obd altijd herkenbaar? waag ik te betwijfelen.
Als de roetkat niet specifiek op je kentekenbewijs staat vermeld kan je zonder problemen
de APK keuring door komen, mijn T5 is bij de VW dealer vorig jr. ook gekeurd ZONDER roetkat.
zie onderstaande link en reactie RDW
+++++++++++++++++++++++++++++++++
RDW
Geachte heer XXXXXX,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Er is bij de APK geen controle op de aanwezigheid van een katalysator bij een voertuig uitgerust met een dieselmotor.
Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW.
http://www.gerritspeek.nl/vag-com_katalysator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's zever , bij de T5 (vanaf 2007) moet je zowieso electronisch de sensoren laten uitschakelen als je de EGR wil dicht zetten , en de DPF wil leegmaken (of wegnemen) .edwinh schreef:[. Bovendien als je de EGR of het Roetfilter afdopt/erafsloopt krijg je sowieso problemen, A met waarden B met bijvoorbeeld tegendruk van het roetfilter
Niet aan beginne dus.
Edwin