Vorige week een lekke band.
Met de side skirts sorrie side BARS !!! krijg je met geen mogelijkheid de krik eronder.
Als de band leeg staat is de situatie nog dramatischer.
Zie de afbeelding,
weet iemand een oplossing.?????
Ik moest me bus opkrikken onder de side BAR om het wiel te wisselen die staat nu krom en
gaan we volgende week weer proberen terug te buigen.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
side skirts en opkrikken bij lekke band
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
side skirts en opkrikken bij lekke band
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 05 mei 2013, 18:08, 2 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Yasmine D & Wesley V
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
- Locatie: Belgie, Bazel
Re: side skirts en opkrikken bij lekke band
Bij onze t5 rijden de ze eerst met de voorwielen op blokjes zodat hij hoger van de grond komt, zodat er wel een krik onder geraakt. En zo kunnen ze op de originele plaats de krik plaatsen.
robertTREBOR schreef:Vorige week een lekke band.
Met side skirts krijg je met geen mogelijkheid de krik eronder.
Zie de afbeelding,
weet iemand een oplossing.?????
Ik moest me bus opkrikken onder de side skirt om het wiel te wisselen die staat nu krom en
gaan we volgende week weer proberen terug te buigen.
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. 

Re: side skirts en opkrikken bij lekke band
Ik heb die originele krik en die originele wielsleutel weggegooid
(de sleutel is overleden : was gespleten) en de krik sloopt de dorpels
Heb een zware dop met een Massieve stang ervoor nu, (dumpzaak)
en een 3 tons potkrikje, en een blokje meranti hout bij me ipv die originele rommel.
krik voor onder het balkje (waar de garage de wagen ook optilt 2 koloms hefbrug)
en achter onder het U profiel van de wielophanging (en niet onder de dorpels)
als je er zo eentje gebruikt (2 cylinderdelen)
http://www.ebay.de/itm/Wagenheber-Hydra ... 35bbd93710" onclick="window.open(this.href);return false;
dan komt die ook zeker hoog genoeg
want met een platte band, moet die een heel stuk gaan
(de sleutel is overleden : was gespleten) en de krik sloopt de dorpels
Heb een zware dop met een Massieve stang ervoor nu, (dumpzaak)
en een 3 tons potkrikje, en een blokje meranti hout bij me ipv die originele rommel.
krik voor onder het balkje (waar de garage de wagen ook optilt 2 koloms hefbrug)
en achter onder het U profiel van de wielophanging (en niet onder de dorpels)
als je er zo eentje gebruikt (2 cylinderdelen)
http://www.ebay.de/itm/Wagenheber-Hydra ... 35bbd93710" onclick="window.open(this.href);return false;
dan komt die ook zeker hoog genoeg
want met een platte band, moet die een heel stuk gaan
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: side skirts en opkrikken bij lekke band
side skirts ? Zijn dat geen side bars op de foto ?robertTREBOR schreef:Vorige week een lekke band.
Met side skirts krijg je met geen mogelijkheid de krik eronder.
Als de band leeg staat is de situatie nog dramatischer.
Zie de afbeelding,
weet iemand een oplossing.?????
Ik moest me bus opkrikken onder de side skirt om het wiel te wisselen die staat nu krom en
gaan we volgende week weer proberen terug te buigen.
Ik heb daar geen last van , met mijn Engelse sidebars (die zitte namelijk niet vast op de kriksteunen zoals de Nederlandse sidebars)

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Dennis 449
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 09:55
- Locatie: Westfriesland (vezelf)
Re: side skirts en opkrikken bij lekke band
Mijn bus van 1920 kg kan opgetild worden onder mijn eigen gemaakte sidebars. Dit zijn overigens ook meteen mijn uitlaten. Gewoon de voeten van de tweekoloms hefbrug onder de pijp en hup omhoog!
Dikte 60x2 RVS316L met bochten onder de bus door getrokken en met hoeklijn 50x5 aan de bevestigingspunten verbonden.
Dikte 60x2 RVS316L met bochten onder de bus door getrokken en met hoeklijn 50x5 aan de bevestigingspunten verbonden.
Groeten
Dennis 449
Team West

sinds september 2003
Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
Dennis 449
Team West

Klik hier voor meer over mijn Transporter
Enjoy yourself, it's later than you think
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: side skirts en opkrikken bij lekke band
Bij zitten er grote ringen op de moeren/bouten waar de krik moet komen.
Dus net achter de sidebar....
Dus net achter de sidebar....