Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door whizzi »

Na mijn recente aanschaf van een VW Transporter T4 2.4D uit 1995 (14 nov 1995 volgens kenteken) waar 'maar' 271000 op de teller stond heb ik deze na wat aanpassingen aan de duurtest onderworpen.

Met de gehele band, volle laadruimte en een volle dieseltank zijn we naar UK gereden, om exact te zijn hebben we de rit Helmond -> Oirschot -> Tilburg -> Breda -> Frankrijk (Trein naar UK) -> Exeter (zuid-west Engeland) gedaan. Zo'n ruime 8 uur onderweg dus en behoorlijk wat KMs. Allemaal goed gegaan! Keertje tanken onderweg en weer gaan met die banaan.

Zo van Exeter -> Marlborough -> Klein plaatsje tussen Tempsford en Little Paxton -> Cambridge gereden. Allemaal probleemloos tot we letterlijk bij het café waren waar we de laatste dag (zondag) mochten op treden. Ik stond naast het café en hoorde dat ik mijn auto even recht voor de deur kon zetten. Ik rij dus met de VW het hoekje om waar ik langzaam wat witte rook onder de motor uit zag komen (temperatuur meter stond op 75%). Ik denk dus shit en rij de auto direct naar achter om daar de motor uit te zetten.. Motorkap open en de koelvloeistof leek uit de sensor te spuiten. Er zat nog een kleine 20% koelvloeistof in, maar dat werd er dus nog behoorlijk uit geblazen. :gif

De ANWB gebeld, die de AA heeft gebeld en binnen 15 minuten ter plekke was (toch knap). De concludeerde dat het of een afdekrubber is OF het plastic houdertje is gescheurd. Het afdekrubbertje heeft hij proberen te maken, maar dit lostte het probleem niet op. Dan maar naar de lokale 'German Tech' in Cambridge waar de auto maandag gerepareerd zou kunnen worden. Water in het reservoir en rijden maar. Geen probleem en keurig bij de garage aangekomen.

Toen toch maar eens een foto gemaakt: Hier stond de VW Transporter dus:
Afbeelding

De volgende dag, ik in alle vroegte naar de garage die mij keurig hebben geholpen. Het plasticje was inderdaad gescheurd en deze zou worden vervangen. Ook is er een kleine lekkage van de brandstofpomp gezien die het rubber eronder (wederom van koelvloeistof naar de radiator) bijna had doorweekt. Is meteen maar opgelost. Nieuw plasticje erin en 8 pond (en 3 uren werk a 60 pond per uur) verder zou de auto weer werken.

3 uur later, ik kom weer bij de garage waar men liet zien WAAROM dit stukje plastic is gescheurd. De koelventilatoren draaien in zijn geheel niet. Bij de accu zitten 2 metalen strippen om de fans aan te sturen, maar deze waren dus helemaal door. Een kabeltje ertussen liet meteen de boel enorm vonken (en geen fans draaien). Er was dus iets massaal mis met de fans of de bekabeling. We konden daarentegen wel naar Nederland rijden, mits we de temperatuur niet hoger zouden laten gaan dan ongeveer 50%. Kortom, door het niet werken van de koelfans bij de radiator is de motor-temp te hoog geworden -> te hoge druk op koelvloeistof en scheur in het plastic... Balen..

Vreemd genoeg heb ik een hele stapel rekeningen gekregen van een bedrijf (Automobielbedrijf S) die op 15-03-2013 een Ventilator a 316 euro en een ventilator a 173.75 in rekening heeft gebracht. Ook staat op deze bon 'Brandstofpomp reviseren'. Hmm, 2 dingen die nu, 2 maanden later dus, al stuk zijn? Het was waard om eens contact op te nemen met dit bedrijf.

Vanochtend dus gebeld met dit bedrijf met eigenlijk de vraag wat het probleem was, waardoor men deze koelventilatoren heeft vervangen (als het is, motor loopt te heet dan heeft de vorige eigenaar dus nieuwe fans gekregen terwijl dit het probleem niet heeft opgelost). Het blijkt om een VW Dealer te gaan waar men ook NAP voert. Mijn logische vraag was dus, wat was de KM-stand van deze auto op 15-03-2013?

:ie was mijn reactie na het horen dat de laatst geregistreerde KM-stand 568108 is. Dat is 300.000 meer dan wat ik heb gekocht :o :o :o

Ik heb meteen het juridisch loket gebeld die mij adviseerde om contact op te nemen met de autohandelaar van wie ik hem had gekocht. Ik dus deze man gebeld die letterlijk de bus zo heeft gekregen, niet eens heeft gecontroleerd en deze in de verkoop heeft gegooid. Kortom, de vorige eigenaar (Klusbedrijf J) heeft 300.000 van de teller af gedraaid om in ieder geval wat meer centjes te krijgen voor de bus.

De autohandelaar wist dus van niks (zegt hij) en ik zit nu met een VW T4 2.4d met inmiddels 273xxx op de teller (en dus 573xxx echte KMs) waar ik 1850 euro voor heb betaald EN rond de 250 euro aan kosten heb gehad in UK om het ding weer rijdend te maken (nog even los van de nu nog steeds kortsluiting gevende fans).

De autohandelaar wilde (en kon) 2 dingen bieden:
1) Auto terugkopen voor hetzelfde geld wat ik heb betaald en in de export gooien (kortom, 250 euro verlies voor mij en nieuwe zoektocht naar een bestelbus extra lang met dubbele cabine)
2) De helft van de kosten voor reparatie betalen... De geraamde kosten bij een lokale garage was vermoedelijk 200 euro, dus ik heb totale kosten 500 euro gezegd aan reparatie, ik zou dus 250 euro terug krijgen)

Nu zit ik dus met een dilemma.

De bus is verder goed. Hij rijdt goed, motor loopt nog helemaal goed en versnellingen zijn allemaal goed. Onderkant is kei- en keihard (ik heb hem nu gezien aan de onderkant, heel weinig roest). Met reparatie heb ik op zich wel vertrouwen in de bus dat deze blijft rijden (en met wat hulp van :wjw kan dat volgens mij jaren lang goed gaan).

Morgenvroeg heb ik een afspraak met de lokale garage om de exacte kosten te achterhalen wat er moet gebeuren om die koelfans te laten draaien. Feit blijft wel dat het Autobedrijf S in maart dit jaar een reparatie heeft gedaan die niet goed is gegaan (de ventilatoren draaien nu niet en de brandstofpomp lekt ondanks revisie op deze zelfde factuur). Ik hoop dat hun (BOVAG en NAP geregistreerd) uit coulance (Bovag garantie is niet overdraagbaar :( ) een deel van de kosten voor reparatie kunnen betalen aan mij. Als de autohandelaar mij dan ook €250 geeft (of iets meer) dan denk ik dat ik hier wel mee akkoord kan gaan. Idealiter betaalt Autobedrijf S mij €500 aan coulance ivm een fout uitgevoerde reparatie en €250 van de autohandelaar zodat ik uiteindelijk netto €1650 betaald heb voor mijn VW Transporter waar bijna 600.000 km op de teller staat.

Dit betreft dus een oude diesel, daarvoor is 600.000 toch eigenlijk een schijntje (dat is 33000 per jaar...)?

Wat zouden jullie doen? De band en daarmee ik dus ook zijn ontzettend blij met de bus. Uiteindelijk hebben we er probleemloos onze optredens mee kunnen doen en zijn er verder geen gekke dingen aan de bus an sich. Het rijdt en heeft heel veel ruimte :driveT4

Buiten kijf staat dat ik via Automobielbedrijf S het telefoonnummer van Klussenbedrijf J ga achterhalen om deze aan de autohandelaar te geven. Het is niet mijn probleem en dat wil ik ook helemaal niet. Uiteindelijk is de autohandelaar zelf ook opgelicht (hij vertelde mij dat een man deze bus daar heeft gebracht met de melding, ik stop met mijn klusbedrijf en ik wil nu van de auto af). Hij koopt het ding in en enkele dagen later koop ik hem van deze handelaar. De handelaar heeft er alleen een nieuwe APK op gezet (geldig tm 18 april 2014). Dat het niet heel erg handig is van deze handelaar, helemaal mee eens en dat het niet mijn probleem is, ook mee eens. Ik kan natuurlijk stampij gaan schoppen en de politie inschakelen, maar het is pas vanaf 2014 echt strafbaar en als hij beweert niet beter te weten dan dat de KM-stand 271xxx was, heb ik geen poot om op te staan.

Klussenbedrijf J bestaat overigens niet meer bij de KvK en ook Google helpt mij niet heel erg. Ik ga ook geen contact met hem opnemen.

Blijft de vraag of ik deze T4 moet houden waarbij ik dus rekeningen heb van de vervanging van:
- Ventilatoren (niet goed gegaan)
- Revisie brandstofpomp (Pakkingset brandstofpomp staat er ook bij)
- Hefboom
- Lagersteun
- Gloeibougie
En in april 2012
- Remcylinder achter
- Claxon
- Aandrijfashoesen
- Spoorstandeind
- Schroefveer
- Gordel
- Carterstop
- Remslangen
- Claxon
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Pascal-141 »

Zo , da's pech hebben ...

De 2.4D is best een goeie motor , maar hij is wél gevoelig aan heet lopen . Laat dat nu net zijn waar jij net last van gehad
hebt ... De 2.4d is gevoelig aan cilinderkoppakking , en cilinderkop zelf . Vooral de 5e cilinder word nogal eens te heet .
Ik hoop voor jou dat de cilinderkop heel is gebleven na het hete avontuur in de UK . Want indien binnenkort toch blijkt dat de kop naar de haaien is , moet je dan jezelf de vraag stellen of de motor (met 600.000km) nog waard is om er een andere kop op te leggen. Op dat moment word een tweedehands motor vermoedelijk een betere oplossing.

Wat vooral heel belangrijk is voor een goeie koeling : de radiator moet vrij zijn van aangekoekt vuil , vliegen, stof enz . Je ziet het niet altijd , maar na zoveel jaren koekt dat aan en word het koelvermogen gereduceerd.
Ook een belangrijk punt van aandacht is de werking van enerzijds de koelventilatoren ( ze werken dus bij jou niet) , en anderzijds ook de werking van de verstelbare lamellen . Ik heb het al vaker meegemaakt dat de lamellen niet meer vlot bewegen en uiteindelijk vast komen te zitten. Om een goede koeling te garanderen kun je best het bi-metaal (zit tussen de 2 ventilatoren ) verwijderen , de lamellen manueel helemaal openzetten , en dan vastzetten in open stand met een paar tie-ribs .

Succes ermee
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door whizzi »

Hij is volgens de temp-sensor max op 75% (of net iets daar boven). Eigenlijk het laatste dikke streepje tot aan de max. De monteur van German Tech (waar de auto gerepareerd is en zelf rijder van een T4) zei dat de fans eigenlijk al moeten draaien rond de 40-50%. Het streepje net boven de 50% is echt de max. Mijn motor is tot het streepje daar weer boven gekomen..

Overigens was de rook die ik zag ook duidelijk de stoom van het koelwater wat over de cylinders werd gespoten, dus voor zover ik weet is de motor niet te heet geworden of heb ik het echt helemaal mis?

Morgen gaat er sowieso een garage naar kijken om ECHT te onderzoeken waarom de hele fans niet draaien (en zelfs kortsluiting geven).

Gisteren (wederom vol beladen) van Cambridge via Dordrecht, Tilburg naar Helmond gereden en motor niet hoger in temperatuur laten komen dan het eerstvolgende streepje net boven de 50%.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Oviivo »

De autohandelaar is jouw contactpersoon. Ik zou dat klussenbedrijf lekker met rust laten. Behalve als je het eventuele verhaal van die handelaar wil controleren. Maar het feit dat de man je het geld wil teruggeven van de aankoop, zegt mij al genoeg.
Ik zou de handelaar het volgende aanbieden;
1) Hele aankoopbedrag terug
2) én minimaal de helft van de reparatie terug. De andere helft zelf betalen, want je hebt nu eenmaal wat nut gehad van de bus en km's gemaakt. Je kunt qua onderhandeling gaan zitten op het hele reparatie bedrag terug, want je hebt ook ellende gehad die gecompenseerd mag worden.
3) dan verder geen zaak maken van het hele verhaal dat de handelaar een verkeerde km-stand heeft verkocht. Hij had ook de NAP kunnen controleren (jij ook bij koop, maar goed, jij vertrouwde hem)

Dat het klussenbedrijf de handelaar misschien iets heeft verteld, dat is absoluut niet jouw zaak (alleen ter verificatie...)

zo denk ik erover. :peace
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Pascal-141 »

whizzi schreef:Overigens was de rook die ik zag ook duidelijk de stoom van het koelwater wat over de cylinders werd gespoten, dus voor zover ik weet is de motor niet te heet geworden of heb ik het echt helemaal mis?



.
Stomend koelwater = motor veel te heet ... :gif

Een T4 motor die in orde staat (qua koeling) hoort nooit boven halverwege de temp meter te komen .

Als je motor nu boven de helft komt tijdens het rijden , dan is er zeker wat aan de hand met het blok. Koelventilatoren horen trouwens tijdens het rijden niet aan te springen , door de rijwind hoort hij voldoende koelvermogen uit de radiator te halen.
De ventilatoren horen alleen maar aan te springen wanneer je bvb de snelweg afrijd en dan trager gaat rijden , of bvb in de file , of bij het trekken van een stevige aanhanger of zo , en ook voor de na-koeling. (in combinatie met de elektrische waterpomp ('nalooppomp') )
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
liv
Berichten: 56
Lid geworden op: 10 dec 2009, 20:36

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door liv »

Ja sorry hoor maar je hebt toch eigenlijk geen probleem als de dealer hem wil terugkopen voor aanschaf plus gemaakte kosten.
Mooier kan het niet toch? Welke handelaar is zo coulant met een 17 jaar oud busje van onder de 2dzd euro.
Waren ze allemaal maar zo..
succes en groet.
T4 2.5i Benzine/LPG Automaat 1993
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door whizzi »

Afgelopen nacht is hij tijdens het rijden niet hoger gekomen dan het 1e streepje boven het midden. Dit was dus met 4 mensen er in, 2 drumstellen, versterkers en een stuk of 5 gitaren. Wel zwaar beladen en heuvel op. Hoger heb ik heb alleen zien komen bij file rijden of ergens stilstaan.

Voor nu laat ik eerst een diagnose stellen door een garage waar ik vertrouwen in heb. Afhankelijk wat hun zeggen, ga ik besluiten om de 1850 euro terug te krijgen van de handelaar en op zoek naar een nieuwe T4.

De handelaar heeft mij aangeboden:
1850 euro aan mij geven en hij de bus weer terug voor export
OF
helft van kosten voor herstel te vergoeden (+ nog een deel terug halen bij Autobedrijf S die het apparaat op 15-03 hebben gerepareerd)

Allebei zit er dus niet in...

De vraag is dus of ik met deze bus met 572xxx km (inmiddels) nog verder moet rijden (en dus misschien iets moet bijleggen of in het beste geval alles terug krijg) of dat ik op zoek ga naar een andere bus ...

Ik heb zelf nog niet het idee dat er iets echt mis zou zijn met de motor nu, maar wellicht dat de garage hier morgen andere mening over heeft. De 'German Tech' garage en een bevriende monteur in Nederland hebben beide laten weten dat de motor qua geluid gewoon goed klinkt (en ik merk ook niks vreemds onder het rijden).
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Oviivo »

Ik denk dat het een goede tip is om deze bus terug te "geven".

Pascal zegt dat de motor te heet is geworden, ik zou hem snel kwijt willen, hoe sneu dat ook klinkt.
Als jij het toch nog wilt wagen, is dat een begrijpelijke emotie (leuk busje, goede ervaring met de band, heeft ons toch overal gebracht, er is nu geen probleem), maar is daar met verstand niet veel voor te zeggen. Met de toezegging dat je het aanschafbedrag terugkrijgt, that is. En die handelaar mag in zijn handjes knijpen dat je geen problemen maakt van zijn km-stand "probleem" :bonk

sorry :peace
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door sgsdebruijn »

Zou hem ook terugbrengen en verder kijken.
Zo met het gevoel van hij loopt lekker en zie niets wil niet zeggen dat alles ok is.
Lagers, zuigers, zuigerveren, kleppen, kop/pakkingen, slangen enzz hebben waarschijnlijk wel voor hun broek gehad.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door whizzi »

Jullie hebben mij bijna overtuigd :)

Ik breng de bus morgen sowieso even naar de garage, al is het alleen maar om echt uit te sluiten wat het probleem is en ik zal hun vragen of ze kunnen achterhalen of er iets met de motor an sich is.

Ondertussen heb ik die kameraad van mij gevraagd om bij zijn werk (hij doet sales bij een bestelbus-dealer en heeft dus o.a. de dieselretourslangen al gerepareerd en nog wat andere kleine dingen) te kijken of er voor dat bedrag een betrouwbare T4 met D.C. staat en hopelijk ook een verlengde. Hij laat mij dit morgen weten.

Ik hoop echt dat hij iets heeft staan, want dan is de keus makkelijk. Dan breng ik die bus morgen nog terug naar de 'handelaar' en neem mijn geld terug. De 250 euro beschouw ik dan maar als verlies.
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Oviivo »

Het is niet helemaal verlies; je hebt er tenslotte ook mee gereden, dus afschrijving heb je altijd :alarm
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Gretschi
Berichten: 1395
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:27
Locatie: Westfriesland omg.Hoorn

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Gretschi »

"Terug brengen" en iets anders zoeken, sterkte en veel succes,

groetjes
Guido
Berichten: 110
Lid geworden op: 17 dec 2011, 18:02

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door Guido »

Mooi dat ding terugverkopen aan die handelaar, je mag al mazzel hebben dat hij zo netjes is dat ding terug te nemen...

Hij heeft hem ook maar gekocht, zo gaat dat in de handel.
Die 250 heb je ten slotte ook een stuk voor kunnen rijden, vrij dure kilometers maar je kunt altijd pech hebben..

DAarbij zeg je dat je 500 aan kosten heb gehad terwijl het 250 was, ben ik nou gek of is dat niet zo netjes?
Gebruikersavatar
whizzi
Berichten: 406
Lid geworden op: 03 mei 2013, 00:20
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Opgelicht, KM-fraude .. en nu?

Bericht door whizzi »

De verwachte kosten voor reparatie van de fans was €200 - €250, dan ga ik uit van max en zouden de kosten bij reparatie dus max €500 zijn.

Ik heb vanmiddag de bus terug gereden naar de handelaar die mij het vrijwaringsbewijs en €1850 heeft gegeven. Gewoon netjes :). Ik heb de afspraak met de garage afgebeld vanochtend, zinloos voor hun en voor mij..

Aangezien een verlengde T4 dubbele cabine niet zo heel vaak voor komt (met 6 zitplaatsen en deuren achter) heeft de garage mij aangeboden om de motor in zijn geheel te reviseren (op zijn kosten dus, de bus is nu weer van hem) en alle bestaande problemen (fans en lekkende brandstofpomp, controle distri-riem) op te lossen (en de KM-stand goed te zetten). Hij gaat mij hierna bellen en mij de 1e optie geven om deze bus weer terug te kopen. Als ik hem niet wil (als ik bijvoorbeeld al een andere heb gevonden), dan wordt deze alsnog in de export-verkoop gegooid. Hij heeft nog niet gepraat over prijzen, dus ik ga ondertussen gewoon zoeken naar een verlengde T4 met dubbele cabine.

Hij heeft al ervaring met revisie van motoren, hij had een MB Vito 108CDI staan met > 600.000 op de teller die hij gebruikte om een aanhanger te trekken waar auto's op staan. Deze heeft hij al meerdere keren gereviseerd ;)

Kortom, hele nette en eerlijke autohandelaar die ook slachtoffer is geworden van een Klusbedrijf J welke simpelweg de KM's heeft teruggedraaid. De handelaar vertelde mij dat deze "J" bij hem de bus is komen brengen en al meteen begon te vertellen dat hij het keuringsbewijs kwijt was (op dat moment was de bus goed en wel 2 weken goedgekeurd!). Bovendien leek 1 arm niet meer te werken wat zijn verhaal versterkte dat zijn klusbedrijf op was geheven. Na een testrit zijn ze tot een prijs gekomen omdat de motor gewoon goed liep en er niks vreemds aan de hand leek te zijn met de bus. De autohandelaar heeft de bus alleen opnieuw laten keuren en in de verkoop gezet met een kleine marge.

Ook het feit dat op de bonnen het adres en de KM-stand zijn weggepoetst gaf geen extra impuls voor de handelaar om dit zielige verhaal met een korrel zout te nemen. :muur

Het enige wat de handelaar wist van "J" is dat hij bij zijn vriendin is gaan wonen in een plaats waar de autohandelaar nou heel veel mensen kent. Hij gaat deze "J" dus echt nog wel opzoeken en de kosten op hem verhalen. Gelukkig is DAT niet meer mijn probleem ;)

De autohandelaar gaat ook contact opnemen met Autobedrijf S in de hoop dat ze hem wel informatie gaan geven waarom op 15-03 de ventilatoren en brandstofpomp zijn vervangen/gereviseerd en waarom deze nu gewoon defect zijn. Van een VW-dealer (wat Autobedrijf S is) zou je toch verwachten dat ze dingen controleren ?. Wederom, niet meer mijn probleem.

Voor nu moet ik dus op zoek naar een nieuwe bus en wachten of deze handelaar zijn woord nakomt en na revisie van de motor mij een aanbod doet om de bus over te nemen.

En dank aan iedereen hier om mee te denken / mee te leven en adviezen te geven!

:T44EVER :yes
Directeur van het HomeComputerMuseum en Chevy Van rijder.
Plaats reactie