Het is een Volkswagen Transporter BESTEL 25 TDI 10 75KW DC met datum 08/1996 geworden in de kleur (baby-) blauw (iemand hier de kleurcode voor?).
De bus had bij aankoop 205.472 (gecontroleerde) km's op de teller staan. Ik heb deze gekocht van een aardige Turkse mijnheer welke een computerwinkel had in Eindhoven. Hij woonde er zowat naast, dus de bus heeft in de 7 jaar tijd dat hij de bus in bezit had, totaal 6000 km gereden. Tot 2006 is de bus altijd in onderhoud geweest bij VW dealers die keurig het onderhoudsboekje hebben ingevuld.
Mooi detail is dat dit een Duitse import bus is. In het boekje is tot 1999 te lezen dat deze is onderhoud is geweest in Duitsland. Dat verklaart ook waarom 'Datum eerste afgifte Nederland' op 11-10-1999 staat. Uit bronnen heb ik vernomen dat in Duitsland nooit VW Transporter T4 met dubbele cabine is uitgeleverd. Dat verklaart ook waarom er niet een helemaal standaard dubbele cabine in zit maar één die er later is ingebouwd. Het mooie er van is dat deze dus 3x een 3-punts gordel heeft en een paar cm meer ruimte voor de voeten (wat de bandleden die achter in zitten toch wel fijn vinden).
Naast een klein beetje roest bij de opstapjes bij de deuren net langs de wielkast en een herstelde roest (in verkeerde kleur zelfs) bij het opstapje van de bestuurder heb ik geen noemenswaardige roest kunnen vinden. De bus is ook op een paar kleine krasjes na, puntgaaf. De krasjes wil ik nog wel herstellen, maar dan toch ergens deze kleurcode vandaan toveren ;)
De bus rijdt nog helemaal geweldig, alleen zullen de schakelbolletjes toch wel vervangen moeten worden. Rijden gaat nu wel verder goed en 130 met een volgeladen achterkant en 4 mensen er in is absoluut geen probleem voor deze motor.
Er liggen volgens mij ook iets bredere banden op en hierdoor(?) loopt de snelheidsmeter in de auto en op de GPS gelijk (!). Naast dat de bus verder in orde is, zit er een startonderbreker op, airbag en zelfs een complete alarminstallatie. Toch wel erg handig als bandbus (en goed voor de verzekering). Ook kwam er een 12-CD wisselaar bij:
Hier de foto's van deze mooie bus:
Foto van de bus, vooraanzicht:

Zijkant met onder de deur een klein beetje roest (alleen daar overigens, niet verder naar onderen)

Interieur:

Dashboard is erg netjes voor 17 jaar oud:

Die paarse gloed is de raamfolie. Ook zitten er rolgordijntjes achter

Achterkant. Jammer van de grote deur, maar dat overleven we wel. Reclame moet er nog wat beter afgepoetst worden (al vind ik de sticker aan de zijkant niet eens zo heel lelijk)

Bagageruimte.. De kastjes bij de wielkasten kunnen open..

Andere kant van de dubbele cabine. Hier zie je dat de voorstoel, het midden geen gordel meer heeft. Moet ik nog aan zien te komen:

Dakraam \o/

KM stand:

Bestuurders ingang

En nog een foto bij mij voor de deur:

Inmiddels de radio alweer vervangen door iets wat MP3 en Bluetooth doet. De CD-wisselaar is nu ook zinloos, dus deze haal ik er binnenkort uit.
Deze week de speakers achter maar eens aan zien te sluiten (er lopen half aangesloten kabels heen, dus dat wordt meten) en zorgen dat de radio niet uitvalt zodra er een drempeltje komt (ik denk dat er iets los zit). Ook ga ik de ruit tussen cabine en laadruimte weer plaatsen, deze is er netjes uit gehaald dus een kwestie van plaatsen en klaar.
Hierna de paar kleine krasjes weghalen en dan het schakelbolletje fixen. Wellicht hierna nog wat verder pimpen met een CC of nog andere zaken zodat dit een mooie strakke bus gaat worden waarmee ik heel Europa ga rondrijden met de band :-D. Gezien de KM-stand lijkt mij dit toch geen probleem

Is zo'n gordel (3-punt) voor de middenstoel voor makkelijk aan te komen of moet ik hiervoor naar de sloop?
Heeft iemand een idee van de kleurcode ?