Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen met slot achterklep T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob en Mijni 937
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mar 2007, 22:56
Locatie: West-Friesland

Problemen met slot achterklep T4

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Gisteren gebeurde het zomaar ineens: we waren alletwee de auto uitgegaan, deuren op slot gedaan met de cdv op de sleutel, en toen Rob eerder terug was dan ik, deed hij, zomaar, zonder sleutel of cdv, de achterklep open. Terwijl de klep (sleutelgat horizontaal) op slot had moeten zitten.
Tja, dat hoort natuurlijk niet.... Allerlei combinaties met de deurvergrendeling uitgeprobeerd, achterklep met sleutel gesloten, en dan met de cdv aan de gang, enzovoorts, maar niets mocht baten. We zijn even van huis, dus professionele hulp inroepen is wat lastig. En erg technisch zijn we niet, helaas... :nuts Toch maar een garage opzoeken?
Iemand een goed idee?? (Ik dacht gisteren een bericht van deze strekking gepost te hebben, maar kan het niet terugvinden! :bonk )

:driveT4
Rob & Mijni
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

Re: Problemen met slot achterklep T4

Bericht door california bussie »

Hallo
dit probleem heb ik ook ,maar als ik het slot in de verticale stand zet en dan de deuren sluit met de afstandsbediening ,dan is alles op slot .

ik zelf heb een vw t4 van 1997 acv California

mvg rinus :driveT4
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Problemen met slot achterklep T4

Bericht door DNS »

Die van ons heeft ook wel eens kuren met een eigenwijze achterklep. Bij die van ons kan ik de klep, wanneer die niet via de cv met de rest mee op slot is gegaan, gewoon naderhand op slot draaien (even heen en weer tot die op slot zit; de rest van de sloten reageert daar nl. ook niet op bij mij). Iets meer werk, maar hij zit iig dicht. :winter

Misschien het proberen waard (voor zover je dat nog niet had gedaan)?
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Rob en Mijni 937
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mar 2007, 22:56
Locatie: West-Friesland

Re: Problemen met slot achterklep T4

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Dank, dank voor jullie reacties...we zijn nog steeds onderweg en konden een paar dagen niet online komen, dus hier een wat late reactie van mijn kant.
Inderdaad sluiten we de achterklep nu gewoon met de sleutel, en dicht is dicht, maar ik wil niet het risico lopen te vergeten de klep te sluiten. Ja, ja, vroeger deden we ieder slot apart "met de hand" dicht, maar we zijn nou eenmaal verwend. Alles moet gewoon centraal dicht - punt!! -
Er is wel een reactie in het achterklepslot, als je op de cdv drukt... maar dat "slaat dan weer uit", zogezegd.
Toch maar even langs onze befaamde knutselaar (=garage) als we weer thuis zijn. Ik hoop alleen dat het geen rib uit ons lijf kost, 't knuffelbeest is al duur genoeg geweest van 't jaar. (Teruggevonden met lelijke beschadiging van €1000,00 over schuifdeur en achterpaneel, na een familiebezoekje in Leiden -> gelukkig door 't Waarborgfonds betaald :yes Dat noemen ze nou " 'n geluk bij een ongeluk") Maar ja, dan laat je meteen nog even een andere, oudere beschadiging-zonder-afzender "meenemen", en voordat je 't weet, zit er toch een gat in je spaarpot! :groteogen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Problemen met slot achterklep T4

Bericht door Multivan Generation »

Klinkt als een asje wat niet meer vast zit op het achterklep slot..
Kunststof klemmetje gebroken .

Voor nog geen euro verholpen denk ik..

Als je een eventueel achterklep paneel verwijderd zul je de oorzaak zo zien..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Rob en Mijni 937
Berichten: 61
Lid geworden op: 30 mar 2007, 22:56
Locatie: West-Friesland

Re: Problemen met slot achterklep T4

Bericht door Rob en Mijni 937 »

Dat klinkt geruststellend..... We zullen dat inderdaad doen, als we weer thuis zijn, die hardboard bekleding is er zó af!
Dank je wel! :goodidea

Groeten

Rob & Mijni :driveT4
Plaats reactie