ff om te zeiken......
Hoop dat je nooit echt gruwelijk in de ankers moet of ergens opklapt, want dan gaat die jongen als een Apollo 13
door de voorruit...????
Bijlagen
images.jpg (7.47 KiB) 8023 keer bekeken
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Het valt mee hoor, board ligt echt stevig in de spanbanden, board weegt tussen de 5 en 6kg, zou de spanband nog door de voetbanden kunnen halen om je gerust te stellen (-;
De vin kan er niet in, die is +45cm lang
ziehier, door en door met ringen en M5 dus zeker wel stevig.
Voorste spanband zit om het hefdakmechanisme, wilde eerste gasveren maken maar omwille van wind en het ophangen van een board niet gedaan en het zo gelaten.
gasveren toen weer verkocht.
We hebben een T4 California met het orginele Translift systeem. Wat is de beste manier om daar een surfplank muurvast op te monteren? Het gaat hier om de looks, niet om het gemak ;)
Wij zouden wel eens "zegspersonen" van de Poptop-mannen kunnen zijn.
Op de door hen gemonteerde J-profielen (zoals op de foto's van Joris te zien) + Thule-dragers vervoeren wij probleemloos onze Gatz-Cherokee, een canadese kano van 5,5 mtr. lang, die tussen de 35 en 40 kilo weegt.
"Probleemloos" slaat dan op het vervoer (als we de loeres eenmaal op z'n dragertjes hebben liggen...)
Zo'n kano moet er uiteraard wel af om het dak omhoog te krijgen, maar ik schat in dat een surfplank moeiteloos mee "op-popt"
Wij tuien natuurlijk wel af om Apollo-taferelen te vermijden: spanband vanaf de neus van de kano naar de trekhaak vóór !!
Een veilige inpandige oplossing scheelt wel flink in brandstofverbruik uiteraard!
Voor de looks zeker niet een te grote plank nemen (denk dat die windglider van Peter toch zo'n 15-20kg weegt? ).
Surfboard goed vastleggen? Board naar voren met de neus naar beneden (=downforce ), achterste voetband achter de achterste drager en voorste voetbanden tussen beide dragers in (uitgaande van een windsurfboard). Verder spanbanden met ratel gebruiken om het goed vast te sjorren. Band over het board heen, dan onder de drager door, weer over het board heen de andere kant op en onder de drager door naar de ratel. Dan de boel aantrekken tot de beweging uit het board is. Als het goed is zit het breedste punt van het board tussen beide banden/dragers in, dus kan die er bij een noodstop ook niet zomaar uitschieten (breedste punt van het board kan dan niet door de nauwere band ervoor). Om het board te sparen wordt normaal trouwens een stuk schuim om de dragers gedaan en een stukje neopreen oid onder de ratel.
Zo ongeveer:
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
J&M schreef:Zo'n kano moet er uiteraard wel af om het dak omhoog te krijgen, maar ik schat in dat een surfplank moeiteloos mee "op-popt"
Nou..het is wel aardig kracht zetten hoor met 2 boards (1 zware BIC en een epoxy plank) in een dikgevoerde boardbag, maar het gaat wel. Ik post wellicht later nog een fotootje van m'n bus met boards erop.