Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koel probleem

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
california bussie
Berichten: 75
Lid geworden op: 30 jan 2011, 11:30

koel probleem

Bericht door california bussie »

Hallo en goeden avond
ik wilde gistermiddag mijn bus(T4 2,5 tdi acv motor1996) uit de garage halen om wat boodschappen te doen,Bij binnen komst in de garage zal ik al dat er behoorlijk wat vloeistof onder de bus lag ,en bij nader onderzoek bleek dat de complete inhoud van mijn koel systeem onder de bus lag
Zo maar ik had de vorige dag nog behoorlijk wat km ,s gemaakt en niet gemerkt op mijn dashbord dat er koel problemen waren ( geen indicatie op de tempmeter)
ok goede raad is duur kijken en en het koel vloeistof reservoir weer op peil gebracht en naar mijn garage gereden ,die constateerde dat de waterpomp behoorlijk lekte
Laatste vernieuwing van de pomp incl distributie was van vorig jaar mrt 2012
nu zegt mijn garage houder er zal een nieuwe pomp in moeten ok dat begrijp ik ,maar ook dat gelijk de distributie moet worden vernieuwd ,dat begrijp ik niet zo goed Persoonlijk vind ik dat de pomp het wel wat snel heeft begeven de garage houder is een bovag garage , kan ik redelijkerwijs nog rekenen op een garantie ??
Ik weet dat er altijd onverwachts iets kan gebeuren ,maar dit vind ik wel erg snel

ik hoor wel van jullie
mvg California bussie
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: koel probleem

Bericht door frank884 »

Ik heb 3 weken geleden de distributie riem en alle andere riemen en dus ook de waterpomp laten vervangen
extra wel bij de VW dealer waar de bus normaal nooit komt, alleen maar voor deze klus wel,...
omdat ik er toch was en het uurloon lager is dan wel in Poznan (polen) (bij berdychowski) laten doen.

Daar gevraagd naar de interval (wist ik al = 5 jaar of 90.000 km)bevestigde hij ook.
en daarna gevraagd of hun die ook over die periode garanderen, en de chef werkplaats zei dat het beleid van VW
is: of dat nu in Polen of Nederland is,.. een garantie daarop is 2 jaar.
dus eigenlijk zou dat nog in de garantie moeten zitten,-- maart 2012-- als je niet over die 90.000 heen bent gegaan
op die 1½ jaar.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Plaats reactie