Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

vragen over de T4
Plaats reactie
fvanderstege

ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door fvanderstege »

de ramen ( dubbelglas) in mijn t4 Westfalia , links en rechts achter zijn lek. ik heb inmiddels goede tweedehands te pakken via weetjewel :toppie .
maar: weet iemand waar je in de buurt van zwolle de ramen kunt laten vervangen ( er moet bij de een ook nog folie vervangen worden).
ik heb autoglaz in elburg gepolst, maar die vraagt voor het hele klusje zo'n 275€ ( dus inclusief folie) .

andere opties in zwolle zijn gewoon te duur: autotaalglas, en carglas vragen nog meer.

wie o wie weet een adres waar deze klus betaalbaar is?

graag tips

frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door Multivan Generation »

Zelf doen is geen optie?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fvanderstege

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door fvanderstege »

voor mij is dit volkomen vreemd terrein, als ik het een keer zou zien dan zou ik het aandurven. ben op zich wel handig, maar geen technische opleiding gehad he :bonk .
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door Multivan Generation »

Oude ruiten er uit halen door een snijdraad of een speciale tool.
De sponningen schoonmaken en overtollige oude ruitenkit verwijderen.
Sponning goed controleren op roest en ander ongemak en dat dan eventueel vooraf verhelpen.
Een primer(activator) op de sponning en een primer op de ruit daar waar de kit komt,
dan de ruit aan de buitenzijde voorzien van een zuignap en dik/stevig hobby tape
Ruit aan de plakkant voorzien van ruitenkit
Ruit oppakken en tegen de carrosserie drukken en tevens het hobby tape over de ruit en de carrosserie drukken zodat het de ruit op zijn plek houd.

Andere zijde idem dito en zeker een nacht laten drogen.
Daarna het raamrubber eventueel op maat snijden en plaatsen.

Maar bovenstaande is mijn logica maar hoor.. Heb het zelf nooit gedaan..

Hoe is het trouwens met je ruitenwissers.?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fvanderstege

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door fvanderstege »

bedankt voor je reactie.
ik houd het er toch maar op dat ik het door een professioneel bedrijf laat doen. ik vertrouw mezelf nog te weinig. een hefdak aanpakken ( doek vervangen, gasveren plaatsen, scharnieren achter vervangen) is me allemaal prima afgegaan, maar dit voelt voor mij toch nog anders.

ik heb tot nu toe geen reactie gehad op mijn vraag. ik denk dat ik dan toch maar ga voor het bedrijf in elburg. ik heb er wel positieve berichten over gehoord.

wat betreft de ruitenwissers: ik heb uiteindelijk via pascal 2 armen vervangen: probleem opgelost. kennelijk toch de veerkracht te laag. ik zag niet direct vervangingsmogelijkheid voor de veren en bovendien waren de armen voor een gering bedrag te koop.
al met al is inmiddels mijn camper sinds de aanschaf in maart voor een fors bedrag aangepakt. het verhaal van deze zomervakantie :beide homokineten, laadapparaat vervangen, diesellekkage, waterlekkage, remmen schoonmaken en blokken vervangen, distributieriem en andere riemen vervangen en nog een aantal kleinere dingen.
ik begin mijn bus aardig te kennen inmiddels. na de herfstvakantie gaat ie de stalling in en volgend jaar hoop ik met minder pech de zomertijd door te komen.

maar met een t4 Westfalia is het overigens heerlijk rijden en vakantie vieren, dus we gaan door! : :T44EVER

frank
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door Multivan Generation »

Tip:
Vergeet je niet om in de winterstalling je accu's regelmatig bij te laden?
Vinden ze lekker :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
fvanderstege

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door fvanderstege »

zeker;
heb een druppellader en de huishoudaccu moet eruit van de stallingbaas. die gaat bij mij thuis aan de tweede druppellader.
Gebruikersavatar
starfire
Berichten: 359
Lid geworden op: 10 mar 2009, 15:55
Locatie: Heino

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door starfire »

Bel ff naar Heino, naar http://www.aartcamperinbouw.nl/. Die kan je vast helpen.
"Mac" camper: T4 1.9TD (12-2002)
Jeep Compass Night Eagle Liberty Edition (10-2020)
fvanderstege

Re: ramen vwt4 camper dubbel glas plaatsen; wie?

Bericht door fvanderstege »

oke dank voor de tip ; heb even via email contact opgenomen. ben benieuwd naar reactie
Plaats reactie