Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aanschaf nieuwe t5
aanschaf nieuwe t5
Mijn schoonvader is van plan zijn t4 van 2001 te gaan inruilen op een nieuwe 140pk t5 .Alleen gaan er verschillende verhalen rond over de t5 .Graag zou ik wat meningen willen horen over jullie ervaringen met de 140 pk t5.Er word een caravan meegetrokken van 1800 kilo .Zijn t4 is in zeer nette staat en heeft 230000km gelopen en heeft weinig problemen gegeven vandaar de twijfel
Re: aanschaf nieuwe t5
dan zou ik lekker door blijven rijden met de T4 want die heeft nog maar weinig gelopen
zeker als het een 5 cylinder is dan kun je daar nog jaren mee rijden. en dan weet je wat je hebt.
zoals ik ook lees zitten de grote zeer dure problemen hier op het forum in de 5 cylinder motoren van de T5
qua motoren lijkt me de 2.0 van 140 pk wel een veiligere keuze.
ik zou niet 180 pk uit een 4 cylinder 2 litertje willen halen.
over het algemeen is er wel bespaart op kwaliteit bij de T5 tov de T4.
zeker als het een 5 cylinder is dan kun je daar nog jaren mee rijden. en dan weet je wat je hebt.
zoals ik ook lees zitten de grote zeer dure problemen hier op het forum in de 5 cylinder motoren van de T5
qua motoren lijkt me de 2.0 van 140 pk wel een veiligere keuze.
ik zou niet 180 pk uit een 4 cylinder 2 litertje willen halen.
over het algemeen is er wel bespaart op kwaliteit bij de T5 tov de T4.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: aanschaf nieuwe t5
In principe zijn er geen structurele problemen bekent met de gefacelifte T5...
er zijn natuurlijk de incidentele problemen maar dat geld voor elk merk...
de 140 pk is wel een degelijke motor
heb zelf de 102 Pk wat voor mij volstaat...ik sleep zo'n beetje 350 kilo mee en daar is de 102 pk een prima metgezel
ik zeg aanschaffen die T5
er zijn natuurlijk de incidentele problemen maar dat geld voor elk merk...
de 140 pk is wel een degelijke motor
heb zelf de 102 Pk wat voor mij volstaat...ik sleep zo'n beetje 350 kilo mee en daar is de 102 pk een prima metgezel
ik zeg aanschaffen die T5

T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
-
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22
Re: aanschaf nieuwe t5
Wij hebben een T5 uit 2009.
!36 pk 6 versnellingen en een gp front.
Wij gebruiken de bus prive met als hoofdzaak rolstoel voor onze dochter.
Deze gaat via een nieuw systeem via de zijkant en hebben een tussenschot.
We rijden best weinig km's en heb met die redenen een water standkachel er in gezet zodat de motor redelijk warm is als we gaat rijden (naar school).
Ik vind het een heel prettige bus om te rijden en ben onder tussen besmet met het virus
Ook ik lees de hoge kosten van de leden die ze helaas treffen en hoop dat het me bespaart blijft.
Maar een auto heeft 2 mogelijkheden, of het is de bekende maandag ochtend auto of een waar nooit wat aan mankeert.
Ik denk wel dat het onderhoud en de manier waarop men de bus gebruikt een rol speelt, al is dat natuurlijk geen garantie.
Onze vorige auto was een ford escort die we 18 jaar gehad hebben, ja 18 jaar, en daar waren de kosten ook niet meer dan een rubber hier en daar, uitlaat en banden.
Enkel het laatste jaar waren de kosten hoog, 1200,= omdat er een gat in geroest zat die dicht gelast moest worden, nieuwe schijven en blokken, banden, stuk van een uitlaat en het arbeidsloon.
Goed bekeken viel het uit eindelijk ook weer mee, gezien wat er gedaan moest worden.
Mijn zwager had na 5 jaar meer dan 1500,= euro kosten en het jaar er op ook weer bijna 1000,=, dus ook hier weer zelfde auto andere onkosten.
Echter reed hij vele km's meer en had regelmatig een bonnetje thuis, en dan niet met een 3 of 5 km overscheiding als je begrijpt wat ik bedoel.
Kort door de bocht, je moet ook wel een beetje geluk hebben.
!36 pk 6 versnellingen en een gp front.
Wij gebruiken de bus prive met als hoofdzaak rolstoel voor onze dochter.
Deze gaat via een nieuw systeem via de zijkant en hebben een tussenschot.
We rijden best weinig km's en heb met die redenen een water standkachel er in gezet zodat de motor redelijk warm is als we gaat rijden (naar school).
Ik vind het een heel prettige bus om te rijden en ben onder tussen besmet met het virus

Ook ik lees de hoge kosten van de leden die ze helaas treffen en hoop dat het me bespaart blijft.
Maar een auto heeft 2 mogelijkheden, of het is de bekende maandag ochtend auto of een waar nooit wat aan mankeert.
Ik denk wel dat het onderhoud en de manier waarop men de bus gebruikt een rol speelt, al is dat natuurlijk geen garantie.
Onze vorige auto was een ford escort die we 18 jaar gehad hebben, ja 18 jaar, en daar waren de kosten ook niet meer dan een rubber hier en daar, uitlaat en banden.
Enkel het laatste jaar waren de kosten hoog, 1200,= omdat er een gat in geroest zat die dicht gelast moest worden, nieuwe schijven en blokken, banden, stuk van een uitlaat en het arbeidsloon.
Goed bekeken viel het uit eindelijk ook weer mee, gezien wat er gedaan moest worden.
Mijn zwager had na 5 jaar meer dan 1500,= euro kosten en het jaar er op ook weer bijna 1000,=, dus ook hier weer zelfde auto andere onkosten.
Echter reed hij vele km's meer en had regelmatig een bonnetje thuis, en dan niet met een 3 of 5 km overscheiding als je begrijpt wat ik bedoel.
Kort door de bocht, je moet ook wel een beetje geluk hebben.
- Multivan Generation
- Berichten: 34438
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aanschaf nieuwe t5
Ik zou met de T4 door blijven rijden.
230+ zonder problemen zegt al genoeg,
daar kan gemakkelijk nog 2 ton bij..
Ondertussen zullen dan de zwakke punten van de T5 GP ook al wel boven hebben komen drijven
230+ zonder problemen zegt al genoeg,
daar kan gemakkelijk nog 2 ton bij..
Ondertussen zullen dan de zwakke punten van de T5 GP ook al wel boven hebben komen drijven

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: aanschaf nieuwe t5
Geef gewoon nog wat geld uit aan de T4 en lekker blijven rijden.
Groeten van een ex T5 rijder
Groeten van een ex T5 rijder
Re: aanschaf nieuwe t5
Je moet niet met de oude T4 blijven rijden...
gewoon een T5 GP aanschaffen...topper
gewoon een T5 GP aanschaffen...topper

T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Re: aanschaf nieuwe t5
Is de T4 niet gewoon wat verouderd? 

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: aanschaf nieuwe t5
Persoonlijk vind ik de T4 wel wat verouderd hoewel de T4 wel een zeer degelijke bus is.
Het natuurlijk een persoonlijke keus die je moet maken..
Het natuurlijk een persoonlijke keus die je moet maken..

T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Re: aanschaf nieuwe t5
Vroeger was alles beter(
) maar ik zou toch kiezen voor een nieuwe T5. En de problemen waar je over leest zijn inderdaad de problemen waar je over leest. Als iedere tevreden T5 rijder hier ging posten liep het forum meteen vast.

Re: aanschaf nieuwe t5
Gewoon geen van het eerste jaar kiezen en letten op de opties (is bepalend voor de mogelijkheden in de BCM).
Gaa je voor nieuw? Of voor gebruikt? In ieder geval goede testrit maken en daarna uitlezen met vcds! Overwegen het roetfilter en egr te laten verwijderen en uitschakelen.
Gr. Hugo
Gaa je voor nieuw? Of voor gebruikt? In ieder geval goede testrit maken en daarna uitlezen met vcds! Overwegen het roetfilter en egr te laten verwijderen en uitschakelen.
Gr. Hugo
Re: aanschaf nieuwe t5
wees niet te bang
als er iets fout gaat lees je het hier
inderdaad ......de tevreden t5 rijders posten hier zelden wat
ik heb er 1 van 2004 , wat de slechtste zou moeten zijn van de t5's
ben er helemaal tevreden mee
laatst een kapot gelopen waterpomp maar dat is deels mijn eigen schuld
want die was minimaal 120.000km oud en is een bekend euvel
dus trek je niet teveel aan van de problemen hier
en de meeste problemen hebben de bussen met de meeste pk's
toeval ????????
denk het niet
als er iets fout gaat lees je het hier
inderdaad ......de tevreden t5 rijders posten hier zelden wat
ik heb er 1 van 2004 , wat de slechtste zou moeten zijn van de t5's
ben er helemaal tevreden mee
laatst een kapot gelopen waterpomp maar dat is deels mijn eigen schuld
want die was minimaal 120.000km oud en is een bekend euvel
dus trek je niet teveel aan van de problemen hier
en de meeste problemen hebben de bussen met de meeste pk's
toeval ????????
denk het niet
Re: aanschaf nieuwe t5
Heb ook geen enkel probleem met mijn 5 GP....
hoewel ik ook denk hoe meer je de bus motorisch pimpt hoe sneller je storingen en defecten hebt....
hoewel ik ook denk hoe meer je de bus motorisch pimpt hoe sneller je storingen en defecten hebt....

T5 GP 2011 deepblackpareleffect metallic
Re: aanschaf nieuwe t5
+1astolk schreef:Heb ook geen enkel probleem met mijn 5 GP....
hoewel ik ook denk hoe meer je de bus motorisch pimpt hoe sneller je storingen en defecten hebt....
Ook mijn oude T5 was probleemloos.
Iemand die 220 pk+ uit een blok perst en vervolgens verbolgen reageert dat het product het niet gehouden heeft

Re: aanschaf nieuwe t5
de echte dure problemen bij de T5 zijn allemaal met de 5 cylinder motorenteevijf schreef:Vroeger was alles beter() maar ik zou toch kiezen voor een nieuwe T5. En de problemen waar je over leest zijn inderdaad de problemen waar je over leest. Als iedere tevreden T5 rijder hier ging posten liep het forum meteen vast.
van de 1.9 TDI lees ik hier amper problemen en de 2.0 commonrail (moet zich nog bewijzen = te nieuw om al problemen te hebben)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life