Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Temperatuurmeter
Temperatuurmeter
Hallo van mijn T4 1.9TD uit 1994 komt de temperatuurmeter niet hoger dan het tweede streepje.
Normaal zou hij in het midden meten staan toch?
Lamellen zijn dicht.
Thermostaat werkt (als de motor warm is voel ik alle slangen warmte).
Kachel word warm (hoe warm en hoe snel dit zou moeten gaan weet ik niet want ik heb hem nog niet zo lang).
Lijkt mij dat er nog twee opties zijn:
Meter stuk.
sensor stuk.
Hoe is een en ander te controleren?
En waar zit de sensor?
Normaal zou hij in het midden meten staan toch?
Lamellen zijn dicht.
Thermostaat werkt (als de motor warm is voel ik alle slangen warmte).
Kachel word warm (hoe warm en hoe snel dit zou moeten gaan weet ik niet want ik heb hem nog niet zo lang).
Lijkt mij dat er nog twee opties zijn:
Meter stuk.
sensor stuk.
Hoe is een en ander te controleren?
En waar zit de sensor?
Re: Temperatuurmeter
thermostaat vervangen 

Re: Temperatuurmeter
Waarom?
Die werkt goed.
Die werkt goed.
Re: Temperatuurmeter
Ik ben niet zeker maar denk dat het door de thermo schakelaar komt die als je in de motor ruimte kijkt links van de ventilatoren zit heb hetzelfde probleem maar heb de tijd nog niet gehad dit te testen waarschijnlijk als je hem afkoppelt
met koude motor en hij dan op temp. komt zal dit het probleem zijn dit is alvast mijn theorie
de schakelaar kost ongeveer een 15 a 20€
Gr Nick
met koude motor en hij dan op temp. komt zal dit het probleem zijn dit is alvast mijn theorie
de schakelaar kost ongeveer een 15 a 20€
Gr Nick
1.9td
Re: Temperatuurmeter
Wat doet deze thermoschakelaar dan?nick.c schreef:Ik ben niet zeker maar denk dat het door de thermo schakelaar komt die als je in de motor ruimte kijkt links van de ventilatoren zit heb hetzelfde probleem maar heb de tijd nog niet gehad dit te testen waarschijnlijk als je hem afkoppelt
met koude motor en hij dan op temp. komt zal dit het probleem zijn dit is alvast mijn theorie
de schakelaar kost ongeveer een 15 a 20€
Gr Nick
Motor komt volgens mij wel op temperatuur, maar de aanduiding van de meter is niet juist (volgens mij).
Als de meter in het midden staat zou de koelvloeistoftemperatuur toch ongeveer 90 graden moeten zijn?
Re: Temperatuurmeter
thermostaat gaat niet helemaal open zelfde probleem gehad ,naar het vervangen thermostaat stond de meter weer mooi op 90 graden 

Re: Temperatuurmeter
Deze zorgt ervoor dat de lamellen opengaan en je extra koeling krijgt van de rijwind bij mij komt hij enkel in het midden te staan als ik traag rij dus als deze lammellen langer dicht blijven zou de motor warmer moeten worden ,VWZN schreef:Wat doet deze thermoschakelaar dan?nick.c schreef:Ik ben niet zeker maar denk dat het door de thermo schakelaar komt die als je in de motor ruimte kijkt links van de ventilatoren zit heb hetzelfde probleem maar heb de tijd nog niet gehad dit te testen waarschijnlijk als je hem afkoppelt
met koude motor en hij dan op temp. komt zal dit het probleem zijn dit is alvast mijn theorie
de schakelaar kost ongeveer een 15 a 20€
Gr Nick
Motor komt volgens mij wel op temperatuur, maar de aanduiding van de meter is niet juist (volgens mij).
Als de meter in het midden staat zou de koelvloeistoftemperatuur toch ongeveer 90 graden moeten zijn?
kan natuurlijk ook zijn dat ik ernaast zit .
De thermostaat ga ook ook een keertje vervangen want die heb ik nog liggen maar bij mij blijft de onderste slang ook een tijdje koel dus denk ik niet dat de thermostaat echt het probleem is maar wie weet
1.9td
Re: Temperatuurmeter
Als hij niet open gaat zou hij juist te warm lopendaimen schreef:thermostaat gaat niet helemaal open zelfde probleem gehad ,naar het vervangen thermostaat stond de meter weer mooi op 90 graden
Gr Nick
1.9td
Re: Temperatuurmeter
Ik heb net nog even gekeken:
Met de kachel uit een ritje gemaakt.
Meter komt net boven de "C"
Als ik de auto stil zet klimt hij nog heel iets en dan schakelen de ventilatoren in.
Hieronder een link naar een vergelijkbaar probleem???
viewtopic.php?f=2&t=36618&p=254329#p254329" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dus deze motor:
Met de kachel uit een ritje gemaakt.
Meter komt net boven de "C"
Als ik de auto stil zet klimt hij nog heel iets en dan schakelen de ventilatoren in.
Hieronder een link naar een vergelijkbaar probleem???
viewtopic.php?f=2&t=36618&p=254329#p254329" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb dus deze motor:
- Bijlagen
-
- 350px-Elektrik_Geber_Motor_G62_Kuehlmitteltemperatur_Einbauort_ABL.jpg (51.7 KiB) 3394 keer bekeken
Re: Temperatuurmeter
Baujahr Motor Geber-/Schalterkombination
ab 1990 alle-Motoren: G2/F87 + G62 bzw. G27
ab ca. 1994 alle-Motoren:
VR6-Motor: G2/F95 + G62 bzw. G27
teilweise G2 + F95 + G62
Hoe weet ik welke ik nodig heb of welke er stuk zou kunnen zijn?
ab 1990 alle-Motoren: G2/F87 + G62 bzw. G27
ab ca. 1994 alle-Motoren:
VR6-Motor: G2/F95 + G62 bzw. G27
teilweise G2 + F95 + G62
Hoe weet ik welke ik nodig heb of welke er stuk zou kunnen zijn?
Re: Temperatuurmeter
Geeft de brandstof meter wel juist aan?, zo niet dan zou ik de spanning stabilisator verdenken.
Re: Temperatuurmeter
Ja die geeft prima aan.Rotor schreef:Geeft de brandstof meter wel juist aan?, zo niet dan zou ik de spanning stabilisator verdenken.
Alhoewel hij wel sneller zakt dan met de eerste twee tanken vol.
Zou dat aan mn rechtervoet liggen?
Re: Temperatuurmeter
nieuw moterblok ben je zeker van het probleem af






Re: Temperatuurmeter
Ruud je hebt antwoord
@Daimen: dit lost zijn probleem niet op, want bij een nieuw blok moet je alles over zetten van het oude.


@Daimen: dit lost zijn probleem niet op, want bij een nieuw blok moet je alles over zetten van het oude.





Groet, Oskar.
Re: Temperatuurmeter
bedankt OscarOskar 725 schreef:Ruud je hebt antwoord![]()
@Daimen: dit lost zijn probleem niet op, want bij een nieuw blok moet je alles over zetten van het oude.![]()
![]()
![]()
![]()
