Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Oliekeering

vragen over de T4
Plaats reactie
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Oliekeering

Bericht door robertbg »

Wie kan mij berichten wat de oorzaak zou kunnen zijn van de problemen,
Mijn T4 TDI 2.5 bj 2000 AJT motor heeft krukas oliekeering lekkage. Is al 2 x vervangen met een originele vw oliekeering, de 3é keer met een keering die voorzien is van een veertje, deze is niet iets ingekort. Boven de krukas geen oliesporen van lekkages zichtbaar.
Kan het zijn dat na 392.457 km, waar de keering over de krukas draait, op die plaats de krukas is ingesleten. Ongeveer na 8000 km hoef ik nog geen halve ltr. olie bijvullen. Lastig is dat waar ik sta een paar druppels olie op de weg liggen ?.

Vraag twee = alleen als ik de T4 start geeft links op het dachbord een oranje knipperend olielampje aan dat er een probleem is. Het oliepeil van zowel de motor als mede versnellingbak zijn op peil ?.

Alvast bedankt voor de genomen moeite

gr Robert
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Oliekeering

Bericht door Harry 341 »

Robert...ik denk dat de oliepeilsensor stuk is..deze zit in het carter aan de onderkant...wisselen bij olieverversen..dat is meestal de oorzaak van het brandende lampje...en het zou ook kunnen dat er daar wat lekt..slijtage van een rubber keerring op de krukas lijkt me niet mogelijk...
vr.groeten,Harry
Bijlagen
Kopie van rood en blauw.JPG
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
robertbg
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 jan 2010, 12:44

Re: Oliekeering

Bericht door robertbg »

Harry,
bedankt voor de reactie. Ga de sensor vernieuwen. Volgende week wordt preventief de waterpomp vervangen en kijk dan wat er verder aan de hand is. Distributie snaar en spanlagers enz zijn met 2000 km terug al vervangen, maar nooit aan de waterpomp gedacht.

gr Robert
Plaats reactie