Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stank

vragen over de T4
Plaats reactie
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

stank

Bericht door ailko vos »

sinds de zomer heb ik het volgende probleem.als ik de caravan trek en na een lange rit ga stoppen dan komt er een vreemd geurtje in de auto.na enige tips van jullie heb ik het probleem gevonden.er komt een paar druppels koelvloeistof uit het ronde koelwaterpotje .het komt tussen de draaidop en het reservior door.heb alles goed laten nakijken en er is niks mis met de motor nu zit ik te denken her reservoir te gaan vervangen maar als het dan nog gebeurt dan vind ik dit zonde geld. de monteur zegt dat dit wel vaker voorkomt met zware belasting want bij gewoon rijden doet hij het niet.de auto is 12 jaar oud dus kan het rubber van de dop ook droog of poreus zijn.ik rij ongeveer 110 met 2ton aan de haak.het is en 88 pk tdi van 2002 nieuw gekocht en dealer onder hoden mer 225000 op de teller
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33905
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stank

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
ik zou beginnen met de dop.
Is het probleem daarna weg, dan heb je geluk, en was het de goedkoopste oplossing.

Daarna pas het tankje, want dat is duurder.. om te vervangen.

Ik heb een tijdje terug hetzelfde gehad..
Na vervangen van de dop, waarvan het zwarte binnenwerk ook als een soort van klepje werkt, was bij mij destijds het probleem opgelost.

Doe er je voordeel mee.

Groet

Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: stank

Bericht door Herman744 »

Hoi,

Aan de achterkant van het reservoir zit een overloopventiel, bijna bovenaan. Ik kan me voorstellen dat het na zo'n rit', daar uit komt.

Herman744
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: stank

Bericht door ailko vos »

dit klinkt bekent peter ik bestel een nieuwe dop en hoop dat het dn over is.het koelwater komt tussen de dop door en lekt dn op de warme motor en dit geeft de stank
Deutz
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 okt 2013, 16:14

Re: stank

Bericht door Deutz »

Is het probleem inmiddels ppgelost. Herken het probleem, ook onze bus heeft een vreemd geurtje bij rijden met trailer of lange ritten. Bus staat nu in Zwitserland en mijn vrouw klaagde ook al over stank bij pauze. Zal de binnenkant van dop eens bekijken als ik volgende week in die schweiz ben.
Plaats reactie