Maar welke T5 motorblok is nou het betrouwbaarst ?
Ik heb al wat zitten te zoeken in het forum, maar daar staat zoveel info in

En is een automaatbak wel betrouwbaar ?
Die motorbeschermkap lijkt me ook niet overbodig, als je over een kiezelweg rijdt, (opspattende stenen tussen draaiende delen) al is het grof stof en zandLeo45 schreef: Maar als ik prive zou mogen kiezen ging ik voor de 2.5TDI waarom.....ik vind het geluid van de motor veel mooier die nieuwe 1.9 TDI is net een naaimachine.
Overigens heb ik voor de T4 gekozen omdat ik die kwalitatief veel beter vind dan de hele T5 serie, ik denk dat ze bij VW ook een bezuinigings operatie hebben doorgevoerd met als klap op de vuurpijl de GP die zelfs zonder motorbescherming wordt geleverd. Je kijkt er zo van boven naar beneden doorheen.
Een keertje rijden met zware sneeuwval en daarna de klep open trekken en je weet genoeg.
Leo
Ja die turboslang hadden wij ook, bijdehande Franse garagehouder wilde me wijsmaken dat de turbo kapot was.Yasmine D & Wesley V schreef:Onze T5 2.5 tdi "bpc code" heeft momenteel 175 000 kilometer op de teller draait nog altijd zeer goed. Wij hebben nog nooit een probleem gehad met de motor, enkel in het begin was de turboslang los gekomen bleek af-fabriek niet goed vast te zitten. De automaat is wel al 1 maal stuk geweest, maar dat was een fout van de garage zij hadden het onderhoud volledig verkeerd uitgevoerd.
Wij zijn heel content van onze T5![]()
Groetjes Yasmine en Wesley
robertTREBOR schreef:Zie via de link de motoren die beschikbaar komen in de T6 , helaas geen 1000cc 300pk met 4 turbo's![]()
![]()
http://www.nu.nl/auto/3390372/vw-transp ... -2015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder even on topic.
Helaas is de 2500cc 5 cijl. niet geheel vrij van constructieve fouten
Binnen de 5 jaar en 130.000 km , zijn problemen zoals kapotte pompverstuivers, lekkende waterpompen,
uitgeslagen pompverstuivergaten, gescheurde uitlaatspruitstukken ,
rechter aandrijfas die dwars door de vertanding heendraaid,
meer regel dan uitzondering. Veel info eenvoudig te vinden op het www en hier op weetjewel
Ik zou de 1900 versie adviseren als een verstandige keuze.