Beste weetjewellers
Mijn t4 '96 2.4D AAB heeft last van een sponzig rempedaal. De ene keer zakt het pedaal tot aan de bodem en de andere keer doet ie het weer een tijdje goed. Vandaag de bus op de brug gehad en alle remleidingen gecontroleerd. Alles zag er goed uit en verlies ook geen vloeistof. Uit verschillende berichten op het forum begrijp ik dat het dan de hoofdremcilinder kan zijn.
Deze zou ik graag willen vervangen. Maar welke cilinder kan ik het beste bestellen? Bij de garage hadden ze eentje voor 245 euro en op internet kom ik ze vanaf 88 euro tegen. http://www.mister-auto.nl/fl/remcilinde ... _g258.html
Heeft iemand advies welke ik het beste kan hebben? En zelf monteren lijkt mij goed te doen als ik het zo zie, klopt dit?
Alvast bedankt!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
hoofdremcilinder vervangen, advies gevraagd
Re: hoofdremcilinder vervangen, welke kopen?
Origineel VW zit er een ATE (Alfred Tevens) op. Die staan ook in het rijtje van Mister Auto.
Daar zou ik effe kijken.
Om de juiste te vinden, moet je op een aantal zaken letten:
1) Het aantal remleiding aansluitingen
2) Diameter van de remleiding-nippels
3) Wél of géén ABS
4) Diameter remzuiger, staat meestal aan de binnenkant, loshalen van de vacuumpot.
5) De lengte van de cilinder
6) Chassisnummer erbij pakken.
7) is je huidige remcilinder gemaakt van aluminium of gietijzer?
Het is geen gemakkelijk onderdeel om uit te zoeken. VW heeft vrij veel mogelijkheden.
Om de juiste te selecteren, werk je bovenstaand rijtje af.........als het goed is blijft er van ATE de juiste over.
Dus goed meten met een schuifmaat, bij je oude huidige hoofdremcilinder.
Gr, Geert.
Daar zou ik effe kijken.
Om de juiste te vinden, moet je op een aantal zaken letten:
1) Het aantal remleiding aansluitingen
2) Diameter van de remleiding-nippels
3) Wél of géén ABS
4) Diameter remzuiger, staat meestal aan de binnenkant, loshalen van de vacuumpot.
5) De lengte van de cilinder
6) Chassisnummer erbij pakken.
7) is je huidige remcilinder gemaakt van aluminium of gietijzer?
Het is geen gemakkelijk onderdeel om uit te zoeken. VW heeft vrij veel mogelijkheden.
Om de juiste te selecteren, werk je bovenstaand rijtje af.........als het goed is blijft er van ATE de juiste over.
Dus goed meten met een schuifmaat, bij je oude huidige hoofdremcilinder.
Gr, Geert.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: hoofdremcilinder vervangen, welke kopen?
Kijk daar kan ik wat mee. Bedankt voor je uitgebreide reactie. Mijn remcilinder is van gietijzer. Zal eens even op onderzoek uit.Geert G schreef:Origineel VW zit er een ATE (Alfred Tevens) op. Die staan ook in het rijtje van Mister Auto.
Daar zou ik effe kijken.
Om de juiste te vinden, moet je op een aantal zaken letten:
1) Het aantal remleiding aansluitingen
2) Diameter van de remleiding-nippels
3) Wél of géén ABS
4) Diameter remzuiger, staat meestal aan de binnenkant, loshalen van de vacuumpot.
5) De lengte van de cilinder
6) Chassisnummer erbij pakken.
7) is je huidige remcilinder gemaakt van aluminium of gietijzer?
Het is geen gemakkelijk onderdeel om uit te zoeken. VW heeft vrij veel mogelijkheden.
Om de juiste te selecteren, werk je bovenstaand rijtje af.........als het goed is blijft er van ATE de juiste over.
Dus goed meten met een schuifmaat, bij je oude huidige hoofdremcilinder.
Gr, Geert.
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)