Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

luchtfilter vervangen

vragen over de T4
Plaats reactie
pascal
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 mar 2013, 18:53

luchtfilter vervangen

Bericht door pascal »

Probeer het luchtfilter uit mn t4. Uit 1995 te halen. Is de dieseluitvoering zonder turbo.
ik heb in het verleden al heel wat luchtfilters vervangen maar deze spant toch echt de kroon.
hendel naar voren halen en naar beneden duwen nadat ik het klemmetje heb losgehaald maar krijg hem er niet af.
Dacht dan schroef ik de hele unit eraf, maar dan zit het stuurbekrachtegings reservoir en de ruitenwisser reservoir weer in de weg. Help :bonk
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: luchtfilter vervangen

Bericht door Harry 341 »

Eerst de beugel eraf..naar je toe en naar beneden..daarna de klemmen los (zijn er meer dan 1) vervolgens bak met het filter kantelen en omhoog halen...
Suc6
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: luchtfilter vervangen

Bericht door Multivan Generation »

hiermee kun je dus niets?

http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftfilter

of toch wel?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
odorf
Berichten: 2393
Lid geworden op: 10 aug 2009, 16:18
Locatie: Rotterdam

Re: luchtfilter vervangen

Bericht door odorf »

Het is de eerste keer even uitvinden hoe het zit. Vooral met terugplaatsen ben ik ook iedere keer weer even aan het rommelen.

Maar het is zoals Harry zegt, Eerst de handel aan de voorkant, aan de kant van het ruitensproeierreservoir, omlaag drukken. (soms is kracht nodig)
Dan klikt hij vooraan uit z'n vergrendeling en dan de 2 metalen klemmen bij het schutbord loshalen.
Dan kun je het emmertje aan de greep oppakken, aan de koplampkant naar beneden aan de schutbordkant naar boven eruit halen.

Heb even een schematische voorstelling getekend;
filter.jpg
filter.jpg (5.96 KiB) 585 keer bekeken
@Peter,
De link van T4 wiki geeft wel met pijlen aan wat je moet doen, maar is niet echt duidelijk. :yes

Odorf
VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 03/1994 Karibikgrün LP6M >>link<<
>>projecten<<
Skywalker
Berichten: 75
Lid geworden op: 06 nov 2013, 20:02

Re: luchtfilter vervangen

Bericht door Skywalker »

odorf schreef:Het is de eerste keer even uitvinden hoe het zit. Vooral met terugplaatsen ben ik ook iedere keer weer even aan het rommelen.

Maar het is zoals Harry zegt, Eerst de handel aan de voorkant, aan de kant van het ruitensproeierreservoir, omlaag drukken. (soms is kracht nodig)
Dan klikt hij vooraan uit z'n vergrendeling en dan de 2 metalen klemmen bij het schutbord loshalen.
Dan kun je het emmertje aan de greep oppakken, aan de koplampkant naar beneden aan de schutbordkant naar boven eruit halen.

Heb even een schematische voorstelling getekend;
filter.jpg

Odorf
Wat een topservice Odorf! :toppie
Plaats reactie