Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Voorkom diefstal

vragen over de T5
Plaats reactie
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Dat klopt wel, maar het een verdient zich terug.
Daar naast rijd het ook nog eens veel prettiger.
OK als het gestolen wordt is er niets meer om te rijden.

En we hebben een reeks aan (extra) beveiligingen aan gebracht.
Extra start onderbeker, bestuurders deur kan je niet openen ivm muur, staat onder carpoort vol in het licht, alle stekkers zijn weg gewerkt en neppers in de plaats, stuurslot en een heel gemene hond die er naast ligt..... letterlijk.
Savonds moet je niet zomaar hier de oprit oplopen..... hondje ligt in de schuur naast de bus.
Daarnaast...
Het lastige is dat op de sites van de inbouw bedrijven geen prijzen staan, zo moet je dus bellen en kan je niet even vergelijken.

Tot nu is 565,= euro de "goedkoopste" inbouwer hier in de buurt.

Beste Ronald,

Dat geeft wel aan hoe ontzetten dierbaar de bus voor Jullie is, is het ook een campetje zodat je in het kwarttarief valt, dan bespaar je ook nog terwijl je rijd, heb je ook korting door een erkende beveiliging die in Jullie bus zit.

Wij als leden zullen voor je gaan rond zoeken naar de goedkoopste Bearlock inbouwer, JA TOCH MANNEN DAT DOEN WE GRAAG VOOR RONALD. :wjw :jumpklap

Mvg,
Jakob G :yes :campingT4
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

jan2009 schreef:Kijk ook eens rond hier op het forum
:knipoog
In de sectie " korting weetjewel " , http://www.weetjewel.com/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Versnellingsbakslot en inbouw op locatie voor een weetjeweller € 499,-
Niet gek en het scheelt je brandstof, wij :wjw kijken nog verder voor je. :yes

Groet,
Jakob G
Wij hebben het laten doen in Veendam http://www.camperprofi.nl/page7.php" onclick="window.open(this.href);return false; door Daan Theeuwen,
was voor ons toen de goedkoopste, zullen we info vragen voor jou, misschien zijn er meer belangstellende
en kunnen Jullie collectief een afspraak bij hem maken, voor een mooie prijs. :wjw
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Heel aardig van jullie"
Maar ook hier weer, er staan geen prijzen bij.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Heel aardig van jullie"
Maar ook hier weer, er staan geen prijzen bij.
Ja zeker €499 op locatie, heb Daan Theeuwen ook al aan geschreven, dus we zijn nog voor je bezig.

Groet,
Jakob G :yes
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door nikita »

499 euro is HEEL VEEL geld voor een slot.
Sommige mensen moeten Loon min Aftrek Vaste Lasten hier een maand van leven.....................
Een goed stuurbeugelslot kost minder dan 100 euro is zeker zo effectief
Voordeel van stuurbeugelslot, die verhuis je mee naar je volgende bussie.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

500 euro is idd veel geld.
Dat mag zeker wat minder zijn.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

Veel verzekeringen geven korting als je een Bearlock hebt, zo verdien je de investering een beetje terug. :kus
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

Oviivo schreef:Veel verzekeringen geven korting als je een Bearlock hebt, zo verdien je de investering een beetje terug. :kus
Beste, . . . . . . :T54LIFE ik zal geen naam noemen,

Ja dat zeker, helemaal met Ivo eens, :toppie

En wat gaat het kosten als je bus gestolen word, telefoontjes, overal achter aan aangifte doen bij de politie, een andere bus zoeken, eigen bijdragen slaap tabletten, als je rookt ga je meer roken, of vreet buien, de investeringen die je in de bus hebt gedaan, die je ook weer in de volgende bus gaat doen, spullen die er in lagen, misschien gaat het geheel wel een paar honderd Euro kosten, dat had je allemaal kunnen besparen.

Misschien zijn er nog meer dingen te noemen. :ie

Plus de ruzie's die je met je partner kan krijgen :ie , had je niet beter naar die mensen van het forum kunnen luisteren, of had maar geïnvesteerd in een bearlock, in plaats van die andere dingen, dat ga je misschien nog wel jaren horen, als je volgende bus dan kosten moet maken omdat er steeds iets mee is krijg je het ook steeds weer te horen, misschien voor de zoveelste keer en dan misschien einde relatie, mag je de kinderen niet meer zien, ga zo maar door, wees verstandig laat een bearlock plaatsen, en je hebt dan geen gezeur garantie.

Jaren na de diefstal kijk je misschien elke bus na die wat op de jouwe lijkt en dat geeft de nodige spanning
misschien rij je de bus wel na, de persoon in de bus merkt het op en belt de politie, ik word achtervolgt.
De politie sluit je in de boeien en je moet mee naar het Politie bureau, een heel gedoe je partner op gebeld, ziet je daar zitten je legt het uit je weer ruzie, uiteindelijk mag je gaan, wil je je bus tweede bus op halen en ja hoor had ook geen bearlock, je raad het al ook gestolen, alles begint weer overnieuw.

Je voelt je te oud alles voor de derde keer te doen, ben uitgeblust en moet naar het verzorgingstehuis daar zie je van uit je raam wat busjes rijden raakt buiten je zelf en moet met een busje naar het zieken huis worden gebracht, verder weet je het niet meer.

Misschien allemaal wat overdreven, maar er zit een kern van waarheid in, dus aanschaffen zo'n ding.

Groet, :zwaai
Jakob G :wjw
Ps, heb geen aandelen in BEARLOCK. :wjw :wjw :wjw
Dit was even een bearlock verhaal.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Voorkom diefstal

Bericht door ronald tdi »

Je moet toneel stukken gaan schrijven :knipoog :bifun :bifun
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

Foutje was er twee keer op gekomen.
Laatst gewijzigd door Jakob G op 20 mar 2014, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Jakob G
Berichten: 620
Lid geworden op: 15 mei 2011, 22:47

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jakob G »

ronald tdi schreef:Je moet toneel stukken gaan schrijven :knipoog :bifun :bifun
Héé Maatje Ronald dat heb je goed gezien, :wjw ben alvast aan het oefenen op het forum :yes

Mvg,
Jakob G :wjw
Mocht ik zijn vergeten de groeten van Jakob G.
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: Voorkom diefstal

Bericht door nikita »

http://www.anti-diefstal24.nl/stuurslot ... ofessional" onclick="window.open(this.href);return false;

voordeel ; visueel direct goed zichtbaar ! Dief loopt door :-)

Heel toevallig dat hier achter bij mij op de grote parkeerplaats (Wageningen.) een Mercedes Camperbus MET Bearlock is gestolen , dus ook een Bearlock is open te krijgen !

Camperforum:
=============

Ook ik laat een Bearlock inbouwen maar pas op ook een Bearlock is open te krijgen. Vorige week is een camper gejat van een lid van de Mercedes Club Dubbellucht.

Hier zijn relaas op het forum van Dubbellucht:
---------------------------------------
Laat Bearlock goed kijken hoe ze je wagen beveiligen!!! Onze 508 (YL-65-FX) is eergisteren nacht gestolen. Bearlock erop en een zwaar stuurslot. Hoe is mij een volstrekt raadsel. Er ligt alleen wat glas en het sluitwerk van het kleine voorraampje. Ik geloof best dat Bearlock goed is maar daarom des te verontrustender dat er mensen zijn die weten hoe ze deze beveiliging kunnen omzeilen.

Ik baal enorm!!!
----------------------------------------

Groetjes Cees
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 319
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Voorkom diefstal

Bericht door eindgebruiker »

Een Bearlock is niet zomaar open te krijgen, dan ben je wel even bezig met gereedschap dat een hoop lawaai maakt. Maar met een Bearlock staat je bus vast in de achteruit. Dus kunnen ze 'm nog achteruit op een trailer rijden.
Het advies dat ik kreeg was dan ook om de bus bij voorkeur zo neer te zetten dat ie niet achteruit weg kan.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Oviivo »

nikita schreef:http://www.anti-diefstal24.nl/stuurslot ... ofessional

voordeel ; visueel direct goed zichtbaar ! Dief loopt door :-)

Heel toevallig dat hier achter bij mij op de grote parkeerplaats (Wageningen.) een Mercedes Camperbus MET Bearlock is gestolen , dus ook een Bearlock is open te krijgen !

Camperforum:
=============

Ook ik laat een Bearlock inbouwen maar pas op ook een Bearlock is open te krijgen. Vorige week is een camper gejat van een lid van de Mercedes Club Dubbellucht.

Hier zijn relaas op het forum van Dubbellucht:
---------------------------------------
Laat Bearlock goed kijken hoe ze je wagen beveiligen!!! Onze 508 (YL-65-FX) is eergisteren nacht gestolen. Bearlock erop en een zwaar stuurslot. Hoe is mij een volstrekt raadsel. Er ligt alleen wat glas en het sluitwerk van het kleine voorraampje. Ik geloof best dat Bearlock goed is maar daarom des te verontrustender dat er mensen zijn die weten hoe ze deze beveiliging kunnen omzeilen.

Ik baal enorm!!!
----------------------------------------

Groetjes Cees
Hou nou toch eens op met dat ene (hele oude) bericht klakkeloss na-apen van die 508 die zogenaamd met Bearlock gejat zou zijn. :bonk
Dat is 1 gerucht wat al jaren rond gaat maar nooit is bevestigd. Ook al vaker op dit forum besproken.

En "vorige week" zet iedereen op het verkeerde been.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Voorkom diefstal

Bericht door Jeroen T5 204 »

Een Bearlock slot is niet te forceren, als je hem met geweld een opdonder zou geven krijg je het slot er nooit meer af. (key-bumping)

Eruit slijpen is dan de enigste optie.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie